ردپای مسئله «نفوذ» در تاریخ صدر اسلام نیز قابل مشاهده است

  امام جمعه قم گفت: «نفوذ» دشمن مسئله ای تاریخی است که رد پای آن حتی در زمان قیام امام حسین (ع) و قبل تر از آن نیز قابل مشاهده است و فرهنگ غرب همیشه قصد نفوذ به درون جامعه اسلامی را داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی بعد از ظهر پنجشنبه در حاشیه شرکت در مراسم «منشور عزت» طی گفتگو با خبرنگار اسرارنامه افزود: همین نفوذ دشمن بود که درزمان اباعبدالله الحسین (ع) مسیر بعضی مسلمین را عوض کرد و کاری کرد که مردم کم کم نه تنها از اسلام اصیل بیگانه بلکه منحرف شدند.

وی در ادامه با تفاوت قائل شدن بین دو مفهوم بیگانه بودن با اسلام ومنحرف شدن از آن اظهار داشت: بیگانگی از اسلام شامل حال پیروان ادیان دیگر است که هنوز شناخت کافی را درباره این دین مقدس به دست نیاورده اند، اما انحراف شامل کسانی می شود که به صورت حساب شده ای از مسیر صحیح جدا می شوند.

وی تصریح کرد: نفوذ یک ابزار دو لبه است یعنی هم مومنین ومجاهدین راه خداو اوصیاء الهی می توانند از آن برای تحقق اهداف اسلام و سریان دادن معارف اهل بیت استفاده نمایند و هم دشمن می تواند از طریق نفوذ معارف وجریانات توحیدی را به سمت جریانات انحرافی متمایل کند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در ادامه با اشاره به ریشه تاریخی نفوذ در اوایل اسلام، گفت: یکی از دلایلی که بنی امیه پایتخت خود را به شام و دمشق منتقل کردند، این بود که آن منطقه مدخل اروپا بود و شرایط تهاجم فرهنگی از ناحیه فراهم تر بود و از آنجایی که بنی امیه نمی خواستند مکتب اصیل پیامبر (ص) را ترویج کنند، بنابراین به فکر جایگزین کردن آن افتادند.

وی افزود: وجود کنیزهای رقاصه و آوازخوان در دربار بنی امیه و بساط مشروب و ابتذالی که به راه انداخته بودند و حتی توانستند آن را تا قلب شهر مدینه به عنوان مرکز وحی الهی نیز ببرند، یکی از ابزارهای نفوذ و تهاجم فرهنگی علیه اسلام بود که از همان قرون اولیه مورد استفاده قرار گرفت.

وی همچنین گفت: در ماجرای آندلس که یکی از مراکز مهم اسلام در اروپا بود، غربی ها از طریق همین نفوذ توانستند به تدریج اسلام را از اسپانیا بزدایند.

سعیدی در ادامه اظهار داشت: امروز نیز جهان غرب بیشتر از گذشته سعی خود را برای نفوذ و تهاجم فرهنگی انجام می دهد و از ابزارهای قوی تری بهره می گیرد که برخی رسانه های رادیویی و تلویزیونی، سایت ها و حتی موبایل هایی که به فراوانی مورد استفاده عموم قرارمی گیرد از جمله ابزارهای مهم نفوذ دشمن هستند.

وی با اشاره به اینکه الان ابزارهای نفوذ دشمن از جمله موبایل های لمسی حتی به عمق روستاهای ما نیز راه یافته است، گفت: مسئله نفوذ که مقام معظم رهبری نیز نسبت به آن هشدار داده اند، بسیار جدی است و راهکار مقابله با آن هم این است که مسئولان ارشد کشور آن را باور کنند و به زیرمجموعه های خود منتقل نمایند و راه نفوذ دشمن را ببندند.

امام جمعه قم سپس ترویج معارف راستین دین و اهل بیت را یکی از روش های مهم مقابله با نفوذ دشمن دانست.

وی با اشاره به اینکه در غرب جلو بعضی سایت ها و شبکه های تلویزیونی ما نظیر العالم را می گیرند گفت: مانیز باید جداً از ابزار و وسایلی که نفوذ دشمن را ممکن می سازد جلوگیری کنیم.

وی سپس با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی که از تأکیدات اصلی مقام معظم رهبری است، گفت: اقتصاد نیز یکی از ابزارهایی است که برای نفوذ مورد استفاده قرار می گیرد و باید سعی کنیم برای جلوگیری از نفوذ دشمن الگوی اقتصاد مقاومتی را طبق راهبردهای رهبری اجرا نماییم.

سعیدی افزود: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد درونگرا و درونزا است که با احتیاط نگاه به بیرون نیز دارد ، بدین معنی که نه مرزهای کشور را به روی اقتصاد بیرون می بندد و نه کامل باز می گذارد که قدرت های خارجی هرچه را خواستند به ما تحمیل کنند.

امام جمعه قم در پایان با بیان اینکه دشمن از طریق نظام آموزشی ونیز با فرار مغزها یا بورسیه کردن برخی جوانان ما و تغییر ساختار فکری آن ها در نظام آموزشی خود نیز راه نفوذ را به کشور پیدا می کند، گفت: برای جلوگیری از نفوذ جبهه ای همه جانبه و بسیار گسترده تر از جبهه نظامی لازم است.

گفتنی است مراسم منشور عزت ظهر پنجشنبه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر به مناسبت سالروز ورود کاروان اسرای حادثه کربلا به شام، در محل امام زاده شعیب (ع) سبزوار برگزار شد و در ابتدای این برنامه علاوه بر تلاوت قرآن توسط یک قاری نوجوان سبزواری، یکی ازشعرای شهرستان کاشمر نیز به قرائت شعری حماسی و عاشورایی پرداخت.

گزارش تصویری(کلیک کنید)

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما