طرح توسعه شهرک صنعتی شماره یک سبزوار اجرا می شود / بهره برداری قریب الوقوع از کارخانه داروسازی طاها

طرح توسعه شهرک صنعتی شماره یک سبزوار اجرایی می‌شود

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی سبزوار گفت: با توجه به ساخت تعدادی از کارخانه‌های بزرگ شهرستان و بهره‌برداری از آنها مانند داروسازی طاها در نیمه دوم امسال طرح توسعه شهرک صنعتی شماره یک سبزوار در دستور کار قرار گرفت.

اسماعیل نامنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سبزوار، با اشاره به اجرای طرح توسعه شهرک صنعتی شماره یک سبزوار، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 55 کارگاه و کارخانه در این شهرک فعالیت می‌کنند که با توجه به ساخت تعدادی از کارخانه‌های بزرگ شهرستان و بهره‌برداری از آن‌ها مانند داروسازی طاها در نیمه دوم امسال طرح توسعه شهرک صنعتی شماره یک سبزوار در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح توسعه زمینه برای احداث تعداد زیادی کارخانه در این شهرک نیز فراهم می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه زیر‌ساخت‌های لازم برای توسعه این شهرک و حضور سرمایه‌گذاران و برای سرمایه‌گذاری در آن فراهم شده است.

نامنی با بیان اینکه ما در سطح شهرک‌های صنعتی شهرستان‌های جغتای، جوین و خوشاب نیز شرایط ویژه‌ای را برای سرمایه گذاران فراهم کرده خاطرنشان کرد: با در همین راستا تسهیلات ویژه‌ای برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده و زیرساخت‌های لازم نیز برای سرمایه گذاری در سطح این شهرک‌ها فراهم شده است.

وی با اشاره به شهرک صنعتی شماره دو سبزوار نیز گفت: تعداد 21 قرارداد برای احداث کارخانه در این شهرک با سرمایه گذاران بسته شده که تعداد هشت واحد در حال ساخت و چهار واحد نیز به بهره برداری رسیده است.

نامنی با اشاره به مشکلات شهرک صنعتی شماره دو سبزوار نیز عنوان کرد: مهمترین مشکل ما در این شهرک مسئله نبود گاز و تصفیه خانه است.

وی افزود: نبود گاز سبب شده تا کارخانه‌های فعال در شهرک با مشکلات جدی در زمینه تامین سوخت مواجه شوند که در همین زمینه رایزنی ها و پیگیری‌های زیادی از سوی نمایندگان و مدیریت سیاسی شهرستان صورت گرفت که در نهایت وزیر نفت دستور دادند تا این پروژه مهم هرچه سریع‌تر اجرا شود.

نامنی با بیان اینکه این پروژه از تعهدات شرکت گاز استان بود بیان کرد: فاصله خط انتقال گاز به شبکه داخلی شهرک صنعتی شماره دو سبزوار فقط 600 متر است که شرکت گاز باید در این مسیر یک ایستگاه (TBS) تقلیل فشار ایجاد کند که به دلیل کمبود اعتبارات و گران بودن تجهیزات مورد نیاز شرکت گاز در این زمینه با مشکلاتی مواجه شده بود.

وی با بیان اینکه شبکه انتقال گاز داخلی شهرک صنعتی شماره صنعتی شماره دو سبزوار با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان و به طول 10 کیلومتر در گذشته اجرا شده است یادآور شد: اجرای این پروژه از تعهدات شرکت شهرک‌های صنعتی بود که اجرای آن به سرعت در دستور کار قرار گرفت و پروژه اجرا شد.

نامنی در زمینه ساخت تصفیه خانه شهرک صنعتی شماره دو سبزوار نیز گفت: طرح اولیه ساخت این پروژه تهیه شده که در حال بررسی توسط مشاور است که در صورت تصویب و تعیین میزان اعتبارات مورد نیاز ساخت طرح در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

سخنی با مسئولان شهرستان سبزوار پیرامون معضل بیکاری جوانان

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما