با حضور معاون وزیر بهداشت:

سلامتکده طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار راه اندازی شد

سبزوار- ایرنا- مرکز سلامتکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار عصر روز سه شنبه طی مراسمی در این شهر راه اندازی شد.

معاون طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم با اشاره به تبلیغات اغوا کننده در خصوص طب سنتی و فعالیت برخی افراد سودجو در این زمینه گفت: نگاه ما به طب سنتی ایجابی و منطقی است.
دکتر محمود خدادوست افزود: برخی افراد در این زمینه افراط و تفریط کرده و بدون ضابطه، خدمات به مردم ارائه می کنند که نیاز به سازماندهی و ساماندهی است.
وی ادامه داد: ایجاد سلامتکده در سبزوار به عنوان یک ظرفیت است لذا امیدواریم با همدلی و همکاری بین بخشی به این حوزه بیشتر توجه شود.
معاون وزیر بهداشت گفت: هدف از ایجاد سلامتکده طب سنتی در سبزوار ساماندهی و سازماندهی موضوع طب سنتی و ارائه خدمات است.
احمد برادران فرماندار ویژه سبزوار نیز گفت: با توجه به ظرفیت منطقه در خصوص رویش گیاهان دارویی و نیز وجودنیروی انسانی متخصص شرایط برای ایجاد کارگاهها و کارخانه تولید داروهای گیاهی در این شهرستان فراهم است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز در این مراسم گفت: سامتکده طب سنتی با 270 مترمربع زیربنا و هزینه دو میلیارد ریال راه اندازی شد.
دکتر علیرضا مسلم افزود: سلامتکده طب سنتی سبزوار دومین سلامتکده در کشور است.
وی همچنین خواستار راه اندازی رشته محل طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار شد و گفت: با توجه به وجود مرکز تحقیقات طب سنتی و سلامتکده نیاز است تا رشته محل طب سنتی نیز در این دانشگاه راه اندازی شود.
مسئول سلامتکده طب سنتی سبزوار نیز گفت: وجود این سلامتکده به عنوان یکی از ارکان پیشگیری مطرح است.
رقیه جوان افزود: تدابیر در زمینه پیشگیری و سبک زندگی سالم، درمان با داروهای گیاهی و اعمال یداوی(حجامت و زالودرمانی) خدماتی است که در این سلامتکده ارائه می شوند.
سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

 

 

نظرت را بنویس
comments

اين خبر را بخوانيد جالبه - مسلم گفته سبزوار دومين سلامتکده کشور است اما معاون وزير گفته 20 سلامتکده داريم - سبزوار جزو سه شهري است که هنوز رشته طب سنتي را ندارد - به هر حال سلامتکده مثل درمانگاه است ما دانشکده طب سنتي مي خوانيم. ___________ مشهد/خبرگزاري صدا و سيما/بهداشت و سلامت معاون وزير بهداشت گفت: ساماندهي خدمات طب سنتي رويکرد وزارت بهداشت درارتقا سلامت مردم کشور است. به گزارش خبرگزاري صداوسيما دکتر محمود خدادوست در جمع خبرنگاران درسبزوار افزود: طبق اين رويکرد آن دسته از افرادي که خارج از ضوابط فعاليت مي کنند ساماندهي و سازماندهي مي شوند تا مردم به خدمات ايمن دسترسي يابند . او افزود: هم اکنون 17 رشته محل تربيت دکتري تخصصي طب سنتي در کشور در حال فعاليت است و دانشجويان رشته طب سنتي در هشت رشته محل داروسازي سنتي و هشت رشته محل تاريخ پزشکي و ميراث مکتوب در حال تحصيل هستند. معاون طب سنتي وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشکي گفت : از مجموع 20 شهرستاني که در آنها سلامت کده طب سنتي مستقر است دو شهرستان در خراسان رضوي و يک شهرستان در استان فارس رشته محل طب سنتي ندارد

حسن سلامتکده مثل يک درمانگاه است. ما دانشکده مي خواستيم نه سلامتکده. و هنوز هم دانشکده را مي خواهيم. مسئولان فراموش نکنند

آقاي مسلم در جلسه معارفه اش جلو وزير بهداشت گفت ما دانشکده هاي دندان پزشکي، داروسازي و طب سنتي نمي خواهيم. الحمدلله جناب مسلم مثل اين که بالاخره بعد از دو سال کمي بيدار شدند و حالا تقاضاي رشته محل طب سنتي کردند. اين خودش يک قدم به پيش است اما او بايد بداند که آن سه دانشکده همچنان مطالبه مردم سبزوار است و بايد مسئولان جدي پيگيري کنند. يک رشته محل کافي نيست.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما