امام جمعه موقت تهران : سبزوار سوابق برجسته ای در پرورش دانشمندان ، حکیمان و عالمان دارد.


امام جمعه موقت تهران در جمع فرهنگيان سبزوار :

دنياي غرب انسانيت را نابود كرده است

دنياي غرب انسانيت را نابود كرده است تك تك حركات و كلمات معلم به واسطه تاثير بر قلوب و افكار دانش آموزان مورد ارزيابي دقيق حضرت باريتعالي قرار خواهد گرفت لذا همه معلمين بايد حركات ، كلمات و سكنات خود را با مباني اسلام كاملا منطبق سازند .

امام جمعه موقت تهران در جمع فرهنگيان سبزواري در  ابتداي اين محفل ضمن اشاره به سوابق برجسته سبزوار در پرورش دانشمندان و حكيمان و علما در اين شهر از حضور در اين شهر ابراز خوشحالي و رضايت كردند .
آيت ا... صديقي با اشاره به اينكه همه عالم مخلوق حضرت باريتعالي است افزود :‌ خداوند متعال اين عالم را به عنوان كتاب معرفي مي كند و تماي مخلوقات را به عنوان كلمات اين كتاب مي داند . اين عالم كتابي است كه نه كسي صفحه اولش را ديده و نه صفحه آخرش را و خداوند اين كتاب را براي ما و شما آفريده است .
امام جمعه موقت در بخش ديگري از سخنان خود افزودند : دنياي غرب انسانيت را نابود كرده و انسانها را به حيواناتي تبديل كرده است كه هر لحظه ممكن است به يكديگر حمله كنند . اما انساني كه حضرت محمد و حضرت علي (ع) معرفي ميكند جهان اكبر است .
حضرت آيت ا... صديقي با اشاره به عظمت فوق العاده جهان خلقت افزودند : با اين همه عظمت خداوند متعال اين مجموعه عظيم را جولانگاه ما قرار داده است و اگر انسان خود را پرورش دهد و كشف كند تمام عوالم را در وجود خود خواهد ديد .
ايشان جسم انسان را مركب وي دانستند كه اگر انسان خود را از قفس وجودي اش رها سازد به اعلي عليين دست خواهد يافت .   
امام جمعه موقت تهران همچنين از كمرنگ شدن مسئله شكر در بين انسانها انتقاد كرد و افزود بيشتر معضلات ما نيز طبق روايات متعدد قرآن ناشي از اين موضوع است .
وي نا امني ها و گراني ها را ناشي از كم شدن شكر دانستند و افزودند : شكر كردن نعمات باعث زياد شدن آن خواهد شد .
وي در بخش ديگري از سخنان خود ضمن تاكيد بر خواندن نماز جعفر طيار افزودند : هنگامي كه در مشكلات و معضلات به حضور حضرت آيت ا... بهجت مي رسيديم ايشان تاكيد مي كردند نماز جعفر طيار بخوانيد چرا كه اين نماز گناهان را مي ريزد آنچنانيكه باد پاييزي برگ درختان را مي ريزد .
ايشان با اشاره به بركت داشتن عمر بندگان صالح خدا افزود :  چطور ممكن است كساني  همچون علامه مجلسي كه علاوه بر اعمال واجب مستحبات را نيز در حد اعلاي خود انجام مي دادند باز هم موفق به تاليف كتبي همچون بحار الانوار و مرات العقوب نيز مي شوند ، اين مهم ميسر نخواهد شد مگر به واسطه بركتي كه خداوند در عمر اين بندگان خود قرار داده است .
ايشان در ادامه با اشاره به اهميت كار معلمين افزود : تك تك حركات و كلمات معلم به واسطه تاثير بر قلوب و افكار دانش آموزان مورد ارزيابي دقيق حضرت باريتعالي قرار خواهد گرفت لذا همه معلمين بايد حركات ، كلمات و سكنات خود را با مباني اسلام كاملا منطبق سازند .
ايشان با اشاره به اينكه انسان به طور مستمردر حال امتحان و آزمون الهي است افزود : همه ما در همه حال در حال امتحان هستيم خداوند بعضي را با مال ،‌بعضي ديگر را بافرزند و برخي ديگر را با پست و مقام  امتحان مي كند .
حضرت آيت ا... صديقي با اشاره به اهميت نظام خانواده در اسلام افزود : خرابي مديريت هاي بيرون از خانه ناشي از خرابي مديريت هاي درون خانه است و فرزنداني كه از ابعاد تربيتي خوبي برخوردار نيستند در آينده براي جامعه مشكل ايجاد خواهند كرد .
 خداوند در اين دنيا به دنبال معرفي برگزيدگان و مدال داران عرصه امتحان هاي الهي است لذا در حادثه كربلا 72 نفر  به عنوان تابلو به جهانيان معرفي مي شوند .
حضرت آيت ا... صديقي همچنين با اشاره به شهداي جنگ تحميلي همچون شهيد صياد شيرازي و شهيد همت و همچنين شهداي محراب آنها را به عنوان مدال داران عرصه امتحان الهي برشمرد و افزود خداوند نيز در امتحانها در صدد نشان دادن زيباييها بوده است و به زشتي ها نپرداخته است لذا همه ما نيز بايد حداكثر تلاش خود را براي نشان دادن زيباييها انجام دهيم .
ايشان ضمن تاكيد بر اهميت بزرگ كردن نيكوييها اين كار را سبب ضعيف شدن تدريجي بديها دانست و افزود : البته ما بيشتر به دنبال مطرح كردن بديها هستيم و خوبي ها را اصلا مطرح نمي كنيم .
امام جمعه موقت تهران در پايان ضمن اهميت به پيروي محض از ولايت فقيه افزودند : به حمد ا... ملت ما در انقلاب و جنگ تحميلي و فتنه از امتحان سربلند بيرون آمدند وپشت سر ولايت به عنوان يك يد واحده عمل كردند و اين ملت به پشتوانه اين حضور و همبستگي پله هاي ترقي را هر روز بيش از پيش طي خواهند كرد .
شايان ذكر است حضرت آيت ا... صديقي اين سخنان را در محفل هيات قرآن وعترت فرهنگيان در محل حسينيه باقر العلوم سبزوار ايراد فرمودند . 
منبع : سبزوارپیام


کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید :
پدرشهید احمدی روشن : سبزوار شهری ظلم ستیز با سابقه فرهنگی درخشان است.
نظرت را بنویس
comments

رامین دولت آبادی

به سبزواری بودنم افتخار می کنم و همیشه قدردان بزرگان شهرم به ویزه دکتر شریعتی و حکیم حاج ملاهادی سبزاری و محمود دولت ابادی و ابوالفضل بیهقی که نام شهر ما را در ایران و جهان مشهور کرده اند می بالم. ممنون از این سایت خوبی که برای سبزوار راه انداخته اید
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما