به بهانه بازنشستگی یک مدیر نمونه :

سید نورالله رضوی حوزه فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری را ترک کرد

الهه رامشینی: سید نورالله رضوی،مدیر فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری بازنشسته شد.
 
 این خبر در ظاهر یک بازنشستگی ساده است اما اگر بدانیم که  در تمام سال هایی که او سمت مدیریت فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری را برعهده داشت چه تأثیرات شگرفی در پیکره ی مدیریتی دومین دانشگاه بزرگ شمال شرق کشور به ویژه در حوزه فرهنگ ایجاد شد، پی خواهیم برد که این خبر چندان هم ساده نبوده است.
 
بی راه نیست این حرف، اگر بگوییم او کسی بود که در تبدیل دانشگاه حکیم سبزواری از یک نهاد دانشگاهی و آموزشی صرف به یک نهاد آموزشی و فرهنگی معتبر در غرب خراسان رضوی نقش موثری داشت. برگزاری برنامه های متعدد و سنگین فرهنگی و هنری اعم ازجشنواره ها ، سمینارها و بزرگداشت های مختلف از جمله کنگره بین المللی بزرگداشت حاج سید عبدالاعلی سبزواری که البته در زمان حضورش در ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار اتفاق افتاد، نکوداشت ملی شاعر انقلاب حمید سبزواری، جشنواره ملی تئاتر تک بازیگر رضوی، جشنواره ادبیات داستانی رضوی و ... و همچنین سامان دهی به کانون های فرهنگی دانشجویان و برگزاری منظم جشنواره های حرکت و رویش در دانشگاه و کسب چندین مقام کشوری و منطقه ای و بسیاری دیگر ازجمله فعالیت های این مدیرنمونه کشوری در رویکرد فرهنگی سازی دانشگاه بوده است.
 
مدیری که فضای فکری و گفتمان فرهنگی – دانشگاهی را تبیین نمود و با ایده های نو و روشهای نوین با تمامی توان و همت خود برای بهسازی و بهینه سازی کالبد فرهنگی دانشگاهی گام برداشت و توانست به پیشرفت های چشمگیری دست یابد . پیشرفت هایی که تنها در گرو وحدت و همدلی بود که به سبب مدیریت شایسته او اتفاق افتاد، زیرا وحدت اتفاق نمی افتد مگر آنکه سعه صدر و میانه روی و اعتدال را مشی امور قرار دهیم و این نوشتار نیز سخنی است در مدح مردی که اعتدال و میانه روی رویه ی اوست صفتی  که هم اکنون سخت به آن نیازمندیم که عرصه فرهنگ، عرصه اخلاق، ادب، خودباوری و عزتمندی است. پاس می دارم این سالهای همراهی، همگامی و این تلاش بی کرانه را که بی گمان هرگز از یاد نخواهد رفت.
 
در ادامه یادداشت گروهی از همکاران ایشان را به مناسبت بزرگداشت و ارج نهادن به این همت و مجاهدت سی ساله می خوانید. برای مطالعه این مطلب روی پیوند زیر کلیک کنید:

به احترام مردی که افق های دور در روشنی نگاهش موج می زند

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما