دانشگاه فناوری های نوین سبزوار به عنوان یک دانشگاه نسل سوم کارآفرینانه عمل می کند

 
اولین جلسه هم اندیشی هیأت رئیسه دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار با اساتید و مدرسان این دانشگاه برگزار شد.
 
در این جلسه دکتر حسین جلیلوند رئیس دانشگاه یکی از مهم ترین رویکردهای دانشگاه فناوری های نوین سبزوار را تربیت نیروهای خلاق و کارآفرین دانست و خاطر نشان کرد: دانشگاه های کارآفرین، باید فارغ التحصیلان خود را به گونه ای تربیت نمایند تا دانش خود را در بخش های اقتصادی و صنعتی جامعه کاربردی نمایند، همچنین چرخه تحقیقات کارآفرین از ماموریت های اصلی دانشگاه است.
 
ریاست دانشگاه در مورد نسل سومی بودن دانشگاه نیز گفت: در ابتدا دانشگاه ها آموزش محور بودند که آن ها را دانشگاه های نسل اول می نامیدند. هدف این دانشگاه ها، آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص بود. پس از آن، دانشگاه های پژوهش محور به عنوان نسل دوم دانشگاه ها معرفی شدند. این دانشگاه ها در پژوهش و تولید علم نقش داشتند. اکنون دانشگاه های کارآفرین را به عنوان دانشگاه نسل سوم با هدف تربیت نیروی انسانی با توانایی ارتباط موثرتر با بخش های مختلف جامعه از جمله صنعت معرفی می کنیم.
 
دانشگاه نسل سوم، کارآفرینانه عمل می کند، مشاغل جدید خلق می کنند و مراکز رشد و پارک های فناور و دانش بنیان را ایجاد می نماید. از افراد کارآفرین حمایت آموزشی، مالی و بازاریابی به عمل می آورد. در این دانشگاه ها، توسعه صنایع و فناوری های جدید بر پژوهش های دانشگاهی بنا شده است.
 
مهم ترین ویژگی دانشگاه فناوری های نوین، توسعه مهارت و کارآفرینی برای شکل گیری سازمان های دانش بنیان است.
 
دکتر جلیل وند در ادامه سخنان خود اذعان داشت: در دانشگاه نسل سوم دانشجویان باید به شکلی آموزش ببينند که بتوانند نوآوری و کارآفرینی را در عرصه اجرایی به مرحله ظهور برسانند. به عبارتی دانشجویان باید افرادی باشند که با خلاقيت و به ثمر رساندن ایده هایشان٬ برای جامعه ارزش افزوده خلق کنند. دانشگاه سعی می کند تا فاصله بين توليد علم و کسب ثروت را کوتاه کرده و رشته های کاربردی و نزدیک به بازار کار را ایجاد نماید.
 
برای تحقق این موضوع اصلاح روشهای آموزشی، دعوت از بخش های مختلف صنعتی و هم چنین فراهم آوردن زمینه های حضور سازمانهای دانش بنیان و از طرفی ایجاد زمینه لازم برای کسب تجارب لازم در اینگونه موسسات از موضوعات اساسی مورد توجه باید باشد.
 
در ادامه این مراسم مدیر دانشجویی دانشگاه به برنامه های این معاونت اشاره کرد و خلاصه ای از عملکرد های انجام شده در بخش فرهنگی دانشگاه را بیان داشت.
 
فهیمه محسنی ثانی گفت: ما در دانشگاه شاهد فعالیت های اثربخشی از سوی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی هستیم.
 
همچنین زمینه های زیادی وجود دارد که می توان دانشجویان را در این بخش ها هدایت و حمایت کرد. وی پیشنهاداتی را جهت ایجاد تحرک بیشتر در دانشجویان ارائه کرد.
 
دکتر استاجی معاون توسعه و مدیریت منابع نیز ضمن تشکر از ریاست دانشگاه و اساتید، به توضیحاتی در خصوص انجام عملیات های عمرانی دانشگاه از جمله:
- ایجاد فضاهای آموزشی
- راه اندازی سالن چند منظوره
- سایت دانشگاه
- اتمام پروژه گازرسانی
-ایجاد فیبر نوری در سطح دانشگاه به منظور بالا بردن سرعت انتقال اطلاعات و دیگر پروژه های انجام گرفته در مدت چند ماهه اخیر اشاره کرد.
 
در ادامه دکتر ابراهیمی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه نیز ضمن تاکید بر اینکه سطح فعالیت های پژوهشی در این چند ماه اخیر افزایش یافته، بیان داشت ما توانسته ایم ارتباط بسیار موثری با صنعت و واحدهای فناور برقرار نماییم.
 
وی در ادامه به بیان این مطلب پرداخت که مهارت افزایی و افزایش توانمندی دانشجویان همکاری و تعامل اساتید را می طلبد و امسال ارتقاء مستمر کیفیت آموزشی و پژوهشی مهمترین رویکرد ما در این معاونت خواهد بود.
 
در انتهای برنامه اساتید و مدعوین پیشنهادهایی را بیان نمودند، که مقرر گردید ارتباط موثری بین اساتید با انجمن های علمی و کانون های فرهنگی برقرار شود.
 
منبع: وبسایت دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار(با اندکی ویرایش)
 
 
 
 
 
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
 
کلیک کنید:
 
نظرت را بنویس
comments

کاش ما هم برادرمون نماینده مجلس بود حیف از این همه درس خوندن و پارتی نداشتن؟؟؟؟ با مدارک پردیس دانشگاهی میان توی ردیف مدیران قرار میگیرند جالبه شما هم که این رو منتشر نمیکنید چوم مشی شما رو می دونیم یا زیرش سه صفحه توضیح می نویسی که خودتم قبولشون نداری و از روی اجباره ما جوانای تحصیل کرده بیچاره ایم اینا هم که دنیای ما رو گرفتن هر کدومشون به لطف برادر و خواهر و پدر و دایی و.... ذی نفوذشون پنجاه تا شغل دارن اگه میخوای برات بشمرم؟؟؟ خدای ما جوانای بیچاره ام بزرگه.......
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما