خاطره حسن کیقبادی فیلم ساز و نویسنده شاخص سبزواری از حمایت های سیدنورالله رضوی

در ادامه موج واکنش های اصحاب فرهنگ و هنر دیار سربداران به خبر بازنشستگی سید نورالله رضوی مدیر سابق فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری، امروز یکی دیگر از چهره های شاخص هنری سبزوار طی ارسال یادداشتی به تحریریه اسرارنامه، به بیان خاطره و دیدگاه تقدیرآمیز خود درباره مدیر فرهنگی سابق دانشگاه حکیم سبزواری ونیز رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار پرداخته است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه حسن کیقبادی، نویسنده و فیلم ساز جوان سبزوار که در سال های اخیر با فیلم مستند تحسین شده «نورجهان» و نیز با انتشار کتاب «شاخه های روز» اولین رمان بومی سبزوار درباره انقلاب اسلامی به شهرت رسیده است، در این یادداشت خود به حمایت های موثری که سیدنورالله رضوی در مراحل اولیه کار از وی به عمل آورده، اشاره کرده و نوشته است:
 
 
برای سید عزیز
 
اولین فیلم داستانی ام را با هزینهء شخصی ساخته بودم. اولین تجربه بود و انتظار مقام در جشنواره ها و حمایتها را نداشتم. اما جفا بود که این فیلم لااقل اکران نشود و از دست اندرکاران تقدیری نشود. به چند جا سری زدم. مثلا اداره فرهنگ و ارشاد و خواستم تا این هنرمند را (البته اگر لایق باشم) حمایت کنند. که گفتند پول نیست.
 
آن روزها آقای رضوی در مدیریت خانهء فرهنگ دانشجو واقع در خیابان انقلاب بودند. به پیشنهاد یکی از دوستان پیش ایشان رفتم. قبلا ایشان را از زمان مدیریت ادارهء فرهنگ و ارشاد اسلامی می شناختم.
 
اما دست و دلم می لرزید. چرا که توقع اکران فیلم از ایشان، توقع بی جایی بود. ولی بعد از اینکه موضوع را فهمید و فیلم را دید، قول همکاری داد و انصافا تا آخر هم پای قولش ایستاد. در همان خانهء فرهنگ دانشجو مراسم آبرومندی تدارک دیده شد و فیلم پس از اکران، نقد شد و هدایای ناقبلی هم به بازیگران و عوامل داده شد.
 
 
آن روز را از خاطر نمی برم چرا که سید با این کار نه تنها از من به عنوان یک فیلمساز حمایت نمود و پشت و دلم را گرم کرد، بلکه ثابت کرد که هنوز هم پشت هنرمندان را دارد و در هرجا که باشد، نگاهش به مسائل فرهنگی، نگاهی باز و کارگشاست.
 
ایشان ثابت کرد که فردی است فرهنگی و برایش فرقی نمی کند در کجا باشد. او همان جایی که هست را مبدا جهان می داند و رسالتش را انجام می دهد.
 
با رفتن سید نوراله رضوی از دانشگاه حکیم و از پست مدیریت فرهنگی، امیدواریم که باز هم این دانشگاه بتواند در فعالیتهای فرهنگی درخشش داشته باشد. و در پایان باید بگویم من نه به خاطر اینکه ایشان از فیلمم حمایت کرد ازشان تقدیر می کنم، بلکه با داشتن اختلاف سلیقه ها و حتی انتقادهایی که امیداورم ایشان حلال بفرمایند، ایشان را یک شخصیت فرهنگی و یک وزنهء سنگین که کفهء فرهنگی شهرستان سبزوار را پر رونق کرده و آبرو بخشیده، می شناسم. برایش توفیق و طول عمر و موفقیت در ادامهء فعالیتهایش را دارم. 
 
حسن کی قبادی- سبزوار
11/8/1394
 
برای مطالعه مطالب بیشتر درباره حسن کیقبادی هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
 
 
 
گفتنی است پیش ازاین نیز علی نورآبادی، علی ششتمدی و جمعی ازکارکنان حوزه فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری نیز در یادداشت های جداگانه ای، پس از خبر بازنشستگی سیدنورالله رضوی از زحمات چندین ساله وی درعرصه فرهنگی وهنری شهرستان سبزوار تقدیر کرده اند که آن مطالب نیز در پیوندهای زیر قابل مطالعه است:
 
 
 
نظرت را بنویس
comments

سیما

ایشان خوب بودند ولی متاسفانه ازافراد خاصی حمایت میکردند که بدترین خصلت وصفت ذاتی این عزیز بزرگواربودهرجاهستند موفق باشند

رضی

خصلت خیلی بدی هم بود که هم توی ارشاد با این آقا بود و هم تو دانشگاه و با همینم بازنشسته شد.

مریم

آقای رضوی همیشه و در همه جا و حتی در سخت ترین شرایط بزرگترین حامی بوده اند و در نهایت، آدم بدجنسه ی داستان شده اند. متاسفانه ما هیچ وقت یاد نمی گیریم قدر دان باشیم.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما