رئیس اداره صنعت و معدن سبزوار:

300 فقره جواز تاسیس صنعتی در شهرستان سبزوار صادر شد

رئیس اداره صنعت و معدن سبزوار گفت: در شش ماه نخست امسال، 300 فقره جواز تاسیس صنعتی در شهرستان سبزوار صادر شد.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سبزوار، علی امید بخش صبح امروز در همایش بررسی مشکلات بخش صنعت و اصناف سبزوار با اشاره به صدور بیش از 300 فقره جواز تاسیس صنعتی در شش ماهه نخست امسال در این شهرستان اظهار داشت: با صدور این جوازهای تاسیس تعداد 9 هزار و 800 فرصت شغلی در شهرستان با سرمایه ثابت 28 هزار میلیارد تومان در شهرستان ایجاد شده است.
 
وی با بیان اینکه در این مدت تعداد 275 فقره پروانه بهره برداری صنعتی نیز در شهرستان صادر شده است تصریح کرد: با صدور این پروانه های صنعتی نیز تعداد 7 هزار و 832 فرصت شغلی با سرمایه ثابت 5 میلیارد و 562 میلیون ریال در شهرستان ایجاد می‌شود.
 
امید بخش با اشاره به ساخت چند طرح بزرگ صنعتی در سطح شهرستان سبزوار خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در زمینه جذب سرمایه گذار در حوزه ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان صورت گرفته که  اخذ مجوز احداث کارخانه‌های فرومنگنز، مس، آب معدنی، سولفاد آمونیاک و تقویت کارخانه فروکروم بخشی از آن‌هاست.
 
وی با اشاره به ساخت الکتروموتور 6.6 مگاواتی و الکتروموتور ضدانفجار در شهرستان سبزوار گفت: با تلاش‌های صورت گرفته امروز ما در بخش صنایع پتروشیمی نیز شاهد ساخت نوعی از شلنگ‌های خاص در شهرستان هستیم که در صنعت پتروشیمی مورد بهره برداری قرار می گیرد.
 
امیدبخش با  اشاره اجرای طرح توسعه کابل خودروی سبزوار نیز ادامه داد: خوشبختانه با دستور وزیر صنایع و معادن پروانه بهره برداری کارخانه اسید سیتریک سبزوار در حال صدور است که گام مهمی در تحول صنعتی منطقه خواهد بود.
 
وی با اشاره به صدور بیش از 100 فقره پروانه بهره برداری در بخش معادن سبزوار افزود: شهرستان با بیش از 88 نوع ماده معدنی امروز به عنوان قطب معدنی استان خراسان رضوی شناخته می‌شود.
 
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار یادآور شد: سنگ های لاشه،گچ،کرومیت و مس از جمله مواد معدنی شناسایی شده در منطقه هستند.
 
وی با اشاره به فعالیت بیش از 13 هزار عضو صنفی در سطح شهرستان نیز گفت: یکی از مهمترین مشکلات اصناف و بازاریان رکود حاکم بر بازار است که امیدواریم با سیاست‌های جدید دولت، مشکلات این بخش برطرف و رونق اقتصادی به بازار بازگردد.
 
امید بخش با اشاره به فعالیت های اداره استاندار این شهرستان یادآورشد: در شش ماهه نخست امسال بیش از 70 مورد پروانه کیفی و استاندارد نصب آسانسور در شهرستان صادر شده است.
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
 
کلیک کنید:
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما