صدا و سیمای استانی با یک نماهنگ عاشورایی از خطه سربداران مزین شد.


در روزهای گذشته همزمان با اربعین سرورو سالار شهیدان امام حسین (ع) صدا و سیمای استان خراسان رضوی اقدام به پخش نماهنگی از عاشورای مزینان یکی از روستاهای پرافتخار خطه سربداران کرد.
وبلاگ شاهدان کویر که در ماه های اخیر فعالیت رسانه ای خوبی در رابطه با پوشش دادن به اخبار و موضوعات مربوط به روستای مزینان داشته است ، خبر مربوط به پخش این نماهنگ عاشورایی را به شرح زیر ذکر کرده است :


پخش نماهنگ عاشورای مزینان از تلویزیون
نماهنگ تلویزیونی  "مرو ای عشق" کاری از گروه هنری شاهدان کویرمزینان آماده پخش از سیمای استانی خراسان رضوی شد
به گزارش شاهدان کویر مزینان ؛ این نماهنگ که با تلفیق تصاویری ازعاشورای سال 91و حرکت نمادین کاروان اسرا وسوزاندن خیمه ها در یازدهم محرم  وهمچنین با صدای محمد اصفهانی به کارگردانی عباس رستگار مقدم وتهیه کنندگی علی مزینانی و با سرمایه گذاری علی رضا صانعی مزینانی ساخته شده است در دهه ی آخر صفر و طی چند نوبت از سیمای استانی خراسان رضوی پخش می شود
 مرو ای دوست به مدت پنج دقیقه ساخته شده و در آینده ای نزدیک نیز مستند عاشورای مزینان آماده ی پخش می شود که علاوه بر پخش از سیمای جمهوری اسلامی با اطلاع قبلی در اختیار شهروندان مزینانی وعلاقمندان به تعزیه قرار خواهد گرفت.
منبع : شاهدان کویر مزینان

گفتنی است وبلاگ شاهدان کویر یکی از وبلاگ های پرکار و وزین روستایی در خطه سربداران است که در طول مدت فعالیت خود به مرجع مناسبی برای شناخت کامل روستای مزینان زادگاه دکتر علی شریعتی تبدیل شده است.
مدیریت این وبلاگ برعهده آقای علی مزینانی علی مزینانی عسگری است که این همشهری فرهیخته در زمره یکی از مخاطبان همیشگی و نویسندگان افتخاری مجله اینترنتی اسرارنامه قرار دارد.
وی با قلم شیوای خود اخیراً اقدام به نوشتن سلسله مطالبی مفصل و دقیق در رابطه با معرفی کامل مزینان ، آداب و رسوم و شخصیت های کهن آن کرده است. مطلب مورد ذکر با عنوان "از حدیره تا باغستان" تا کنون 13 قسمت ازآن انتشار یافته است که مطالعه این مطلب برای علاقه مندان به آشنایی با آداب و رسوم روستاهای اصیل خراسان مفید است.
 حاشیه وبلاگ خود به معرفی مختصر اما مفیدی از روستای تاریخی مزینان پرداخته است.
برای حُسن ختام این مطلب ، به انتشار مطلب کوتاه معرفی مزینان در وبلاگ شاهدان کویر می پردازیم :

کویرمزینان زادگاه دانشمندان واندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ وجغرافیای ایران زمین می درخشد.
دهستان مزینان باقدمت هزاران ساله اش ، درهشتاد کیلومتری شهرستان سبزوار قرار دارد که می توان از آن به عنوان دروازه ورودی فرهنگی ومذهبی خراسان رضوی نام برد .
این دهستان به لحاظ آثار تاریخی وباستانی وجاذبه های توریستی آن ، به ثبت آثارملی درآمده است.
مزینان خاستگاه خاندان بزرگ شریعتی است که مرحوم استادمحمدتقی شریعتی وفرزندبرومندش دکتر علی شریعتی مزینانی ازاین دیار برخاسته ودرتاریخ انقلاب اسلامی می درخشند.
عاشورای حسینی درمزینان، همیشه موردتوجه عزاداران اهلبیت عصمت وطهارت است وهرسال خیل عظیمی ازشیفتگان مکتب تشیع در تعزیه عاشورای مزینان که باشکوه خاصی برگزار می شود شرکت می کنند.
بیش از شصت شهید ودهها ایثارگر ازاین خطه قهرمان پروردر هشت سال دفاع مقدس تقدیم به نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است که دوخانواده سه شهید ودوخانواده دوشهید، مزینان را متمایز ازروستاهای دیگر خطه خراسان نموده است .

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:
آشنایی با مزینان دیار دکتر شریعتی و زادگاه اندیشمندان و دانشمندان
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما