از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار تجلیل شد

 طی مراسمی در سالن همایش‌های دانشكده‌ی علومی انسانی مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار‌، از پژوهشگران برتر و فعال این دانشگاه تجلیل شد.
 
   رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در ابتدای این مراسم با بیان اینكه واحد سبزوار با قدمت 31 ساله‌ی خود به‌عنوان قدیمی‌ترین و نخستین دانشگاه تأسیس‌شده در شهرستان، پتانسیل‌های زیادی در زمینه‌ی توسعه‌ی رشته‌های تحصیلات تكمیلی دارد گفت: این امر به طور جدی در دستور كار دانشگاه قرار گرفته است و خوشحالیم پس از پیگیری‌های مداوم موفق شدیم تعداد رشته‌های مقاطع تحصیلی دانشگاه كه می‌تواند نقش تعیین‌كننده‌ای در جهت رشد و بالندگی شهرستان ایفا كند را به 70 برسانیم.
 
   دكتر محمّدرضا سعیدی‌اصل، استفاده از تجربیات و دانش اعضای هیئت‌علمی مجرب در جهت ارتقاء سطح كیفی تحصیلات تكمیلی و پایان‌نامه‌های دانشجویی و گسترش كارهای پژوهشی و علمی و نهادینه‌شدن فرهنگ پژوهش در بین دانشجویان و استادان را از جمله مواردی دانست كه بایستی هم‌راستا با توسعه‌ی تحصیلات تكمیلی مد نظر قرار داد.
 
   وی با اشاره به وجود مجموعه‌ی بزرگ كارگاهی و آزمایشگاهی در مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار به‌عنوان یكی از كم‌نظیرترین مجتمع‌‌های آزمایشگاهی استان گفت: بهره‌مندی از چنین پتانسیلی می‌تواند كمك شایانی به انجام پروژه‌های علمی و پژوهشی دانشگاه كند. 
 
   رئیس واحد سبزوار، راه‌اندازی و گسترش مراكز رشد و مؤسسات دانش‌بنیان را از دیگر سیاست‌های مهم مجموعه‌ی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان كرد و گفت: انجام این مهم می‌تواند كمك ارزنده‌ای به تجاری‌سازی كارهای تحقیقاتی و فعالیت‌های پژوهشی كند.
 
   دكتر سعیدی‌اصل راه‌اندازی آزمایشگاه‌های تحقیقاتی همكار را از دیگر برنامه‌های آتی حوزه‌ی پژوهش و فناوری واحد سبزوار عنوان كرد و گفت: اقداماتی در این زمینه انجام شده و امیدواریم با پیگیری‌های مجدانه‌ی همكاران، بتوانیم این طرح بزرگ را به سرانجام رسانده و خدمتی به جامعه‌ی پژوهشی و تحقیقاتی شهرستان كنیم.
 
   وی راه‌اندازی و فروش  اینترنتی كتاب را از جمله اقدامات انجام‌شده‌ی حوزه‌ی پژوهش و فنّاوری دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار عنوان كرد و گفت: این طرح با استقبال علاقمندان مواجه شده و اقدامات اولیه در جهت گسترش آن و فروش كتاب سایر واحدهای دانشگاهی استان در این سامانه نیز انجام شده است.
 
   سخنرانی معاون پژوهش و فنّاوری دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار با محوریت بررسی عملكرد پژوهشی و علمی این دانشگاه و مقایسه‌ی آن با سایر دانشگاه‌های استان و كشور و سخنرانی دكتر محمد آرمین؛ از اعضای هیئت‌علمی واحد سبزوار با موضوع بررسی وضعیت پژوهش و تحقیقات در ایران و مقایسه‌ی آن با برخی كشورهای دیگر از جمله سخنرانی‌های این همایش بود.  
 
   در همایش یك‌روزه‌ی تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار كه به همّت حوزه‌ی پژوهش و فنّاوری واحد سبزوار برگزار شد، از دكتر محمّد آرمین به‌عنوان پژوهشگر برتر استان خراسان‌رضوی در گروه كشاورزی، جواد معصومی به‌عنوان پژوهشگر برتر واحد سبزوار در گروه علوم انسانی، دكتر احمد مظفری به‌عنوان برگزیده‌ی بخش كتاب دومین جشنواره‌ی لقمان حكیم و محمّدمهدی نعمت‌شاهی به‌عنوان پژوهشگر برتر باشگاه پژوهشگران جوان تجلیل شد.
 
   این همایش به‌مناسبت هفته‌ی پژوهش و فنّاوری و با حضور معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرمانداری سبزوار، رئيس آموزش و پرورش شهرستان، هیئت‌رئيسه، استادان و پژوهشگران واحد سبزوار برگزار شد. 
 
منبع: وبسایت دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار
 

 

نظرت را بنویس
comments

سلام متاسفانه دانشگاه ازاد سبزوار با اين همه سابقه و امکانات و تجهيزات ظرفيت هاي زيادي از نظر علمي و پژوهشي و فناوري دارد اما متاسفانه نتوانسته به عنوان قطب علمي و فناوري در منطقه تبديل شود. نمي دانم چرا؟ تا چند ماه پيش دانشگاه ازاد سبزوار تنها 4 رشته دکتري داشت، با آن همه سابقه و امکانات. رشته هاي جديد در همه واحدهاي دانشگاه آزاد زياد شده است. الان 12 رشته شده در حالي که بسياري واحد هاي کوچکتر از سبزوار رشته هاي تحصيلات تکميلي اش بيشتر است. همچنين دانشگاه ازاد بايد از نظر توليدات علمي و فناوري يکي از دانشگاه هاي مطرح کشور باشد اما چيز خاصي در سطح ملي ازش نديديم. يا مثلا هنوز نتوانسته شرکت هاي دانش بنيان مطرحي و يا پارک علم و فناوري تاسيس کند.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما