یادواره عرشیان خاکی ویژه شهدای دانشجوی علمی کاربردی سبزوار برگزار شد

یادواره عرشیان خاکی در سبزوار برگزار شد
سبزوار نیوز/ یادواره عرشیان خاکی با حضور سردار روشن دل باقرزاده و مداحی بنی فاطمه در سبزوار برگزار شد.
آخرهای شب بود حاشیه میدان پراید یشمی رنگ و سه جوان زیر بیلبورد توجه من را به خودشان جلب کردند در حال نصب بنری بودند که مکتوب شده بود عرشیان خاکی با دیدن زمان و مکان مراسم از آنها عبور کردم.

عصرجمعه شد و بازهم دلگیر از نیامدن منجی عالم (عج)همانطور که با جمله منتظران مصلح باید صالح باشندخودم را دلداری میدادم و خبرشهادت سردار همدانی هم به این غروب جمعه و گرفته بودن حالم اضافه شده بودبه سمت حسینیه محل برگزاری مراسم حرکت کردم.

ورودی حسینیه با بنرهای شهدا تزئین شده بودچند نفری که روی کاورهای آنها نوشته بود مرکز آموزشی علمی کاربردی سبزوار ۲خوش آمد میگفتند و هدایت می کردند به داخل حسینیه.سمت چپ ورودی حسینیه باز هم تخریبچیان نسل امروزی از گروه مهندسی ۴۷سلمان ماکت میدان مین را روی حیاط حسینیه که با خاک پوشش داده بودند به نمایش گذاشته بودندبه چشم می خورد.مین والمرا٬مین منور٬سیم خاردار٬کلاه آهنی تیرخورده٬تیرو ترکش همه و همه نمادی از کسانی بود که معبر دلشان را به سوی خدا برده بودندفضای حیاط حسینیه را شهدایی کرده بود.

خدا چقدر میزبان این مراسم که شهدا باشند را دوست داشت چراکه با گذشت چند دقیقه ای از مراسم با بارش باران این نعمت الهی اخلاص و عظمت شهدا راهم گوش زد کردو حسابی هوای شهدا را داشت.

 ازچای صلواتی و توزیع بسته های فرهنگی که بگذریم میهمان هارامی دیدم که از همه قشر آمده بودنداز خانواده شهدا گرفته تا جانبازان٬اساتید دانشگاه ٬دانشجویان٬کسبه و بسیجیان...

نگاهم به دکور برنامه افتاد که نوشته بود یا حسین(ع)جان.

 دلم را به حال و هوای محرم بردچه زیبا فضارااز محرم و شهید و شهادت پر کرده بودند.غافل از حادثه مناهم نبودند و ازتصاویرحاجیان که زیز تصاویرشان مهاجران الی الله نوشته بودند استفاده شده بودو همدردی خودشان را با خانواده های داغداراعلام کرده بودند.

مجری پشت تریبون رفت و بعد از خواندن ابیاتی در وصف شهدا از اعلام برنامه گفت و دعوت کرد از قاری قرآن.قاری هم با انتخاب آیات زیبای خود از مهاجراالی الله تلاوت کرد و همه را به فیض رساندبعداز شنیدن آیات الهی حاضرین به احترام پرچم جمهوری اسلامی و سرود ملی قیام کردندو همخوانی داشتند.

چیزی نگذشت که از مردی خاکی رزمنده دفاع مقدس خواستند تا خوش آمد بگویدحسابی از این چهره خوشم آمد چرا که دکتر خطاب می کردند و ریاست مرکز علمی کاربردی سبزوار۲وبسیار افتاده وآن عزیز کسی نبود جز دکتر محمدیان از مجریان اصلی مراسم.هرچند که برگزار کننده این مراسم شهدا بودند و میزبان اما دکتر به رسم ادب به میهمان هاخوش آمدگفتندویادآور شدند که این یادواره را قرار بود دوتن از همین شهدابهمراه دیگر دوستانشان در بسیج دانشگاه برگزار کنند که امروز ماشاهد تصاویر این دو دانشجوی شهید کنار دیگر شهدا هستیم.

 
بعد از خوش آمد گویی آماده دیدن کلیپ مستند بودیم که باشروع پخش متوجه گریه های مردی در کنار خودم شدم از برگزارکننده های برنامه جویای حالش شدم که پدر شهید باعثی را معرفی کردندچه زیبااشک دلتنگی پدرو پسرروی گونه هایش سرازیربود.....

از سخنران برای ایراد سخنرانی دعوت کردند این بار سخنران از روشن دلان بود از خیل عصای سفید به دستهاکسی بود که چشمانش را در دفاع مقدس جا گذاشته بودپشت بلندگو رفت و از همرزمان شهیدش گفت و از حضرت رقیه(س).

 


سردار روشن دل باقرزاده مجلسی متفاوت و معنوی را بر جلسه حاکم کرد و با همان حال و هوا تحویل مداح سید عزیز بنی فاطمه دادکه اشعار زیبای انتخابی این عزیز هم همه را به فیض رساند. 
 در پایان مراسم به خانواده های شهدا هدایایی را اهداکردند و ختم جلسه شهدایی.

شادی روح همه شهدا مخصوصاشهدای امنیت پایدارشهیدان احمدی و باعثی که مراسم به یادشهدای دانشجوبود صلوات.

نویسنده : زمانی

نظرت را بنویس
comments

هستی

درباره روش ساخت دکور خواستم بپرسم
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما