حضور موفق مخترعین سبزواری در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فن بازار ایران

دو مخترع جوان سبزواری امسال در چهاردهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فن آوری و فن بازار ایران شرکت کردند و دستاوردهای علمی و پژوهشی خود را به نمایش گذاشتند.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه آقایان ناصر شجاعی فارغ التحصیل دوره دکتری حرفه ای مدیریت کسب و کار(استراتژیک) با ارائه اختراع سیستم ضد سرمازدگی درخت از طریق دود جمعی و علی متولی فارغ التحصیل مهندسی کامپیوتر با ارائه طرح مدیریت سامانه هوشمند سوخت، موفق به حضور در این نمایشگاه شدند که همه ساله شمار زیادی از نخبگان و پژوهشگران را از داخل و خارج کشور به خود جذب می کند.
 
یکی از این جوانان موفق در گفتگو با خبرنگار اسرارنامه گفت: امسال در این نمایشگاه علاوه بر دستاورهای پژوهشی پژوهشگران مطرح کشور، میزگردهای تخصصی و کارگاه های آموزشی نیز برگزار گردید. 
 
ناصر شجاعی افزود: نکته قابل توجه در نمایشگاه امسال وجود تالارهای تبادل ایده، ارائه ایده های خلاقانه و ارائه نیازهای تحقیقاتی بود که هر کدام از نشست ها به صورت تخصصی برگزار می شد وشرایط انتقال صحیح اطلاعات علمی به دیگران فراهم می آورد.
 
وی درباره اختراع خود توضیح داد: سیستم ضدسرمازدگی درخت بادود جمعی که درنمونه ی خود بی نظیر است، شرایط جلوگیری از سرمازدگی درختان به خصوص مرکبات ،انار،زیتون و..... را با استفاده از ایجاد دود تجمعی و انتشار آن در ذرات معلق هوا ، کاهش انعکاس حرارت به سقف آسمان وایجاد حرارت با طول موج های بلند را فراهم می کند.
 
دیگر پژوهشگر جوان سبزواری که با ارائه طرح مدیریت سامانه هوشمند سوخت در این نمایشگاه حضور داشت به خبرنگار اسرارنامه گفت: این طرح  با هدف مدیریت زمان، کاهش اتلاف انرژی ، مدیریت در سیستم جایگاهداری ، انتقال راحت اطلاعات سوخت و شخصی سازی مصرف سوخت ارائه شده است.
 
علی متولی افزود: در این سیستم جدید خودرو به محض ورود به سکو هوشمندانه اعتبار سنجی شده و به محض قرار گرفتن در جلو دیسپنسر سوختگیری سهمیه آن به صورت کامل نمایش داده می شود و به این ترتیب عملیات سوختگیری با حذف کارت سوخت انجام می گیرد .
 
گفتنی است، شانزدهمین دوره نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار جمهوری اسلامی ایران امسال در هفته پایانی آذر ماه در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برپا بود.

عکس های زیر از لحظه بازدید رئیس دانشگاه بغداد و هیئت همراهش از غرفه مخترعین جوان سبزواری گرفته شده است.

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما