یادداشتی به قلم دکتر علی اصغر مولوی: اعتماد به پژوهشگران را بیاموزیم

دکتر علی اصغر مولوی دانشمند فیزیک و عضو هیئت علمی دانشگاه حکیم سبزواری یکی از چهره های شاخص علمی و دانشگاهی دیار سربداران است که تا کنون افتخاراتی در همایش های علمی بین المللی به دست آورده و چندین کتاب و مقاله ارزشمند علمی را تألیف نموده است.
 
به گزارش مجله اینتنرتی اسرارنامه این دانشمند جوان که حضورش در دانشگاه حکیم سبزواری یکی از وزنه های اعتبار علمی شهرستان است، به تازگی و به همراه دکتر محمد صال مصلحیان یادداشتی را که از مختصر لحن طنزآمیزی نیز برخوردار است،به رشته تحریر درآورده و تفاوت های سبک زندگی علمی و دانشگاهی در کشورهای توسعه یافته و کمتر توسعه یافته را به صورت اجمالی شرح داده است.
 
در این یادداشت که در ابتدای آن نوشته شده مولفان به عنوان پژوهشگرانی که برای مدتی در دانشگاه کارلستد سوئد، مؤسسه آمار دهلی نو، دانشگاه تریسته ایتالیا، دانشگاه لیدز انگلستان، مرکز بین‌المللی فیزیک نظری ICTP ایتالیا و مؤسسه تحقیقات در علوم ریاضی ژاپن حضور داشته و به فعالیت علمی و تحقیقاتی پرداخته اند، مخاطب به خوبی با شیوه های برخورد کارآمد و حمایت موثر سیستم های علمی و دانشگاهی کشورهای توسعه یافته (عمدتاً غربی) با پژوهشگران و نخبگان آشنا می شود و از این همه دقت، احترام و همکاری با اصحاب علم و دانش بدون توجه به ملیت، دین و فرهنگ های مختلف آنان به وجد می آید.
 
گویی آن سبک زندگی سالم و سازنده ای که ایران اسلامی برای قدم برداشتن درمسیر توسعه وتعالی همه جانبه علمی، فرهنگی، هنری، سیاسی و اجتماعی و ... بدان نیازمند است، حداقل در حوزه علمی و دانشگاهی به خوبی در کشورهای توسعه یافته تحقق یافته و امید می رود با الگو برداری صحیح و بومی سازی شیوه های موفقی که سال هاست در آن کشورها مورد استفاده قرار می گیرد، ایران اسلامی نیز بتواند بهترین شرایط را برای نخبگان خود فراهم آورد و درنتیجه بیشترین بهره برداری مثبت را از توان ونبوغ آنان داشته باشد.
 
اسرارنامه متن کامل مقاله دکتر مولوی و دکتر مصلحیان را هم اکنون در بخش سبک زندگی همین مجله منتشر کرده است. شما گرامیان می توانید برای مطالعه این مطلب هم اکنون به پیوند زیر مراجعه کنید:
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما