موافقت رئیس جمهور با درخواست نماینده سبزوار / تأمین آب موردنیاز ایران از تاجیکستان

درخواست نماینده سبزوار از رئیس جمهور برای تأمین بودجه لازم جهت انتقال آب مورد نیاز ایران از تاجیکستان ، مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی وبسایت دکتر محسنی ثانی ، این نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن و ششتمد ، درتاریخ ۱۷ دی ماه جاری ، طی ارسال نامه ای به دکتر محمود احمدی نژاد ،  خواستار اقدامات لازم برای تسریع در اجرای پروژه تأمین آب مصرفی ایران از تاجیکستان شد.
بر مبنای همین گزارش ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در متن نامه خود به رئیس جمهور اعلام کرده است : در راستای کمک به این برنامه مهم وتسریع در عملیاتی کردن آن حدود دوسال قبل به همت جمعی از نمایندگان مجلس هشتم و نهم ونمایندگان ادوار و شخصیت های دولتی و ملی موسسه ای به نام “شمیم کوثر” به صورت غیرانتفاعی تأسیس شده که این موسسه تاکنون بیش از ۲۰ جلسه با متخصصان داخلی وخارجی ونیز با رئیس جمهور تاجیکستان آقای رحمانف برگزار کرده است.
اینک نیز پس از انجام گفتگوهای لازم توسط دکتر احمدی نژاد با رئسای جمهور تاجیکستان و افغانستان در این زمینه ، موسسه شمیم کوثر جهت انجام پروژه انتقال آب از تاجیکستان به ایران ، آمادگی کامل را دارد .
محمدرضا محسنی ثانی همچنین ادامه داده است : این پروژه ، طرح ماندگار و اثربخشی خواهد بود که نسل های بعدی آن را تحسین خواهند کرد و شایسته است که دولت دهم بکوشد ، انجام آن را به نام خود ثبت کند.
وی سپس خواستار آن شده است که دولت اعتبار مصوب سال ۹۱ را هر چه سریعتر به این پروژه تخصیص دهد ، تا توان موسسه شمیم کوثر برای اجرای این طرح کلان ، افزایش یابد.
گفتنی است این نامه  و درخواست نماینده مردم سبزوار توسط رئیس جمهوری ایران بررسی شده و جهت رسیدگی و مساعدت به صورت فوری به معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ارجاع شده است.
محمدرضا محسنی ثانی خادم مردم شهرستان های غرب خراسان رضوی تا کنون در طول تمام مدت حضور خود در مجلس و پیش از آن ، چندین پروژه بااهمیت در سطح بین المللی ، ملی و محلی را پیگیری کرده است.
پیگیری های وی جهت تأسیس چندین دانشگاه و دانشکده جدید در سبزوار ، جوین ، جغتای ، داورزن و … ، استقرار صنایع مادر در شهرهای منطقه ، رونق و توسعه فرودگاه بین المللی سبزوار ، احداث دستک راه آهن سبزوار ، راه اندازی شبکه دیجیتال تلویزیونی ، ارتقاء بخش های جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن و ششتمد به شهرستان و … شماری از پروژه های با اهمیتی است که این نماینده مردم برای منطقه غرب خراسان رضوی پیگیری کرده است اما فواید این پروژه های زیرساختی اکثراً در سطح ملی بروز کرده و خواهند کرد.
در عرصه ملی و بین المللی نیز ، پیگیری پرونده ستاربهشتی وبلاگ نویس جوان ایرانی که در زندان درگذشت ، پیگیری پروژه ساخت آزادراه حرم تا حرم  و اینک پیگیری طرح عظیم انتقال آب مورد نیاز ایران از تاجیکستان فقط برخی از پروژه های با اهمیت و بعضاً پر صر و صدایی است که این نماینده اصول گرای مجلس های هشتم و نهم به انجام آنها پرداخته است.
در پایان مستندات خبر فوق اعم از تصویر نامه نماینده سبزوار به رئیس جمهور و پاراف دکتر احمدی نژاد در پایین این نامه و نیز نامه ارجاع شده از طرف دفتر رئیس جمهور به  معاون مربوطه اش ، ارائه می شود :

برای مشاهده تصاویر مستندات روی اینجا کلیک کنید.

منبع : وبسایت دکتر محسنی

 
کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:
دکتر محسنی : فرودگاه بین المللی سبزوار در ردیف پرپروازترین فرودگاه های کشور به عتبات عالیات
نظرت را بنویس
comments

ولی پور

سلام من از اصفهان یه بار اومدم به شهر شما شهر خوب و با قدمتی دارید ولی یه سوال چرا چشم بادامی تو شهر شما زیاده نژادشون چیه؟

سیمین

به آقای محسنی ثانی بگین آب دریای خزر رو به سبزه وار اورد و سرسبزش کرد دیگه نیازی به آب تاجیکستان نیست.

مرد باش و نظرات رو بزن ديگه

استان سربداران

الحمدالله استان سربداران با تمام شهرستان های آن توانستند صاحب نماینده ای شوند که هم در امور محلی قدرت اجرایی و مدیریتی بالایی دارد و هم در امور ملی و بین المللی . پروژه انتقال آب از یک کشور به کشور دیگر پروژه کوچکی نیست و از هر نماینده و هر شخص حقوقی بر نمی آید. ای کاش سبزوار از همان سال اول انقلاب به این طرف نمایندگان و مسوولان قدرتمندی می داشت. تاخیلی زودتر از این حرف ها به حق دیرینه خود استان شدن دست پیدا می کرد.

باز قرار است از اين موسسه چقدر سود گير دوست عزيزمان آقاي محسني بياد خدا مي داند؟؟؟؟
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما