در حاشیه برگزاری نمایشگاه عکس دورترین همسایه

کوی گلستان بدون شرح...

شهناز دیواندری / مجله اینترنتی اسرارنامه:

کوی گلستان نام آشنایی برای شهروندان سبزواری است که ساکنانش و بافت قدیمی و آشفته ی این محله برای تازه واردان شهرمان جالب توجه است. شاید ساکنان کوی گلستان مردمانی هستند که از شهروندان شهر جدا مانده اند و به قول خودشان ده ها سال عقب تر از فرهنگ شهری هستند!

چرا این تفکر برای ساکنان این محله به وجود آمده است؟ ریشه ی این تفکرات از کجا سرچشمه می گیرد؟ چرا آنان از فرهنگ شهروندی جدا افتاده اند و چرا باید هنوز در این بافت قدیمی گذران زندگی کنند؟

دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری برای احقاق حق شهروندی آن ها دست به اقدام جالبی زده اند. اعضاء انجمن اسلامی دانشگاه حکیم سبزواری، در اردیبهشت ماه 94 جمعی از دانشجویان را برای عکاسی و بازدید از این کوی، به این محله قدیمی و دست نخورده بردند. حاصل این بازدید، برگزاری مسابقه ی عکاسی شد که عکس های ارسالی به این مسابقه 2000عکس اعلام شده است.

داوری عکس ها صورت پذیرفته و 3 اثر برگزیده انتخاب شده است.

نمایشگاه عکسی نیز 17 تا20آبان ماه از آثار برگزیده، به نام دورترین همسایه در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

صادقی مسئول نمایشگاه در همین زمینه طی گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: این نمایشگاه و این حرکت برای احقاق حق ساکنین این محله از حقوق شهروندیشان و امکانات شهری است.

وی افزود: این حرکت و جنبش دانشجویی برای این صورت گرفته، تا به مسئولین تلنگری بخورد و برای این محله تدبیری اندیشیده شود.

از مسئولینی که از این نمایشگاه بازدید کردند می توان به: سبحانی فر نماینده مجلس شورای اسلامی ، آقایان پارسی پور و نیک فر به نمایندگی از فرمانداری شهرستان سبزوار و آقایان مقصودی، پسندیده و نورنهنگ اعضای شورای اسلامی شهر،سرکار خانم رجبی نماینده ی نوسازی بهزیستی اشاره کرد.

اما جای سوال است که آیا این بازدیدها نیز مانند سایر مسائل شهری که مربوط به آقایان است بدون پیگیری از سوی مسئولان رها می شود و محله  گلستان همچنان در همان حال خود باقی می ماند؟! و به عبارت دیگر آیا این بازدیدها فقط یک گذر ساده وصرفا یک بازدید است؟

این مسئله در آینده ای نه چندان دور برای همه روشن خواهد شد.

 

برای مطالعه مطالب بیشتر از شهناز دیواندری هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

اخطاریه جمعی از دانشجویان حکیم سبزواری به مسئولان سبزوار درباره کوی گلستان
نظرت را بنویس
comments

وحید شهرامپور

وحید هستم از کوی گلستان خیلی ..
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما