اسرارنامه رسانه ای در زمان و بر زمان

مجله اینترنتی اسرارنامه در طول حدود یک سال که از راه اندازی و فعالیت پرفراز و نشیب آن می گذرد ، در قامت یک رسانه مردمی و با روش تحلیلی و فرهنگی ، در پهنه وسیع مناطق غرب و  مرکز خراسان رضوی به ویژه در سبزواربزرگ (شامل شهرستان های 6 گانه) و نیشابور و ...مخاطبان متعددی را با خود همراه کرده است. و در این مدت مانند هر رسانه زنده و اثرگذاری موجب ایجاد واکنش های متفاوتی در میان مخاطبان بی شمار خود در این مناطق شده است.
واکنش هایی که چه مثبت و چه منفی همه و همه مشوق های ارزشمند و بی بدیلی برای تحریریه اسرارنامه هستند ، تا هر روز بهتر و پرقدرت تر از دیروز به فعالیت های فرهنگی خود ادامه دهند و به پیروی از نقش همیشگی دارالمومنین سبزوار در هدایت جریان های مهم فرهنگی ، مذهبی ، سیاسی ، اقتصادی و ورزشی خراسان و ایران ، اینک نیز به اشاعه اندیشه های عمیق فرهنگی از دیار پرافتخار سربداران به دیگر نقاط سرافراز استان و کشور بپردازند.
آنچه گفته شد ، هرگز به معنای خودستایی و تعریف و تمجید بی پشتوانه از این مجله نیست ، چه اینکه اسرارنامه به خوبی نسبت به تمام نقاط ضعف خود آگاه است و این آگاهی را مرهون انتقاد دوستان و مخاطبان عزیزی هستیم که با هر هدفی درطول یک سال گذشته دائماً با ما در ارتباط بوده و ذیل برخی مطالب منتشر شده در این مجله ، نظرات منتقدانه خود را به ما عرضه داشته اند و همان ها چونان آینه هایی صادق ، اسرارنامه را در پیمودن مسیر کمال تا به امروز یاری کرده اند .
چنین است که همینک اسرارنامه سبزوار به تعبیر دوست و همشهری فرهیخته مان آقای حسین خسروجردی به رسانه ای "در زمان و برزمان" تبدیل شده است که حرف های زیادی برای گفتن دارد.
آری چنانکه گفته شد ، نظرات مثبت و یا انتقادی مخاطبان گرامی در اسرارنامه همواره به منزله چراغ ارزشمندی برای ادامه صحیح مسیر بوده ومورد استقبال اعضای تحریریه قرار گرفته است.
مخاطبان گرامی می توانند برای مشاهده تنها نمونه ای از آخرین نظرات کوبنده انتقادی که برخی از مخاطبان عزیزمان به ویژه هم استانی های عزیز نیشابوری برای اسرارنامه سبزوار ارسال داشته اند و همچنان ادامه دارد ، به آدرس های زیر مراجعه نمایند :

سبزوار و نیشابور دو شهر هم تاریخ و هم چند

استان شدن سبزوار ، نیشابور و تربت حیدریه با رمز اتحاد

اما لطف دو طرفه بودن یک رسانه به این است که در کنار انتقادات کوبنده که گاهی به شدت پهلو به پهلوی توهین های کینه توزانه و تمسخرهای ستیزه خویانه و حتی کودکانه می زنند ، همواره نظرات لطف و محبت مخاطبان بزرگوار نیز شامل  حال اعضا می شود و دست اندرکاران را مطمئن می سازد که باید از انتقادها درس گرفت ، اما نباید ناامید و سرخورده شد چرا که اقعاً در هیچ دوره ای از تاریخ و در هیچ کجایی از جهان ، نمی توان فعالیتی را مشاهده کرد که همگان یک دست و یک صدا آن را ستوده باشند یا همگان یک دست و یک صدا به رد آن پرداخته باشند.
لذا اسرارنامه در این مقطع حساس تاریخی در آستانه تأسیس قریب الوقوع استان پرافتخار سربداران (خراسان غربی) به مرکزیت دارالمومنین سبزوار ، که آرزوی دیرینه حدود یک میلیون نفر از مردم مناطق غرب ، مرکز و جنوب غرب خراسان رضوی ونواحی شرقی سمنان است ، بدون اندکی هراس از انتقادها و تخریب های چنین وچنانی ، تنها با سعه صدر همیشگی و بینش عمیق ورفتار معتدل و مبتنی بر خرد خود ، برآن است که به فعالیت های بنیادین رسانه ای و فرهنگیش درپهنه سرزمین سرافراز خراسان ادامه دهد.
بیان این مقدمه ، فتح باب مناسبی پدید آورد برای اینکه یکی از جدیدترین مطالب ارزشمند دوست و همشهری فرهیخته مان آقای حسین خسروجردی را در اینجا منتشر کنیم.
مطلبی تحلیلی که در آن نویسنده نام برده ، نگاهی گذرا به فعالیت های اسرارنامه و دست اندرکاران آن از جمله آقای حامد بیدی طراح و برنامه نویس این سایت ، پرداخته است.
گفتنی است ، پیش از این نیز تعدادی از مطالب آقای حسین خسروجردی با زبانی فاخر و ژرفایی عمیق درهمین مجله منتشر شده و یکی از آن مطالب چنان که در بالا اشاره شد ، در ردیف پربازدید و پربحث و استقبال ترین ، مطالب یک ماه اخیر اسرارنامه جای گرفته است.
ضمناً خاطرنشان میشود ، تصویری که در این مطلب از آقای حسین خسروجردی منتشر شده است ، با همت و همکاری ارزشمند آقای رضا حارث آبادی مدیر وبلاگ "حارث آباد زادگاه خواجه ابوالفضل بیهقی" به دست اسرارنامه رسیده است ، که در اینجا از زحمات این همشهری فرهیخته نیز سپاسگزاری می کنیم.
اینک بدون مقدمه چینی بیشتر متن کامل آقای حسین خسروجردی را که در تاریخ 9 دی ماه جاری نوشته شده و برای این مجله ارسال گردیده است ، منتشر می کنیم :

( در زمان و بر زمان )
 نگاهی اجمالی بر رسانه ی اینترنتی اسرار نامه سبزوار

 با سلام وکلامی که گفت : به از حمایت { دوستان} مرا پناهی نیست و با سپاس از همت و همراهی و قابلیت های خوب مجله اینتر نتی اسرار نامه سبزوارکه با نوشتار ومطالب و نظریات و تعابیر خود به عنوان یک رسانه ی متمایز وموثر وآینده ساز ، موقعیت و تجربه تاریخی و مسولیت اجتماعی گرانباری و ارزنده ای را رقم می زند و ارمغان ولایت و همشهریان خود می نماید.
رسانه ای که با طراحی و ساختار های هنری خود و نیز مدیریت مطلع وکاملا هوشیار و دلبسته به کار خود می رود تا پاسخ شایسته ای به روزگار و مردم و زمانه ی خود بدهد که به تعبیر گویا و شاعرانه ی اقای حامد بیدی مثل نیی است که انگار از حنجره ی سر زمینی تو بیرون می آید و آرزوهای خودش را می نوازد.
 البته همینجا بجاست تا به عرض جناب سردبیر و هییت تحریریه ارجمند و خوانندگان تیز بین و مشتاق خبر نامه اسرار برسانم که جناب آقای حامد بیدی با توجه به نگاه گذرایی که به سایت بسیار بسیار هنر مندانه و جانانه و تا ثیر گذار او داشتم ، او را طراح و هنر مند وشاعر فرزانه ای دیدم که می تواند پشتوا نه بسیار محکمی برای مجله ی شما باشد .
کافی است به سایت او ورود کنید تا در فضایی از رنگها و تعابیر و اگتشاف و طرح های تابناک و دلنگیزی قرار بگیرید که جوهر پاکیزه ای از صداقت و هنر و آرامش و تخیل است .
[برای ورود به وبسایت آقای حامد بیدی طراح مجله اینترنتی اسرارنامه روی اینجا کلیک کنید.]

 در این سایت او را چنان که اوست می بینید .
با ده فرمانی که از طراحی وب خوب و حرفه ای می دهد و تو را از خواب های بی خبری بیدار می کند و با تو از هویت یکپارچه بصری می گوید. از سبک های طراحی شایسته و دینامیک و با دید ساختار گرایانه ای که تقریبا سبک او نیز محسوب می شود با شما از لینگ های محتوایی وچیدمان های مناسب و تدوین های نقشه های سایت و مطابعت از اصولی که در زمان و بر زمان است خبر می دهد .
 راستش من با وبگاه و حاشیه های او دید باز و سایه ی قلم و رنگی را دیدم که می خواهد پیراهن روز را بشوید .
 او با نگاه آفتابی خود ما را در اعماق راز آمیز و گدار های تاریکی می برد که ناگهان از ان رنگ های طیف هنر و شعر و شعور می جوشد و تجلی می کند و ما را به تمامی در بر می گیرد .
حتی طرح بسیار جالب و ابتکاری او که به عنوان دیوار یادگار نویسی به طرز شایسته ای در ردیف سرگر می سازنده ای قرار می گیرد خود نشان از سلیقه و اوج اعتنای جناب بیدی به دیدگاه دیگران است . یا بهتر بگویم پنجره مردمکی است که به پهنای باز جهان عواطف و تفکرات و دیدار باز می شود و باید بگویم که امکان معمولی دیوار نویسی می تواند به تشخص و فردیت دیگران هویتی معقول و شایسته ای بدهد .
کافی است شما حاشیه های مهتابی جناب بیدی را بخوانید تا لبریز از مهتاب و روشنی و رنگهای پنهان هستی بشوید . او با دانش و بینش و حرفه و تجربه های خود چقدر ساده و بی آلایش فیس بوک را برای دل و جان خود و حرف های عمیق خود تنگ می بیند و وبلاگ را می پسندد و می گوید : در وبلاگ بهتر می شود حرف دل را زد . و همینجاست که حامد بیدی را با حس و حالی که از کلاس های زندگی می آموزد ، می شود شناخت : از تناقض ها و تعارض ها و از متعارف های پیش پا افتاده ، از پرنده های بی آشیانه و اشکهای فالفروش و دخترکی که می تواند قضاوت مجهول و پرت و بی انصاف تو را ، دگرگون و منقلب سازد و از پرتگاه برهاند .
 غروب یا نماشام یا ظهر نوشت های او و نیز متن هایش نه تنها ارزش خواندن دارد بلکه تو را تا مرز ها و اقلیم های ناشناس حرف های ناگفته یا به قول دکتر شریعتی ، گفگوهای تنهایی می برد و تو را واله می سازد .
 کامنت های دوستان برای او همچون زندگی ، جدی و سرشار هستند و متن هایی که موازی ذهن او باشند دوست دارد و برای همین است که وقتی وبلاگ سروش پاک می شود ، ضربه ی آن را مثل مرگ یک دوست غم انگیز و درد ناک می بیند و کانتراست مشبع و کور آنرا تلخ و نا گوار می داند .
برای شایستگی و هنر آقای بیدی کافی ست نگاهی به طراحی و اجرای مجله اینتر نتی اسرار نامه بیندازید تا به قول ایشان ساختار متمایز و شیوه های متفاوت آن را با رقبای خبری دریافت دارید .
یک وبسایت منحصر بفرد که از امکانات تلویزیون اینترنتی و مدیریت پیشرفته و رویدادها ، چای داغ ، کاغذ کاهی و دیگر مطالب بر خوردار است. تازه من اگر خواسته باشم به تعبیر و نگاه آقای بیدی به شکل و شمایل ونیز محتوای خبر نامه بپردازم شرح مفصلی را می طلبد که اکنون وقتش نیست .
 باری آخرین کلام را با شاعر معاصر هوشنگ ابتهاج همراه می شویم که انگار به نوعی با شما و مجله گرانقدر تان رهنمود می دهد و می گوید : خوب من دانایی را بنشان بر تخت و توانایی را حلقه به گوشش کن .
با صد سپاس
 حسین خسروجردی - نهم دیماه 1391- مشهد
h_khosrojerdy@yahoo.com

نظرت را بنویس
comments

رضا حارث آبادی

با سلام وادب واحترام در خصوص زحمات شما دوستان محترم و معزز امیدوارم موفق وسربلند باشد ودر مسیر دشوار پیش روز با قدرت و توان بالا در هدف خود موفق باشید انشاالله / رضا حارث آبادی 27/10/1391 وبلاگ روستای حارث آباد

محمد

با سلام و خسته نباشید اسرارنامه رسانه ای است که مطالب را در واقعیت خودش نقد می کند ...مواقعی می شود که به بودن این رسانه در کنار رسانه های تند رو و افراطی می شود به دید مرهم نگاه کرد .شاید نتواند نظرات تمام تفکرات را براورده کند اما به حق و به جد کامل ترین مطالب را برای خوانندگان خود جمع اوری می کند من خودم دست و پاشکسته مطالب به اصطلاح طنز می نویسم و از سراسر ایران نظرات خاصی برای مطالبم دارم مواقعی احساس غرور می کردک که می دیدم از شهرهای دیگر برای من نظر خصوصی می گذاشتند که اسرارنامه جامع و کامل سبزوار و ادبیات سبزوار را برای ما تشریح کرده است امیدوارم که موفق تر از قبل باشید

مهدی

سلام . ااقای بیدی با داشتن چنین توانایی ها چرا وب سایت سبزوار آنلاین را سر و سامان نمی دهند ؟

با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه چه خوش است گر محک تجربه آید به میان تا که رسوای شود هر که در او غش باشد

جلینی

بسیار جامع وکامل بود. من هم به عنوان یک سبزواری با نظرات آقای خسروجردی کاملاً موافقم و حمایت می کنم. اسرارنامه کم کم به یکی از ستون های توسعه سبزوار تبدیل می شود و جای تقدیر و تشکر دارد.مطالب دقیق و شفاف شما خیلی باعث افزایش اطلاعات مخاطبان و حتی ایجاد بینش می شود. توفیق روزافزونتان را از درگاه احدیتت خواستارم.

حسین خسروجردی

( درمیان لرزه های رنج مردم ) حسین خسروجردی به حضور سردبیر گرانقدر و دوستان معنا اندیش ومعنا آفرین اسرار نامه سبزوار . با بهترین سلام ها و صدای امیدی که به تدبیر و تلاش و رنج های معنی یاب شما می پیوندد و احساس صمیمیت و اعتماد می کند . از اینکه بازهم به چشم عنایت به مطلب در زمان و بر زمان نگریسته اید ممنون و حق گزار شما هستم . باری به شیوه و نگاه تابناک و زنده آقای حامد بیدی و چشمه ی جوشان اندیشه های راهگشای سردبیر اسرار نامه ، ارزو می کنم و از خداوند منان تمنای آن دارم که بن زندگی را در شما وهمکاران شما استوار بدارد تا در میان لرزه های رنج مردم و در این عطر پاک برف های دیماه زمستانی ، بتوانید با کوشش و عزم و توانایی خویش در رسانه ی خوشایند و مردم گرای اسرار نامه ، مداوای رنج مردم باشید . چنین باد . با ارادت و احترام : حسین خسروجردی - 18دیماه 1391 - مشهد

رضا

با سلام کار اطلاع رسانی در پهنه خراسان رضوی بسیار پسندیده است ولی این کار به مثابه وسیله ای است از یک طرف با کاربرد مفید و از جانب دیگر وسیله ای خطرناک.شما در این مدت فعالیت هرچند اطلاع رسانی حوزه سبزوار موثر بوده اید ولی خیلی جاها ان جانب اعتدال رعایت نکرده و حتی به توهین روی اورده اید.به هر حال در این سابقه شما فقط چند ماه است کمی از مطالب رویایی و موضوعات جانبدارنه دست برداشته اید.در آرشیو شما مطالب عرض کردم وجود دارد و جواب یعنی عملی نشدن این مطالب که همان پاسخ ان مطالب در دیگر وبلاگ ها وسایت های شهر شما از طرف نمایندگان و مسئولین شهرتان و مراکز کشوری را جمع اوری کرده ام و روبروی هم قرار داده شده.شاید این نوشته من را به غرض ورزی متهم نمایید ولی اگر به ارشیو وبلاگهای شهرتان کمی دقت نمایید همه چیز روشن می شود.به حال مشک ان است خود به بوید نه انکه عطار بگوید.من منتظر جوابی نیستم ولی در جاهایی مقتضی این مطالب بی پشتوانه با جوابیه مسئولان خودتان ارائه خواهم داد.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما