در شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی مطرح شد:

7 پژوهشگر برتر از کشورهای ژاپن، اسکاتلند، عراق و ایران در کنگره بین المللی سربداران ارائه مقاله دارند

 مدیر کل ارشاد خراسان رضوی خبر داد:
۲۶ آذرماه؛ دو کنگره بین‌المللی در شهرهای خراسان رضوی برگزار می‌شود
 
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۲۶ آذرماه، دو کنگره بین‌المللی در استان برگزار می‌شود، گفت: امیدواریم با برگزاری کنگره فضل بن شاذان و کنگره بین‌المللی نهضت سربداران در سبزوار، بتوانیم خراسان رضوی را در بستر تاریخی آن، به جامعه معرفی کنیم.
 
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، سید سعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفت: میزبانی شایسته از زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) اتفاق بزرگ و قابل تقدیر است که باید این اقدام فرهنگی که توسط دستگاه‌های عضو انجام شد، را ستود.
 
وی ادامه داد: برپایی کنگره فضل بن شاذان نیشابوری یکی از مصوبات مهم شورای فرهنگ عمومی است که به حمدالله امسال 26 و 27 آذرماه در نیشابور شاهد برگزاری آن هستیم لذا انتظار می‌رود با برگزاری کنگره فضل بن شاذان و کنگره بین‌المللی نهضت سربداران در سبزوار، بتوانیم خراسان رضوی را در بستر تاریخی آن، به جامعه معرفی کنیم.
 
در این جلسه محمدحسن واحدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ضمن ارائه گزارشی از حضور زائران درمشهد مقدس گفت: همزمان با ایام پایانی ماه صفر سه میلیون و 226 هزار زائر به مشهد مقدس وارد شدند؛ با توجه به ای که این رقم در سال گذشته سه میلیون و 450 هزار زائر بوده، شاهد کاهش هفت درصدی ورودی زائران در مقایسه با سال 93 بوده‌ایم.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: از این رقم 265 هزار زائر به صورت پیاده به مشهد مشرف شدند؛ در مقایسه با سال گذشته که میزان زائران پیاده 206 هزار نفر بودند، 30 درصد افزایش داشته است.
 
در ادامه جلسه حجت‌الاسلام حسن رضایی، رئیس دانشگاه پیام نور نیشابور و دبیر همایش ملی فضل بن شاذان نیشابوری ضمن اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب در خصوص این حکیم گفت: این همایش به پیشنهاد شورای فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز نیشابور و در راستای تجلیل از مفاخر شهرستان که همزمان در شورای فرهنگ عمومی شهرستان مصوب شده و نیز با توجه به سابقه 15 ساله درخواست رهبری در خصوص گرامیداشت این شخصیت و معرفی این متکلم وارسته، برگزار می‌شود.
 
وی با بیان اینکه معرفی شخصیت و جایگاه والای فضل بن شاذان نیشابوری، پژوهش درمورد کتابشناسی فضل بن شاذان، نیشابور در عصر فضل بن شاذان از جمله محورهای این همایش است، ابراز کرد: رونمایی از تمبر فضل بن شاذان همزمان با همایش، ثبت نام بیش از 250 نفر از بزرگان حوزه‌های علمیه و دانشگاه جهت ارایه مقاله، رونمایی از تندیس فضل بن شاذان، دعوت از مراجع و علما و شخصیت‌های کشوری جهت شرکت در این همایش و نیز برگزاری سلسله نشست‌های مقدماتی همایش فضل بن شاذان از جمله اقداماتی بود که تاکنون توسط دبیرخانه انجام شده است.
 
دبیر علمی همایش فضل بن شاذان نیشابوری تصریح کرد: تعداد 60 مقاله برگزیده شده است که در روز همایش به صورت خلاصه مقاله ارائه خواهد شد و همچنین مقالات در قالب کتاب گردآوری و به حاضران ارائه خواهد شد اما باید گفت که انعکاس رسانه‌ای اخبار همایش، حمایت از چاپ کتب، همکاری و حمایت مالی مسئولان در برگزاری همایش مهم‌ترین درخواست‌های دبیرخانه به شمار می‌رود
 
در ادامه این جلسه محسن نصرپور، مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی متعهد شد در انعکاس رسانه‌ای این همایش اقدام کند و همچنین بنیاد ملی نخبگان نسبت به چاپ کتاب همکاری ویژه‌ای داشته باشد.
 
احمد برادران، معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار سبزوار ضمن ارائه گزارشی از روند اجرایی کنگره بین‌المللی نهضت سربداران گفت: این کنگره با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی 26 آذرماه برگزار می‌شود که نواختن زنگ سربداران در مدارس سبزوار، مسابقه انشاء با موضوع سربداران و چاپ مقالات علمی در قالب کتاب از جمله اقدامات مهم است.
 
وی ادامه داد: در این همایش هفت پژوهشگر برتر از کشورهای ژاپن، اسکاتلند و عراق و اساتید برجسته ایرانی به ارائه مقاله می پردازد.
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما