در نشست خبری هفته بسیج سبزوار مطرح شد:

همه بسیجیان باید تا دو سال آینده به عضویت در یکی از حلقه های صالحین در بیایند/ مردم روستای کلاته تیرکمان سبزوار به خاطر نداشتن شبکه های تلویزیونی به ماهواره روی آورده اند

 نشست خبری اطلاع رسانی از برنامه های هفته بسیج در محل سپاه سبزوار برگزار شد.
 
به گزارش مجله  اینترنتی اسرارنامه در این نشست فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار گفت: ضرورت حضور بسیج دیگر بر کسی پوشیده نیست. هر انسان آزادی خواه و ارزش مداری چه در داخل و چه در خارج از مرزهای اسلامی ضرورت وجود بسیج را لمس می کند و خدماتی که بسیج ارائه داده هر کسی را قانع می کند که بسیج نهادی است که در هر کشوری وجود داشته باشد می تواند منشأ خدمات و برکات فراوانی باشد.
 
سرهنگ پاسدار امین الله مظلوم افزود: بسیج  ما امروزه جهانی شده و کشورهای محور مقاومت با تأسی از الگوی بسیج در جمهوری اسلامی ایران باعناوینی دیگر به تشکیل بسیج پرداخته اند که همان کارکرد و ویژگی های نهاد بسیج در ایران را دارد.
 
وی ادامه داد: پیروزی هایی که امروز در جبهه مقاومت در عراق، سوریه و ... در مقابل تروریست ها به دست می آید در اثر حضور نیروهای مردمی در قالب بسیج در این کشورهاست.
 
سرهنگ مظلوم همچنین گفت: علی رغم تبلیغات دشمنان مبنی بر حضور  و دخالت جمهوری اسلامی در کشورهای منطقه، تنها کاری که ایران در این کشورها انجام داده همین جا انداختن الگوی بسیج در کشورهای محور مقاومت بوده است.
 
وی سپس گفت: البته مهمتر از هر چیز وجودتفکر بسیج در جامعه است. اگر در جامعه ای روحیه و تفکر بسیج نهادینه شود قطعا شکست در آن جامعه دیگر معنا ندارد. زیر ا هر اتفاقی که بیافتد پیروزی است. با این تعریف بسیج در همه عرصه ها از جمله نظامی و امنیتی، فرهنگی و روشنگری، اقتصادی و عمرانی و ... وجود دارد و پروژه های سازندگی، محرومیت زدایی، خدمت رسانی های پزشکی، امدادرسانی و به طور کل فعالیت های بسیج حتی در دورافتاده ترین روستاهای کشور بر هیچ کس پوشیده نیست.
 
سرهنگ مظلوم تأکید کرد: البته در این عرصه ملاک ومعیار مد نظر بسیج فقط حرکت در مسیر ولایت است و این نهاد هیچ گونه وابستگی به هیچ گروه و حزبی ندارد.
 
وی ادامه داد: برای بسیجیان هیچ تفاوتی نمی کند که کجا و در چه عرصه ای باشند. مهم حضور و ادای تکلیف است چه در جبهه جنگ سخت یا جنگ نرم فرهنگی باشد و چه در جبهه عمرانی و اقتصادی و خدمت رسانی باشد و به همین دلیل امسال شعار هفته بسیج ، بسیج دست قدرت خدا انتخاب شده که نشانه مردمی بودن و خدایی بودن نهاد مقدس بسیج است
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار در ادامه به برنامه های هفته بسیج امسال نیز در سبزوار اشاره کرد و گفت: در این هفته 250 عنوان برنامه در نقاط مختلف شهرستان اجرا خواهد شد که استکبار ستیزی ، ایستادگی و مقاومت، تبیین اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی، افزایش جمعیت، معرفی بسیج به عنوان نماد اقتدار، جزء اهداف ما در اجرای این برنامه هاست.
 
وی سپس بعضی از مهمترین برنامه های هفته بسیج سبزوار را در سال 94، برگزاری یادواره های شهدا، اجرای طرح میقات الصالحین، نشست های مختلف روشنگری، همایش های عفاف وحجاب، خطبه خوانی حضرت زینب(س)، برپایی نمایشگاه های عکس و پوستر، برگزاری صبحگاه ها، اجتماع بزرگ 5 آذر، دیدار با خانواده های شهدا، حضور راویان در مدارس، دوره توانمندسازی معلمین در جنگ نرم، تعدادی مسابقه پیامکی و ... عنوان کرد.
 
سرهنگ مظلوم همچنین بهره برداری از 3 پروژه پرورش بلدرچین، قارچ ومرغ و یک پروژه صنایع تبدیلی در زمینه ساخت و تولید حلوا و روغن کنجدی را از جمله برنامه های حوزه اقتصاد مقاومتی بسیج در این هفته عنوان کرد.
 
وی سپس در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تأثیر فعالیت های بسیج بر جلوگیری از رواج بی حجابی در جامعه گفت: بیشتر فعالیت های بسیج، کارهای فرهنگی است و درخصوص تاثیر فعالیت هایی که در حوزه عفاف و حجاب داشته ایم، چون کار فرهنگی به مرور اتفاق می افتد، به طور دقیق قابل اندازه گیری و سنجش نیست، اما مطمئنیم که فعالیت هایی که انجام می شود تأثیر خود را داشته و خواهد داشت.
 
وی تصریح کرد: ما نمی گوییم وضع بهتر از گذشته شده است ولی اگر همین فعالیت ها انجام نمی شد، الان اوضاع از این هم بدتر بود.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار در همین زمینه افزود: در سطح کلان کشور در این زمینه بین احزاب و گروه ها اتفاق نظر و هم پوشانی وجود ندارد و هر گروهی که می خواهد در انتخابات ها روی کار بیاید برای به دست آوردن آراء مردم، سیاست های مختلفی را انتخاب می کند. بنابراین تا وقتی اتفاق نظر وجود نداشته باشد و همه باور نداشته باشند که درگیر جنگ فرهنگی هستیم، پیشگیری آسان نخواهد بود.
 
وی ادامه داد: در جنگ سخت که در گذشته داشتیم، چون حضور و پیشروی دشمن و سلاح های جنگی او را می دیدیم همه باور داشتیم که جنگ است و در هر اداره، مسجد و کوچه پس کوچه ای ستاد جنگ داشتیم و همه حمایت می کردند اما این جنگ نرم فرهنگی را عده ای باور ندارند و چون باور نیست هماهنگی و اتحاد هم نیست و در بعضی قسمت ها، حتی فعالیت های همدیگر را خنثی می کنند و قطعا وقتی هماهنگی نباشد نتیجه هم چشمگیر نیست ولی به هرحال نباید نا امید شویم و بگوییم وقتی همه دستگاه ها به وظیفه شان عمل نمی کنند، ما هم عمل نکنیم.
 
سرهنگ پاسدار امین الله مظلوم در بخش دیگری از این جلسه در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اقدامات انجام شده برای مقابله با ماهواره در روستاهای مختلف کشور گفت: ما همه روستاهایی راکه دستگاه ماهواره دارند آمار گرفته و شناسایی کرده ایم. حتی آن هایی که نصاب بودند نیز شناسایی و ارشاد شدند و در بعضی مناطق نیز در اثر سخنرانی و جلسات روشنگری که داشتیم خود مردم به صورت داوطلبانه دستگاه های ماهواره را تحویل داده اند و الان بعضی از آن روستاها حتی یک ماهواره هم ندارند.
 
وی سپس با ابراز انتقاد شدید از وضعیت بعضی روستاها که دسترسی به شبکه های تلویزیونی ندارند گفت: روستای کلاته تیرکمان سبزوار که یک منطقه بسیار متدین و مذهبی است و تا 6 ماه قبل آمار ما نشان می داد که آنجا حتی یک دستگاه ماهواره هم نبود، اما در همین مدت حدود 80 دستگاه ماهواره در آن روستا نصب شده است.
 
وی درباره دلیل بروز این مشکل گفت: مردم این روستا می گویند، همه حرف های شما را قبول داریم اما فقط کاری کنید که پخش دیجیتال شبکه های تلویزیونی در این روستا برقرار شود، ما نیز ماهواره نمی خواهیم.  
 
وی سپس درباره پیگیری های انجام شده در راستای رفع این محرومیت گفت: مسئولان مدعی شده اند که در آن روستا سه کانال آنالوگ قابل دریافت است که همان هم نیست.
 
سرهنگ مظلوم افزود: در راستای جمع آوری ماهواره ، سال گذشته طرحی را اجرا کردیم که هرکس دستگاه ماهواره اش را به طور داوطلبانه تحویل می داد، یک دستگاه دیجیتال به صورت رایگان می گرفت، که حدود 120 دستگاه از این طریق تعویض شد و این ها فقط مواردی است که خودشان به ما تحویل می دادند و بعضی از موارد هم هست که خانواده ها خودشان به صورت مخفیانه اقدام به منهدم کردن ماهواره هایشان می کنند.
 
وی سپس درباره قانون جمع آوری ماهواره گفت: این قانون اکنون نیز وجود دارد ولی اجرا نمی شود یا اجرای آن به صورت مقطعی است. به طور مثال اخیراً در تهران مدتی این طرح اجرا شد اما چون توافق وجود ندارد، سر و صدا به راه افتاد و عده ای گفتند، دیگر فایده ندارد و به هرحال جوی درست شد، که مجبور شدند کوتاه بیایند. در حالیکه این جایی است که دشمن رویش بسیار سرمایه گذاری کرده است.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار سپس در پاسخ به خبرنگار دیگری که درباره کم وکیف حلقه های صالحین، گفت: اکنون حدود 700 حلقه صالحین داریم که هر یک از حلقه ها از 9 نفر تا 22 نفر جمعیت دارد.
 
وی سپس گفت: بر اساس آنچه به ما ابلاغ شده و در چشم اندازمان ترسیم شده ا ست، همه بسیجیان باید ظرف دو سه سال آینده به یکی از حلقه های صالحین بپیوندند.
 
وی سپس با بیان اینکه یکی از بهترین جامعه هدف ما در کشور جامعه هدف دانش آموزی است، گفت: حلقه های صالحین در مدارس نیز تشکیل شده است.
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما