سید محمد حسینی برای دیار سربداران افتخار آفرید

جایزه اول جشنواره بین المللی مینیاتور الجزایر به هنرمند سبزواری رسید

رسانه های کشور دیروز و امروز خبر از افتخارآفرینی سید محمد حسینی هنرمند مینیاتوریست سبزواری در جشنواره بین المللی الجزایر داده اند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، پس از خبرهای ناخوشایند فرهنگی و هنری که در روزهای اخیر پیرامون احتمال تخریب کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در باغ ملی سبزوار، بسته شدن کافه کتاب در فلکه سه گوش و تعطیلی نگارخانه سپنج که کمتر از یک سال از راه اندازی آن می گذشت، اینک خبر افتخارآفرینی یکی از هنرمندان سبزواری در عرصه بین المللی، کمک موثری است، تا کمی از شدت آلام فرهنگی و هنری شهر دیرینه های پایدار در یک هفته گذشته بکاهد.

با این حال گویا این بار هم مثل بسیاری مواقع دیگر، پای برخی اشتباهات رسانه ای در میان است تا این افتخار هنری سبزواری ها نادیده گرفته شده و یا به نام جایی دیگر ثبت شود! به طوری که هرچند وبسایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دو روز قبل در تاریخ 9 آبان و نیز خبرگزاری ایلنا امروز 11 آبان و چند رسانه و خبرگزاری معتبر دیگر نام سید محمد حسینی را به عنوان هنرمند سبزواری ذکر کرده اند، اما روزنامه اطلاعات در خبری که فقط نام شهر در آن تغییر کرده و بقیه محتوای آن تقریبا یکسان است، دو مرتبه در طول یک خبر به جای نام سبزوار از نام نیشابور استفاده کرده است.

اسرارنامه در ادامه متن خبر موفقیت این هنرمند سبزواری را به نقل از وبسایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منتشر می کند:

 

با كسب مقام اول توسط هنرمند ايراني؛
جشنواره بین‌المللی مینیاتور الجزاير پايان يافت

سیدمحمد حسینی، هنرمند مینیاتور و هنرهای تزیینی از شهر سبزوار، عنوان نخست هشتمین جشنواره فرهنگی بین‌المللی مینیاتور و هنرهای تزیینی الجزایر را کسب کرد.

به گزارش ایلنا؛ هشتمین جشنواره فرهنگی بین‌المللی مینیاتور و هنرهای تزیینی الجزایر، هفته گذشته با حضور هنرمندانی از 23 کشور، در شهر قسنطینه پایتخت فرهنگی جهان عرب در سال 2015 برگزار شد.

این جشنواره با شرکت 238 تابلو نقاشی، مینیاتور و هنرهای تزیینی از 23 کشور جهان برگزار شد. ایران نیز با 6 هنرمند در این جشنواره شرکت کرد و در پایان محمد حسینی، هنرمند مینیاتور و هنرهای تزیینی از شهر سبزوار، به عنوان نفر اول جشنواره دست یافت. لیلی صفاوردی (همسر استاد ماچیانی) نیز به عنوان نفر چهارم این جشنواره انتخاب شد و جایزه نفر اول توسط رییس نمایشگاه و رایزن فرهنگی کشورمان به وی اهداء شد.

مراسم اختتامیه این جشنواره بین‌المللی روز گذشته (جمعه 8 آبان) با حضور کشکاش موسی، رییس جشنواره و سید عبدالامیر موسوی‌بدر، رایزن فرهنگی کشورمان در الجزایر، برگزار شد. در این مراسم هنرمندان ایرانی شرکت ‌کننده در جشنواره بیانیه‌ای 9 بندی صادر و در آن آمادگی خود برای برگزاری دوره‌های مینیاتور، نقاشی و تذهیب برای هنرمندان کشور الجزایر را اعلام کردند.

همچنین استاد ماچیانی، هنرمند مینیاتور کشورمان و عضو هیأت داوران جشنواره و استاد دانشگاه تهران که در این جشنواره به عنوان داور حضور داشت، در طول برگزاری جشنواره، تابلویی با عنوان «پیام عشق الهی به انسان‌ها» نقاشی و آن را در مراسم اختتامیه به رییس موزه ملی الجزایر اهدا کرد.

 

شعار این جشنواره حرف «قاف» بود و داخل آن عکس‌های هنرهای تزیینی ایرانی به چشم می خورد که اکثر هنرمندان دیگر کشورها هنر ایرانی را تمجید کردند.

در حاشیه این مراسم سید عبدالامیر موسوی‌بدر، رایزن فرهنگی کشورمان در مصاحبه با کانال النهار الجزایر و رادیو قسنطینه به تشریح مشارکت ایران در این جشنواره و روابط فرهنگی دو کشور پرداخت.

هشمتین جشنواره فرهنگی بین‌المللی مینیاتور و هنرهای تزیینی با حضور نماینده وزیر فرهنگ الجزایر، دبیرکل فرهنگی استان قسنطینه، مدیرکل فرهنگی قسنطینه و رییس جشنواره و با شرکت هنرمندانی از 23 کشور مختلف از جمله 6 هنرمند از ایران، 3 آبان ماه آغاز به کار کرد.

منبع: وبسایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

 

گفتنی است بروز اشتباه در رسانه هایی که فعالیت سریع روزانه دارند، تا حدودی طبیعی و معمولا غیر عمدی است، اما برخی رسانه در بعضی موارد ممکن است به صورت عمدی مطالب خاصی را منتشر کنند. اسرارنامه قبلا در این زمینه یادداشتی را منتشر کرده است.(کلیک کنید)

شما گرامیان هم اکنون می توانید برای مطالعه خبر متفاوت روزنامه اطلاعات با خبر اصلی درج شده در وبسایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و خبرگزاری ایلنا هم اکنون روی پیوند های زیر کلیک کنید:

وبسایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی: با كسب مقام اول توسط هنرمند ايراني؛جشنواره بین‌المللی مینیاتور الجزاير پايان يافت

 

خبرگزاری ایلنا:  جایزه اول مینیاتور الجزایر برای هنرمند سبزواری

 

روزنامه اطلاعات: جایزه اول جشنواره بین المللی هنرهای تزئینی الجزایر برای هنرمند ایرانی

 

نظرت را بنویس
comments

ابن که چیزی نیست انیمیشنی از بیهقی در سایت هایی مثل رصد و سلام سربدار منتشر شده گوش بدید جالبه که ميگه حارث آباد روستايي بود در نيشابور؛‌ حتما گوش بدهيد. بي سوادي بيداد مي کنه. براي همين درسته که بگوييم بيهقي در زادگاهش غريب تر از همه جاست.  وقتي خودمان کاري نکنيم نتيجه اش اين مي شود. 
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما