مجتمع مراکز تحقیقاتی ومعاونت تحقیقات و فن آوری در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تأسیس شد.


دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ، که یکی از بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های علوم پزشکی شمال شرق کشور است ، روز گذشته با حضورمعاون تحقیقات و فن آوری وزیر بهداشت شاهد افتتاح دو پروژه با اهمیت در این دانشگاه بود.
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، "وب دا" دانشگاه علوم پزشکی سبزوار امروز طی انتشار چند خبر و گزارش مفصل از افتتاح مجتمع مراکز تحقیقاتی و معاونت تحقیقات و فن آوری این دانشگاه خبر داده است.
بر اساس همین خبر معاون وزیر بهداشت پس از افتتاح دو پروژه فوق در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در جمع حضار از جمله شمار کثیری از مسوولان شهر بیهق ، به سخنرانی پرداخته و گفته : تنها راه خارج کردن کشور از رکود اقتصادی تدوین یک نقشه جامع علمی و ایجاد شرکت های دانش بنیان می باشد که این امر در برنامه پنجم توسعه برنامه ریزی و بودجه تحقیقات نیز به آن تخصیص داده شده است.
 دکتر مصطفی قانعی اظهار داشت : بودجه تحقیقات باید به اندازه ای رشد پیدا کند تا منجر به تاسیس شرکت های دانش بنیان شود و دراین صورت است که دانشگاه ها همه کاره کشور می شوند.
(منبع)

وی درادامه سخنرانی خود ، وضعیت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار رامورد توجه قرار داده و بیان کرده است :

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار باید تمامی تلاش خود را برای دستیابی به دانشگاه های تیپ 3 کشور بکار گیرد اظهار داشت: هرچند دانشگاه های علوم پزشکی نسبت به سال های گذشته از یک رشد صعودی مطلوبی برخوردار بوده اند اما باید پله های ترقی را طی و به جایگاه مطلوب خود دست یابد.
وی به فراهم بودن تمامی زیر ساخت های لازم برای رسیدن به علم و فناوری به روز در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: امیدواریم در گزارشات بعدی شاهد دستیابی به بازار جهانی باشیم اگر می گوییم در تحریم اقتصادی هستیم باید نوک پیکان را برعکس کنیم و با افزایش تولیدات و تجهیزات دارویی، جهاد فرزندان شیعه را به دشمنان اسلام نشان دهیم.
درپایان از پژوهشگران برتر دانشگاه تقدیر شد که مشخصات ایشان به شرح ذیل می باشد:
1.      دکتر محمد محمدزاده      دکتری فیزیولوژی
2.      عبدالقادر عصاررودی       کارشناس ارشد پرستاری
3.      رویا اکبر زاده                  کارشناس ارشد پرستاری
4.      دکتر حیم گل محمد        دکتری آناتومی
5.      دکتر مهین دل آرا            دکتری آموزش بهداشت
6.      محمد حسین ساقی      کارشناس ارشد بهداشت محیط

(منبع)

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز ، تاسیس این دو پروژه تحقیقاتی را در راستای ارتقاء توان و توسعه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد و گفت :
با توجه به پتانسیل های مطلوبی که در ابعاد آموزش عالی و پزوهشی در این دانشگاه وجود دارد پیگیری های فراوانی برای استقرار این معاونت از سال گذشته صورت گرفت تا آینده درخشانی برای سبزوار شاهد باشیم.
وی به شروع بکار این دانشگاه از سال 1365 اشاره کرد و افزود: این دانشگاه در گذشته  وابسه دانشگاه مشهد بود که در رشته های کارشناسی و کاردانی بهداشت، اتاق عمل و هوشبری با دو بیمارستان آغاز به فعالیت کرد.
دکتر حسن پور ادامه داد: بعد از گذشت این دوره دانشگاه علوم پزشکی سبزوار شاهد بروز اتفاقات مثبتی در ابعاد آموزشی و درمانی از سال 84 شد که بواسطه آن حوزه های تخصصی و فوق تخصصی جدید ، افزایش رشته های پزشکی ساختار ضعیف دانشگاه را به کلی تغییر داد.
وی افزود: به لحاظ نوپا بودن دانشگاه و بضاعت مالی اندک، شروع فعالیت علمی ما با 40 عضو بود و با توجه به کم بودن تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی قطب فناوری در این شهرستان به لحاظ منابع فیزیکی و انسانی ضعیف به نظر می رسید که با ارتقای دانشگاه طی سال های اخیر شرایط رشد و شکوفایی فراهم شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: درحال حاضر دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با توجه به استعدادهای ویژه در مقاطع مختلف آموزشی و پژوهشی حرف نخست را در بین دیگر دانشگاه های مختلف می زند و امیدواریم این روند رو به رشد همچنان ادامه داشته باشد.
(منبع)

گفتنی است در حال حاضر در مجموع سه استان خراسان رضوی ، شمالی وجنوبی 5 دانشگاه علوم پزشکی در شهرهای مشهد ، سبزوار ، بیرجند ، گناباد و بجنورد وجود دارد.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال 1328 ، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی در سال 1364 ، دانشگاه علوم پزشکی سبزوار و گناباد درسال 1365 و دانشگاه علوم پزشکی بجنورد مرکز استان خراسان شمالی در سال 1384 تأسیس شده است.
 در حدود سه سال اخیر نیز در سایر شهرستان های خراسان چند دانشکده علوم پزشکی تأسیس شده است.
دانشکده های علوم پزشکی تربت حیدریه  و نیشابور از آن جمله اند.

شما مخاطبان گرامی می توانید برای مشاهده گزارش تصویری از برنامه های حضور معاون وزیربهداشت در سبزوار روی اینجا کلیک کنید.

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:
معاون وزیر علوم : دانشگاه حکیم سبزواری یک دانشگاه با تراز ملی است.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما