توصیه ای برای علاقه مندان به فرهنگ کتابخوانی:

هادی مرزبان: به آثار محمود دولت آبادی به ویژه رمان «کلیدر» بسیار علاقه دارم

 هادی مرزبان یکی ازهنرمندان پیشکسوت و برجسته سبزواری در عرصه سینما و تلویزیون و تئاتر ایران است، امروز در مصاحبه ای که با ایبنا(خبرگزاری کتاب ایران) انجام داده، مخاطبانش را به مطالعه رمان زیبا و ماندگار کلیدر به قلم محمود دولت آبادی دیگر فرزند شایسته و نام آور دیار سربداران، دعوت کرده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، هادی مرزبان که قرار است به زودی طی سفری به سبزوار در روز 11 آبان، میهمان ویژه همایش بزرگداشت ابوالفضل بیهقی پدر نثر فارسی باشد و جنبه های نمایشی تاریخی بیهقی را مورد بررسی قرار دهد (منبع)، در مصاحبه اخیر خود با ایبنا درباره کلیدر دولت آبادی، این اثر را شاهکاری معرفی کرده است که تا سال های سال، اثر دیگری نمی تواند درمقابل آن قد علم کند.

اسرارنامه در ادامه متن کامل اظهارات هادی مرزبان درباره ارزش های رمان کلیدر و لزوم مطالعه این کتاب توسط علاقه مندان فرهنگ و ادبیات ایران را منتشر می کند:

 
مرزبان: «کلیدر» از شاهکارهای ادبی ایران را بخوانید
 
هادی مرزبان، بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر، کتاب «کلیدر» نوشته محمود دولت‌آبادی را برای مطالعه آخر هفته پیشنهاد داد و گفت: این اثر یکی از شاهکارهای ادبی ما ایرانیان است و تصور نمی‌کنم که تا سال‌های سال اثری در برابر آن قد علم کند. تا زمانی که ما چنین گنجینه‌هایی در داخل کشور داریم، چرا باید سراغ مرغ همسایه برویم؟
 
هادی مرزبان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره کتاب پیشنهادی خود برای مطالعه مخاطبان عنوان کرد: من علاقه ویژه‌ای به آثار ادبی کشورمان دارم و همواره در فعالیت‌های تئاتری به دنبال داستان‌ها و روایت‌های برخاسته از فرهنگ و هویت خودمان بوده‌ام. به همین دلیل به آثار محمود دولت آبادی و به ویژه رمان «کلیدر» او بسیار علاقه‌مند هستم و مطالعه این اثر ماندگار را به علاقه‌مندان پیشنهاد می‌کنم.
 
این کارگردان پیشکسوت درباره ویژگی‌های این اثر گفت: رمان «کلیدر» یکی از شاهکارهای ادبی کشورمان است که تصور نمی‌کنم تا سال‌های سال، اثری بتواند در برابر آن قد علم کند.
 
وی ادامه داد: این رمان سرنوشت تراژیک رعیت‌های ایرانی و قبایل چادرنشین را در دوره‌ای که سیاست زور حاکم بوده، بر اساس حوادث واقعی به تصویر می‌کشد. کلیدر با سبک واقع‌گرایی خود توانسته به زیبایی، روابط افراد و نحوه شکل‌گیری اتفاقات را به خواننده ارائه کند. همچنین شخصیت‌پردازی‌های ملموس در این کتاب نقش بسیاری در نحوه ارتباط مخاطب با این اثر داشته است.
 
مرزبان با تأکید بر لزوم توجه نسل جوان به آثار کلاسیک و همین‌طور معاصر ایرانی، گفت: همواره در مطالعات و در فعالیت‌های تئاتری برای ادبیات کشورم اهمیت ویژه‌ای قائل بوده و هستم و برای مطالعه این آثار بسیار لذت‌بخش‌تر از آثار خارجی بوده است. بنابراین وقتی ما چنین گنجینه‌هایی در داخل کشور داریم، چرا باید سراغ مرغ همسایه برویم؟
 

 

رمان «کلیدر» در سه هزار صفحه و ده جلد به چاپ رسیده و روایت زندگی یک خانواده کرد ایرانی است که به سبزوار خراسان کوچانده شده‌اند. داستان کلیدر که متأثر از فضای ملتهب سیاسی ایران پس از جنگ جهانی دوم است بین سال‌های ۱۳۲۵ تا ۱۳۲۷ روی می‌دهد. کلیدر نام کوه و روستایی در شمال شرقی ایران است.
 
برای معرفی بیشتر کتاب کلیدر وخرید آن هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
 
کلیک کنید:
 
نظرت را بنویس
comments

سلام آقاي مرزبان قراره بياد سبزوار و درباره بيهقي صحبت کنه، سايت سبزواريان مطلب خوبي درباره (بيهقي در زادگاهش از همه جا غريب تر است) زده،‌ شما هم آن را بزنيد مسئولان خوب است که بدانند ما هيچ کاري براي بيهقي نکرديم
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما