2 کشته با شلیک های اشتباهی مأموران پلیس سبزوار

  تعدادی از رسانه های کشور ساعاتی قبل خبر از وقوع حادثه ناگواری در تهران داده اند که رابطه ای مستقیم با سبزوار دارد. حادثه ای که در اثر اشتباه چند نیروی پلیس سبزوار در تعقیب و گریز دو مجرم فراری به وقوع پیوسته و متاسفانه منجر به درگذشت دو تن از هموطنان بیگناه شده است.

اسرارنامه در ادامه شرح این ماجرا را از باشگاه خبرنگاران و روزنامه ایران منتشر می کند:


سرانجام تعقیب یک مظنون به قتل از سبزوار تا تهران

ساعت یک بامداد امروز خودروهای عبوری در سه راه افسریه متوجه رانندگی وحشتناک یک خودرو پراید با چهار سرنشین شدند که از سوی دو خودرو پژو و سمند در حال تعقیب بود.


به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،ساعت یک بامداد امروز خودروهای عبوری در سه راه افسریه متوجه رانندگی وحشتناک یک خودرو پراید با چهار سرنشین شدند که از سوی دو خودرو پژو و سمند در حال تعقیب بود.

 

هنوز دقایقی از تعقیب و گریز نگذشته بود که دو خودرو سد راه پراید سفید رنگ شدند و 6 سرنشین خودرو که به اسلحه کلاشینکف و کلت مسلح بودند خودرو پراید را به رگبار بستند.

با حضور عوامل اورژانس گفته شده دو سرنشین جلو به علت اصابت چند تیر جانشان را از دست داده و دو سرنشین عقب نیز مجروح شده که حال یکی از آنها وخیم است.

با انتقال دو مجروح به بیمارستان بعثت ماموران پلیس تحقیقاتشان را از 6 مرد آغاز کردند که یکی از آنها به بازپرس جنایی گفت: ما ماموران پلیس سبزوار هستیم که با نیابت قضایی برای دستگیری یک مظنون به قتل به تهران آمدیم. بامداد امروز مظنون به قتل را در اتوبان شناسایی کردیم و برای متوقف کردنش مجبور به تیراندازی شدیم.

با اظهارات 6 مامور بازپرس ویژه قتل تمامی آنها را جهت انجام تحقیقات بیشتر بازداشت کرد.

در پی این حادثه تیمی از کارآگاهان اداره قتل پلیس آگاهی به دستور سجاد منافی آذربازپرس ویژه قتل تهران تحقیقات بیشتر را آغاز کردند هنوز هیچ اطلاعی در خصوص جزییات شخص مظنون به قتل منتشر نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

از سوی بازپرس جنایی تهران تشریح شد:

2 کشته با شلیک‌های اشتباهی مأموران پلیس

 گروه شوک: 6 مأمور پلیس که از سبزوار برای دستگیری قاتلان فراری به تهران سفر کرده بودند 2 مرد را اشتباهی هدف گلوله قرار دادند و ناخواسته مرگ آنهارارقم زدند.

بازپرس جنایی تهران گفت: در این تیراندازی، 4 سرنشین یک خودرو هدف قرار گرفتند که 2 کشته و زخمی برجای ماند.

ساعت یک بامداد دیروز 4 آبان ماه ماجرای تیراندازی پلیس و کشته شدن 2 مرد در سه‌راه افسریه به بازپرس منافی‌آذر از شعبه سوم دادسرای جنایی تهران اطلاع داده شد.

با اعلام این خبر، بازپرس ویژه قتل به همراه کارآگاهان اداره 10 ویژه قتل و تیم تشخیص هویت و پزشکی قانونی بلافاصله خود را به محل تیراندازی رساندند.

3 خودرو در محل حادثه حضور داشتند که یکی از خودروها به همراه سرنشینان هدف گلوله اشتباهی مأموران نیروی پلیس اعزامی از سبزوار قرار گرفته بود.

مأموران در تحقیقات میدانی پی بردند 6 مأمور پلیس که از سبزوار برای دستگیری قاتلان فراری با نیابت قضایی به تهران آمده بودند سرنشینان یک خودرو را هدف تیراندازی اشتباهی خود قرار دادند.تحقیقات نشان داد: یک خودروی سفید رنگ به همراه یک خودروی سواری دیگر در بامداد 4 آبان ماه سال جاری سد راه خودروی قربانیان شده و در اقدامی پلیسی شروع به تیراندازی کرده‌اند که در این حادثه راننده پراید و سرنشین جلوی خودرو در دم جانشان را از دست داده‌اند.

در این میان یکی دیگر از سرنشینان پراید که در صندلی عقب خودرو قرار داشت به دلیل اصابت گلوله  به سرش راهی بیمارستان شد که حال وی وخیم گزارش شده است.

تنها شاهد زنده این صحنه‌ها یک سرباز پلیس است که لباس پادگان به تن داشت و آسیب کمتری دیده بود وی از مشاهدات خود به مأموران پلیس گفت: از پاکدشت سوار خودرو شدم تا به پادگان بروم در میان راه سمت سه‌راه افسریه ناگهان یک خودرو جلوی خودرویمان پیچید و شروع به تیراندازی کرد. هنوز هم باور ندارم این اتفاقات جلوی چشمانم به وقوع پیوسته، راننده و سرنشین خودرو با تیراندازی‌های 6 مأمور پلیس کشته شدند و سرنشین کناری‌ام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و خودم نیز زخمی شدم.

با اظهارات این سرباز جوان بررسی‌های تکمیلی آغاز شد. کارآگاهان در صحنه تیراندازی 15 پوکه را در محل کشف و ضبط کردند این درحالی بود که از 6 مأمور اعزامی به تهران 4 کلاش و 2 کلت به‌دست آوردند.

مأموران پلیس که گمان نمی‌کردند این خودرو را اشتباهی مورد حمله خود قرار داده‌اند در صحنه جرم از سوی پلیس تهران دستگیر شدند.

بازپرس منافی‌آذر با بیان جزئیات حادثه به خبرنگار شوک گفت: درحالی که 6 مأمور پلیس گمان می‌کردند سرنشینان این خودرو همان قاتلان فراری هستند دست به این اقدام مسلحانه زده‌اند.وی افزود: 6 پلیس خاطی بازداشت شدند و تحقیقات ادامه دارد.

منبع: روزنامه ایران

 
نظرت را بنویس
comments

واقعا متاسفم و متاثر و متعجبم از نشریه های ملت ویژه سبزوار و سربداران ک دروغ و کذب منتشر میکنند ، کدوم یکی از شماها واقعا خوشحال میشید از مرگ یک جوان تا برسه به مرگ چهار جوان ! اینجا اسلام در جریانه ؟!؟ چه کسی ثابت کرد که ابولفضل خانلر قاتله ؟ چه کسی حکم داد به قصاصش ؟ چه کسی از اون خواست که از خودش دفاع کنه در مورد این قضیه ؟!؟ چرا زود قضاوت میکنید ؟!؟ چرا سه جوان دیگر به غیر از مضنون این پرونده باید به قتل برسند ؟! حتما بخاطر آفتابه دزدی حقشان اعدام و به خاک و خون کشیده شدن باشه ؟!؟ چرا اینهمه دزد و ناموس دزد رو که هر روز داریم میشنویم اخبارشو به تیر نمیکشند ؟!؟ چرا اونهایی که به هویت مردم تجاوز میکنن اعدام نمیشن ، چقد ما کوته فکریم ، ابولفضل خانلری که صاحب یک فرزنده به کدوم یکی از ما آزار و آسیب رسونده ؟ یا برادرش اسماعیل خانلری که صاحب دو فرزنده ؟ چرا باید جلو دادگستری و بیهق و جاهای دیگه از این قتل آشکار تشکر بشه ؟؟؟؟ چرا اگر یک نفر حکم تیر داشته باید سه نفر کشته بشن ؟ به چه دلیل ؟!؟ چرا این دو روزنامه خبر کذب و جعلی چاپ میکنن ، مگه اون دنیایی نیس ؟ خوبه شما جوان از دست بدید اونهم سه تا بعد نیروی انتظامی از طرف مردم از خودش تشکر کنه ؟ واقعا ما دیگه نون به نرخ روز خور شدیم ، من نمیخام از کسی جانب داری کنم ولی داغ خانواده این مرحومین تازه تر میشه با دیدن این بنر ها ، من فقط همین رو میدونم که اگر این دو نفر بد میبودن هیچ وقت بعد از مردنشان در محافل ورزشی امثال زورخانه ها و امثالهم برای شادی روحشان صلوات نمیگرفتن، و در آخر خدمت اون تند رو های عزیز عرض کنم خود شماها امثال جوان ها رو به این راهها میکشونید ، خود بنده لیسانس گرفتم با کلی خیال بافی که بعد از گرفتن مدرک فلان میشود و بیسار میشود اما الان چند سال است که خورده تو ذوقمون و بیکار و ناامید و دست در جیب خانواده ایم ، واقعا غیرت و مردونگی از مردم اینجا خیلی وقته رفته ،وگرنه چیزی ک ندیدن و باور ندارن و از زبان خیلیا تشکر نمیکردن بخاطر این واقعه که اکثر همین ها هم تکذیب کردن تشکرشونو، عدل علی کجاس پس ؟ دید رو نادید کردن علی کجاس ؟ این ملت فقط برای شایعه سازی ساخته شدن اگه اونا اشرارن مام تروریستیم ک چارتا ادم بیگناهو کشتیم ابولفضل خانلوری قاتل نبوده..چون شب که اتفاق رخ داده کسی که اقدام به قتل کرده صورتش پوشیده بوده و میگن لباس بلوچی تنش بوده..کی از ابولفضل خانلوری پرسیده که آیا آدم کشته یا نه تازه کسی که حکم تیر داره .اول ایست میدن بهش .دوم با ماشین شلیک میکنن بعد کمر به پایین چرا مامورا بدون اینکه هیچ ایستی بدن تمام گلوله ها رو روی اونا خالی کردن .. میخام بپرسم مگه این مملکت قانون نداره.rnچرا مردان قانون باید خودشون قانون شکنی کنن وقتی نیروی انتظامی قانون شکنی کنه از مردم عادی چه انتظاری میره

متین

دوست عزیز حتی در گزارشات پلیس نیز اشاره به داشتن اسلحه نشده است فقط اشاره شده قمه وسلاح سرد که اونم به گفته خواهرش که تومصاحبه ش گفته بود هیچ سلاح سردی حتی توماشین نبوده است تا ازمطلبی مطمین نشدید مطرح نکنید به هرحال سه نفرکشته شده اند ونباید به اونها تهمت ودروغ نسبت دهیم واقع بین باشیم

ا.ر

پلیسان کار درست رو کردن اونا جانی بودن وانواع اقسام سلاح گرموسردداشتن واینا از جونشون گزشتند که این ماموریت رو قبول کردن

م حمد

لطفا چرا عکس واقعی ماشینهارو نمی ذارید ماشین کشته شدگان پراید سفید بوده وبه قول مسافری که ازپاکدشت سوارشده ناگهان دیده دیده دوماشین کنارشونه یکی سمند ویکی پژو ولی عکسی که شما گذاشتید واقعی نیست

ميشه بگوييد چرا مامورين آگاهي بازداشت هستند؟؟؟اونم هر ٦ نفر

علی

سلام.ادمین عزیز پیشنهاد میکنم قبل از اینکه از صحت خبر ی مطمئن نشدید آن را سریع السیر انعکاس ندید... برای انتقال سریع خبر قرار نیست به کسی جاییزه بدهند.خصوصا چنین اخبار مهمی که در خصوص مردم شهر خودمان است ، چه بسا بسیاری منتظر آتو از این دیار هستند. دقت کنید. این دومین خبر شتاب زده ای است که شما در این هفته انعکاس داده اید. موفق باشید.

عبدالله

مرگ 3نفر به روايت رئيس پليس سبزوار http://www.hamshahrionline.ir/details/311796/Society/police فرمانده انتظامي سبزوار اما در واكنش به اين حادثه، بازداشت بودن مامورانش را تكذيب كرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ سيدمحمد هاشم‌زاده هاشمي گفت: مأموران مورد تقدير دادستاني و فرماندهي انتظامي كشور قرار گرفته و در حمايت كامل هستند. وي در توضيح اين ماجرا گفت: شروري فراري كه سوابق زيادي ازجمله قتل و تجاوز در پرونده‌اش داشت به اتهام قتل شهروندي سبزواري در تهران تحت تعقيب قرار گرفت كه در نهايت اين اتفاق افتاد. به گفته وي، تمامي سرنشينان پرايد با هم آشنا و همدست بودند كه با سلاح به سمت مأموران حمله كردند كه در نهايت مأموران با استفاده از قانون به كارگيري سلاح 3نفراز آنها را از پا در آوردند و چهارمين نفر نيز زخمي و به بيمارستان منتقل شد. وي افزود: متأسفانه برخي از رسانه‌ها اين عمليات مهم نيروي انتظامي را با سياه‌نمايي به انحراف كشاندند.

جناب هاشمی سبزوار تگزاز نیست که با اسلحه بشه امنیت ایجادکرد.در درصحبت های شما نوعی خشونت پنهان دیده میشود.

ا.ز

اینقدر دلت به حال این افراد نسوزه با وجود این افراد سبزوار میشه تگزاس نه با مردنشون این فرد دو کلت یک اسلحه کلانشینکف دو نارنجک واقسام سلاح سرد داشته اگه با اینا میومد سر به جون تو می گذاشت اون موقع میفهمیدی با وجود این شرورها سبزوار میشه تگزاس.

فرمانده نيروي انتظامي سبزوار تازه عوض شده است، تحويل بگيرد که با اسلحه داشتن نمي تواند هر کاري بکند. جناب سرهنگ در يکي دو مصاحبه اش خيلي قرص با ادعا صحبت مي کرد. متاسفانه باز هم سبزوار با خبري منفي در رسانه هاي سراسري مطرح شد. هنوز از خبر تخريب کانون که بازتاب ملي داشت چيزي نگذشته باز هم سبزوار با خبري منفي ديگري رسانه اي شد.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما