رئیس فرودگاه سبزوار:

از سرگیری پروازهای هواپیمایی آسمان در فرودگاه سبزوار / برقراری 8 پرواز هفتگی با دو شرکت هواپیمایی در دومین فرودگاه خراسان رضوی

اسرارنامه - رئیس فرودگاه سبزوار گفت: پروازهای فرودگاه سبزوار با از سرگیری فعالیت شرکت هواپیمایی آسمان در این فرودگاه، از 14 دی ماه 94 افزایش پیدا می کند.
 
مهندس علی همتی روز پنجشنبه در گفتگوی تلفنی با خبرنگار مجله اینترنتی اسرارنامه افزود: پس از برقراری مجدد پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان در فرودگاه سبزوار، روزهای دوشنبه و پنجشنبه نیز در مسیر هوایی تهران پروازهای رفت و برگشت خواهیم داشت و بدین ترتیب تعداد پروازهای این فرودگاه به 8 پرواز رفت و برگشت در هفته می رسد.
 
وی همچنین اظهار داشت: شرکت هواپیمایی آسمان پروازهای خود را در فرودگاه سبزوار با هواپیمای فوکر 100 انجام خواهد داد که ظرفیتی بین 100 تا 110 نفر دارد.
 
همتی ادامه داد: با از سرگیری پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان در سبزوار از 14 دی ماه جاری، دو شرکت هواپیمایی ماهان و آسمان به صورت همزمان در فرودگاه این شهرستان فعالیت خواهند داشت.
 
وی سپس گفت: پروازهای شرکت ماهان که از چند ماه قبل در روزهای شنبه و سه شبنه در مسیر هوایی تهران برقرار شده است، با استقبال خوبی از سوی مسافران مواجه گردیده و تقریبا ظرفیت اکثر پروازهای این شرکت در این مدت پر بوده است.
 
وی تصریح کرد: در صورتی که استقبال همشهریان از پروازهای فرودگاه سبزوار به همین شکل ادامه داشته باشد، در آینده نیز بر تعداد پروازهای این فرودگاه افزوده خواهد شد.
 
رئیس فرودگاه سبزوار با قدردانی از پیگیری های فرماندار و نمایندگان سبزوار برای افزایش پروازهای این فرودگاه افزود: مهندس محمد باقر قاسم زاده مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی نیز در جلسه ای که اخیرا با شرکت هواپیمایی آسمان داشت، خواستار از سر گیری پروازهای این شرکت در فرودگاه سبزوار شد که سرانجام این پیگیری ها از سوی مسئولان شهرستان و استان به نتیجه رسید .
 
وی درباره چرایی، زمان پروازهای فرودگاه سبزوار که اکثراً در بعد از ظهرها تعیین می شود گفت: استقبال مسافران فرودگاه سبزوار بیشتر از پروازهای بعد از ظهر است و پروازهایی که تا کنون در نوبت صبح از این فرودگاه انجام می شده ، چندان مورد استقبال قرار نمی گرفته است، بنابراین بیشتر تلاش می کنیم تا برنامه پروازهای این فرودگاه را در ساعات بعد از ظهر تنظیم کنیم.
 
همتی ادامه داد: البته اگر ساعات پروازهای فرودگاه سبزوار 5 یا 6 صبح در نظر گرفته شود، احتمالا با استقبال مناسبی مواجه خواهد شد زیرا آن دسته از مسافرانی که قصد انجام کارهای اداری را دارند بعد از آن زمان کافی را خواهند داشت، اما به دلیل محدودیت های شرکت های هواپیمایی، معمولا زمانی که می توانند به پروازهای فرودگاه سبزوار در نوبت صبح اختصاص دهند در نیمه های روز است که دیگر عملا برای بسیاری از مسافران زمان مناسبی نیست.
 
رئیس فرودگاه سبزوار در پایان برنامه پروازی دومین فرودگاه استان خراسان رضوی را از 14 دی ماه به شرح زیر عنوان کرد:
 
شنبه: شرکت هواپیمایی ماهان - حرکت از تهران 17:50 -    ورود به سبزوار 19:05    -   خروج از سبزوار 19:50
دوشنبه: شرکت هواپیمایی آسمان -  حرکت از تهران 17:20  -   ورود به سبزوار 18:30  -  حرکت از سبزوار   19
سه شنبه: شرکت هواپیمایی ماهان -  حرکت از تهران 12:30  -  ورود به سبزوار13:45 -   خروج از سبزوار 14:30
پنجشنبه: شرکت هواپیمایی آسمان  -  حرکت از تهران 19:45  -   ورود به سبزوار 20:55  -  خروج از سبزوار  21:25
 
گفتنی است فرودگاه سبزوار تنها فرودگاه فعال در استان خراسان رضوی بعد از فرودگاه بین المللی مشهد است. این فرودگاه همچنین بعد از فرودگاه مشهد تنها فرودگاهی در شمال کشور و در محدوده استان های خراسان رضوی، شمالی و سمنان است که تا کنون تجربه انجام پروازهای خارجی را داشته است.
 
پیش از این در سال 91 هم شرکت های هواپیمایی آسمان (در پروازهای داخلی) و شرکت هواپیمایی ایران ایرتور (در پروازهای خارجی) به صورت همزمان در این فرودگاه فعالیت کرده اند. اینک نیز از دی ماه 94 با انجام پروازهای شرکت ماهان و آسمان دو شرکت هواپیمایی به صورت همزمان و در یک مسیر داخلی در فرودگاه سبزوار با یکدیگر فعالیت خواهند داشت.
 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما