دو وعده صنعتی توسط دو نماینده سبزوار

دو نماینده شهرستان سبزوار امروز در دو خبر متفاوت که توسط خبرگزاری تسنیم منتشر شده است، وعده انجام دو پروژه صنعتی را داده اند که اسرارنامه درادامه این خبرها را منتشر می کند.

در اولین مورد، محمدرضا محسنی ثانی موضوع وارد شدن نیروگاه سبزوار به فاز اجرایی را مطرح کرده است:

نماینده مردم سبزوار در مجلس:
پروژه نیروگاه سبزوار وارد فاز اجرایی می‌شود
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه نیروگاه سبزوار به زودی وارد فاز اجرایی می‌شود.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سبزوار، محمد رضا محسنی ثانی صبح امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی سبزوار در جمع خبرنگاران با اشاره به روند اجرایی نیروگاه سبزوار اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته در حال حاضر کار نیروگاه 500 مگاواتی سبزوار وارد فاز اجرایی شده، اما متاسفانه کارشکنی‌هایی در سطح وزارت نیرو،کارفرما و پیمانکار پروژه صورت گرفته است.
 
وی ادامه داد: متاسفانه بخش زیادی از این کارشکنی‌ها مربوط به پیمانکار پروژه است و همین مسئله سبب شده تا مشکلاتی در این حوزه بوجود آید.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص اعتبارات وزارت نیرو از طریق صندوق توسعه ملی نیز تصریح کرد: متاسفانه  با وجود وعده وزیر نیرو در زمینه تامین اعتبارات در این زمینه هم مشکلات خاص اعتباری وجود دارد که دنبال هستیم از طریق بانک عامل پروژه این مشکلات را برطرف کنیم.
 
محسنی ثانی افزود: در حال حاضر سوله‌هایی که قرار است در محل پروژه نصب شود در مشهد ساخته شده و قرار است به شهرستان حمل و نصب شود که بانصب آنها روند اجرایی پروژه کمی سرعت می‌گیرد.
 
وی با بیان اینکه تعلل در زمینه اجرای این پروژه پذیرفتنی نیست ادامه داد: در صورت تعلل مسئولان ذیربط و متولیان اجرای پروژه ما قطعا از مبادی قانونی برخوردهای لازم را خواهیم داشت تا این مطالبه مردم سبزوار و شهرستان‌های اطراف آن زودتر اجرایی و احداث شود.
 
محسنی ثانی با بیان اینکه این پروژه در زمینی به مساحت  40 هکتار ساخته می شود عنوان کرد: زیرساخت های لازم برای اجرای پروژه فراهم و در اختیار سرمایه گذار  یعنی بنیاد تعاون ناجا و پیمانکار یعنی شرکت مپنا قرار گرفته است.
 
وی با بیان اینکه متاسفانه مشکلات اعتباری دولت در آن سال‌ها سبب شد تا پروژه روند اجرایی خود را به خوبی طی نکند، خاطرنشان کرد: در آن زمان رایزنی‌های زیادی برای عملیاتی شدن روند اجرای پروژه انجام شد که همین مشکلات اعتباری دولت سبب شد تا پروژه مسکوت بماند.
 
محسنی ثانی با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته در امسال پروژه نیروگاه برق سبزوار مورد توجه وزارت نیرو واقع شد عنوان کرد: با  مکاتباتی که از طریق مجلس و مدیریت سیاسی شهرستان با وزارت نیرو داشتیم، وزیر نیرو قول داد که از محل اعتبارات سال 93 سهم این وزارتخانه در صندوق توسعه ملی اعتباری را برای اجرای این پروژه اختصاص دهد.
 
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث نیروگاه برق سبزوار توسط شرکت ایمیدرو یادآور شد: با پیگیری‌های صورت گرفته LC این پروژه باز شده انتظار مردم منطقه این است که پروژه هرچه سریعتر وارد فاز اجرایی شود.
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این نیروگاه برق در محدوده 25 کیلومتری سبزوار - داورزن احداث می‌شود، گفت: برق تولید شده از این مجموعه نیاز ضروری کارخانه‌های مستقر در سطح منطقه، شهرک‌های صنعتی سبزوار ، صنایع کوچک و بزرگ سطح منطقه را تامین می کند.
 
وی در ادامه با اشاره ادعاهای عربستان سعودی در زمینه دخالت جمهوری اسلامی ایران در امور سیاسی این کشور عنوان کرد: مسئله حج از مهمترین موضوعات دینی جهان اسلام است و اتفاقات رخ داده در آن مربوط به تمام جهان اسلام است و اگر حقی از مسلمانی در این مراسم تضییع شود دولت عربستان باید پاسخگو باشد.
 
محسنی ثانی یادآورشد: متاسفانه در حادثه خونبار منا حق زائران ایران تضییع شد و دولت جمهوری اسلامی ایران قطعا در این رابطه حقوق زائران را از دولت عربستان مطالبه خواهد کرد.
 
وی با در ادامه با اشاره به وقایع اخیر در منطقه نیز گفت: یکی از مهمترین اتفاقاتی که در این مدت در منطقه رخ داده حملات کشور روسیه به نیروهای تکفیری داعش است که برخلاف ادعای بسیاری از کشورها در راستای منشور سازمان ملل ، قانونی و به درخواست دولت قانونی و مشروع سوریه  صورت گرفته است.
 
محسنی ثانی با اشاره به اتفاقات رویداده در مجلس شورای اسلامی در زمینه برجام نیز ادامه داد: متاسفانه در روند بررسی طرح اقدام متقابل دولت در اجرای برجام شاهد برخی رفتارهای ناشایست و بداخلاقی هایی بودیم که خلاف عرف و شانیت جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی بیان کرد: ما در روزهای آینده جزئیات طرح اقدام متقابل دولت در اجرای برجام را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا جلوی هرگونه نقطه ضعف و برداشت‌های متفاوت و منفی دشمن در این زمینه گرفته شود.
 
محسنی ثانی تاکید کرد: بازدید و بازرسی از مراکز نظامی و امنیتی کشور،عدم محدودیت موشکی و نظامی ایران و التزام دولت به تقویت توان موشکی، نظامی و دفاعی کشور مورد توجه قرار گرفته است.
 
وی افزود: ما به هیج عنوان به کشوری اجازه بازرسی از اماکن نظامی مان را نمی‌دهیم و برای تامین تجهیزات نظامی و دفاعی کشورمان نیازی به اجازه از کسی نداریم.
 
 
 
 
در دومین خبر سبحانی فر، وعده راه اندازی کارخانه لبنیات و صنایع تبدیلی که نیاز اساسی شهرستان است را مطرح کرده است:
 
سخنگوی کمیسیون صنایع در گفت‌وگو با تسنیم:
کارخانه 250 تنی لبنیات در شهرستان سبزوار راه‌اندازی می‌ شود
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی از احداث کارخانه 250 تنی لبنیات در این شهرستان خبر داد.
 
رمضانعلی سبحانی فر در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در سبزوار با اشاره به احداث کارخانه 250 تنی لبنیات در این شهرستان اظهار داشت: این کارخانه در گذشته با ظرفیت پایینی راه اندازی شده بود که با پیگیری های صورت گرفته و تامین تسهیلات 4 میلیارد تومانی طرح توسعه،بازسازی و بهسازی آن در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه بخش زیادی از کار اجرا شده است.
 
وی با اشاره به ضرورت توسعه صنایع تبدیلی و بسته بندی در شهرستان سبزوار تصریح کرد: شهرستان ظرفیت های خوبی را در حوزه کشاورزی و معدن دارد که متاسفانه نبود کارخانه‌های صنایع تبدیلی سبب شد تا امروز بخش زیادی از محصولات از شهرستان به صورت خام خارج شود.
 
سبحانی فر با اشاره به تولید روزانه 300 تن شیر در منطقه سبزوار ادامه داد: متاسفانه بخش زیادی از این شیر به شهرها و استان‌های اطراف صادر می‌شود و این در حالی است که ما ظرفیت فرآوری این محصول در شهرستان را داریم.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: درحال حاضر پیگیر هستیم تا بتوانیم دو کارخانه لبنیات دیگر را با جذب سرمایه گذاران در شهرستان احداث کنیم.
 
سبحانی فر با اشاره به فعالیت شش کارخانه خوراک دام و طیور در سطح شهرستان عنوان کرد: امروز سبزوار به قطب تولید خوراک دام در منطقه تبدیل شده و بخش زیادی از محصول به شهرهای اطراف صادر می‌شود.
 
وی با اشاره تولید سالانه 1500 تن ماهی در شهرستان و تامین 25 درصد از نیاز شیلات استان گفت: یکی از نیازهای امروز ما در منطقه در حوزه صنایع تبدیلی ایجاد کارخانه‌های تولید خوراک آبزیان است که مسئولان باید سرمایه گذاران این حوزه را تقویت کنند.
 
سبحانی فر با اشاره به پیگیری‌ها برای احداث دو کارخانه صنایع بسته بندی در شهرستان افزود: از مهمترین نیازهای منطقه ایجاد صنایع بسته بندی است که متاسفانه به این بخش کمتر توجه شده که امیدواریم با ایجاد این دو کارخانه زمینه برای توسعه این بخش نیز فراهم شود.
 
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییر الگوی کشت در محصول زعفران در منطقه سبزوار بیان کرد: باید صنایع بسته بندی در این بخش فراهم شود تا این محصول با یک برند مناسب به دیگر شهرها و استان‌های کشور صادر شود که قطعا در رونق اقتصادی منطقه موثر است.
 
وی در زمینه توسعه پسته کاری در منطقه ادامه داد: امروز شهرستان سبزوار تبدیل به قطب تولید پسته در استان شده که این مسئله ضرورت احداث صنایع تبدیلی  و بسته بندی در این بخش را می طلبد که با پیگیری های صورت گرفته یک ترمینال بزرگ فرآوری پسته در منطقه در حال راه اندازی است،اما نیاز بیشتری  در این حوزه احساس می‌شود.
 
 
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
 
کلیک کنید:
 
نظرت را بنویس
comments

سلام ميگم اين نمايندگان محترم ما هم دست به وعده شان خيلي خوب است ها. نيروگاه سبزوار که 8 سال است وارد مرحله اجرايي شده است ، فقط سه بار کلنگ زني شده است. ان شا الله انگار قرار است چهارمين بار کلنگ زني شود. - کارخانه لبنيات هم از واجبات منطقه سبزوار است اگر عملي شود. سبزوار جاي آن دارد که يک برند معتبر لبنيات در سطح ملي دارد. اگر همه اين کارخانه هاي کوچک با هم جمع شوند يک کارخانه معتبر بزرگ با قابليت رقابت با کارخانه هاي ديگر راه اندازي کنند فکر کنم موفق ترند. تا ببينيم...

مفتح

متاسفانه ما که چیزی از حرف های نمایندگان نفهمیدیم از صحبت های آقایان چیزی عاید شهرستان نشد بازم در سال انتخابات نمایندگان در حد حرف جلو آمدند نه نیروگاه و کارخانه شیر و لبنیات دیدیم بابا حداقل در سال انتخابات یک پروژه مهم برای اینکه بتوانید رای مردم را بگیرید در چنده خود می داشتید
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما