نامه انجمن کتابداری ایران به وزیر بهداشت برای جلوگیری از تخریب کتابخانه کودکان سبزوار

 نامه انجمن کتابداری به وزیر بهداشت در پی تخریب کتابخانه‌ای در سبزوار

 

 رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران، طی نامه ای به وزیر بهداشت خواستار رسیدگی به وضعیت کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سبزوار شد.
 
به
گزارش لیزنا، دکتر سعید رضایی شریف آبادی، رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران در نامه ای به دکتر قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار جلوگیری از تخریب کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سبزوار شد.
 
 
 
متن نامه که پنجم آبان ۹۴ به شماره ۹۴۵۰ به دفتر وزیر بهداشت ارسال شده است به شرح زیر است:
 
  
"جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی
 
وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
 
با سلام و احترام،
 
در
اخبار آمده است در روز جمعه (۲۴ مهر ماه ۱۳۹۴) دیوار حائل بین بیمارستان حشمتیه و باغ ملی در مجاورت کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سبزوار خراب شده است. مسئولان کانون مذبور اعلام داشته اند مقامات بیمارستان حشمنیه درصدد هستند کتابخانه را خراب کنند و زمین آن را در اختیار بگیرند. گزارش اشاره می کند که مرکز شماره دو کانون سبزوار پیش از انقلاب، و در زمانی در باغ ملی این شهر ایجاد شده است که بیمارستانی در جوار آن وجود نداشته است.
 
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نهادی است که نیم قرن در پرورش فکری و فرهنگی کودکان و نوجوانان کشور نقش مؤثر داشته است. نقش چنین مرکزی در شهری چون
سبزوار طبعا حساس تر از نقش آن در کلانشهرهاست.
 
با یقین به آنکه حضرت عالی نیز بر اهمیت پرورش ذوق، دانش و آگاهی کودکان و نوجوانان باور دارید، خواهشمند است دستور فرمایند موضوع را پیگیری و در صورت صحت
گزارش فوق از چنین اقدامی جلوگیری شود.
 
 
با سپاس و احترام مجدد
 
دکتر سعید رضایی شریف آبادی
 
رییس هیات مدیره انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران"

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما