نویسنده محبوب سبزواری بازهم به صدر جدول پرفروش های کتاب ایران رسید

استاد محمود دولت آبادی فرزند شایسته سبزوار که عده ای از صاحبنظران از وی به عنوان بزرگترین نویسنده معاصر ایران (منبع) نیز یاد می کنند، این روزها مجدداً با جدیدترین اثر منتشر شده اش به صدر پرفروش های کتاب ایران رسیده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، نام محمود دولت آبادی در دهه های اخیر همواره برندی پراعتبار وجذاب برای اهالی فرهنگ و مطالعه کشورمان بوده است که پای هر اثر تألیفی جدیدی که درج شود، آن را به پر فروش ترین های بازار کتاب ایران تبدیل می کند و این موضوع پس از «تا سر زلف عروسان سخن» که توسط نشر چشمه و نیز پس از «وزیری امیرحسنک» که توسط انتشارات فیروزی سبزوار به بازار کتاب ایران عرضه شد و هر دو تا مدت ها صدر جدول پر فروش ترین های کتاب ایران را به خود اختصاص داده بودند (منبع1) ، (منبع2) ، (منبع3) ، این بار برای نسخه صوتی رمان «آهوی بخت من گُزَل» پیش امده که با صدای خود دولت آبادی و تعدادی از هنرپیشگان مطرح سینمای ایران به بازار عرضه شده است.

البته مطمئنا بخشی از موفقیت این اثر جدید، به خاطر حضور چهره های سینمایی ونیز صوتی بودن این کتاب است که درایران جزء تجربیات جدید بازارکتاب محسوب می شود، اما به هرحال همین هم نشان دهنده جایگاه ممتازی است که برای محمود دولت آبادی و آثارش وجود دارد که چنین سرمایه گذاری هایی را توجیه پذیر می کند.

ازهمین رو باید با اطمینان بگوییم، محمود دولت آبادی بی شک یکی از ظرفیت های بزرگ فرهنگی سبزوار در حال حاضر است که اگر مردم و مسئولان غرب خراسان رضوی به خوبی قدر این ظرفیت را بدانند، امتیازات مادی و معنوی فراوانی را می توانند از رهاورد وجود چنین مشاهیری برای شهر و دیار خود به دست بیاورند.

به طور مثال یکی از موضوعاتی که در یک سال اخیر در ایران مطرح شده است، بحث انتخاب پایتختی کتاب ایران است. به نظر می رسد سبزواری ها اگر فقط پیرامون این نویسنده برجسته همشهری خود و آثارش به خوبی مانور دهند و اقدامات موثری را به انجام برسانند، با توجه به ظرفیت هایی که ذاتاً دارد، به تنهایی امتیاز مهمی برای انتخاب سبزوار به عنوان پایتخت کتاب ایران است.

نویسنده ای که از وی به عنوان آقای رمان ایران یاد می شود، کلیدر را بلندترین رمان فاخر زبان فارسی ودومین رمان طولانی ادبیات جهان در مجموعه آثار خود دارد، چندین جایزه ادبی از جشنواره های معتبر جهان را کسب کرده و یکی ازنامزدهای جدی دریافت جایزه نوبل ادبی است که چاپ هر یک از آثار جدیدش به بازارکم فروغ کتاب ایران در سال های اخیر رونق می بخشد و از همه مهمتر اینکه حجم چشمگیری از رمان هایش در حوزه تاریخی و جغرافیایی سبزوار و شهر و روستاهای اطراف آن اتفاق می افتد، بدون تردید اگر گوش شنوایی در میان مسئولان به ویژه مسئولان فرهنگی سبزوار وجود داشته باشد، بخش عمده ای از مسیر انتخاب سبزوار به عنوان پایتخت کتاب ایران را هموار کرده است.

اسرارنامه در ادامه متن کامل گزارش خبرگزاری ایلنا درباره قرار گرفتن کتاب جدید محمود دولت آبادی در صدر جدول پرفروش ترین ها را منتشر می کند:

کتاب گویای "دولت‌آبادی" به صدر پرفروش‌ها رسید 
 
کتاب گویای "آهوی بخت من گزل" با صدای مانی حقیقی، سحر دولتشاهی، محمود دولت‌آبادی و الهام کردا با همراهی موسیقی رضا عسگرزاده در کمتر از یک هفته به صدر پرفروش‌ترین آلبوم‌ها رسید.
 
به گزارش خبرنگار ایلنا؛ پرفروش‌ترین آلبوم‌های سایت بیپ‌تونز در یک هفته گذشته به شرح زیر است:
 
1- کتاب صوتی آهوی بخت من گزل
 
2- ماه و ماهی اثر حجت اشرف‌زاده
 
3- 12 حکایت از گلستان سعدی اثر کارن همایون‌فر با صدای خسرو شکیبایی
 
4- موسیقی فیلم در دنیای تو ساعت چند است اثر کریستف رضاعی
 
5- 40 حکایت از گلستان سعدی اثر کارن همایون‌فر با صدای خسرو شکیبایی
 
 
آهوی بخت من گزل
 
آلبوم «آهوی بخت من گزل» هفت قطعه یا قسمت دارد و اولین کتاب گویایی است که توسط نشر هرمس به تهیه‌کنندگی رامین صدیقی و علی حضرتی منتشر شده است. این کتاب گویا حدود 54 دقیقه‌ است که در بخش عمده آن، راویان به خواندن داستان می پردازند و در بخش موسیقی که حدود 10 دقیقه به طول می‌انجامد، رضا عسگرزاده نغمه‌‌های قدیمی ارمنی را بازسازی کرده و با تنظیم جدیدی بین بخش‌‌های مختلف داستان قرار داده است.
 
در کتاب صوتی «آهوی بخت من گزل»، مانی حقیقی در نقش سلطان، الهام کردا در نقش گُزل (آهو)، سحر دولتشاهی در نقش گُزل (بانوی سبزپوش) و محمود دولت‌آبادی در نقش راوی کل، ظاهر شده‌اند. در این آلبوم، محمدحسین محرمی و رضا عسگرزاده با دودوک و وحید اسداللهی با نقاره به نوازندگی پرداخته‌اند.
 
محمود دولت آبادی در جلد آلبوم درباره آن گفته است «"آهو" بیشتر از نوعی دلتنگی برآمد، و امیدی که داشتم! شاید هم قطره‌ای باقیمانده از "کلیدر" بوده باشد، که جوهر آن جاری شد در خطوط نقش "گُزل"، همان آهوی افسانه‌ای- تاریخی در زبان پارسی؛ آهوی زخمی...، تنهایی...، پناه جویی... و سرانجام، رهایی، ویرِ امید و آرزومندی که همواره داشته‌ام!»
 
 
12 حکایت از گلستان سعدی
 
آلبوم «12 حکایت از گلستان سعدی» با آهنگسازی کارن همایونفر و صدای زنده یاد خسرو شکیبایی، توسط نشر آوا خورشید منتشر شده است. در این آلبوم، آرش بادپا به عنوان دستیار آهنگساز و نوازنده سنتور و صداهای الکترونیک حضور دارد و مهدی سیف، همایون پشت دار و بابک حبیبی با تار، کمانچه و نی به نوازندگی پرداخته‌اند.
 
پیشتر،  آلبوم 40 حکایت سعدی با حضور همین هنرمندان منتشر شده بود، اما آلبوم حاضر، با انتخاب 12 حکایت، زمان کوتاهتری را به خود اختصاص می‌دهد.
 
 
چهل حکایت از گلستان سعدی
 
این آلبوم شامل چهل حکایت از گلستان سعدی می‌شود که در آن مهدی سیف (تار)، همایون پشت‌دار (کمانچه)، بابک حبیبی (نی) و آرش بادپا (سنتور، صداهای الکترونیک و دستیار آهنگساز) به نوازندگی پرداختند. آلبوم «40 حکایت از گلستان سعدی» با آهنگسازی کارن همایونفر و صدای زنده یاد خسرو شکیبایی؛ آبان‌ماه سال 91 از سوی نشر آوای خورشید منتشر شد.
 
 
موسیقی فیلم "در دنیای تو ساعت چند است"
 
این اثر توسط نشر "میم" که متعلق به کریستف رضاعی است؛ با بیست و نه قطعه منتشر شده است. در این آلبوم علاوه بر موسیقی؛ کریستف رضاعی دیالوگ‌هایی از فیلم را قرار داده چون معتقد است موسیقی با فیلم بسیار درهم تنیده‌اند. 
 
کریستف رضاعی درباره موسیقی و فیلم در دنیای تو ساعت چند است؛ می‌گوید: این فیلم نوستالژی، آرامش و ظرافت بچگانه‌ و شاعرانه‌ای دارد که باید مطابق با آن موسیقی فیلم ساخته می‌شد و من هم سعی کردم بر بار احساسات آرپژها تکیه کنم. ما بچگی را در پرسوناژ گلی و فرهاد مشاهده می‌کنیم. کاراکتر فرهاد در این فیلم به گونه‌ای‌ست که در عین حال که آگاهی زیادی بر اطرافش دارد، بازیگوشی‌های خاص خودش را هم دارد.
 
روزبه رخشا (خواننده)، ماکان اشگواری (خواننده)، مهرداد پاکباز (گیتار کلاسیک)، بابک امیرمبشر (گیتار آکوستیک و گیتار جَز)، احسان صدیق ( گیتار الکتریک)، بردیا کیارس (ویولن و ویولا)، هومن نامداری (کلارینت) و مجید اسماعیلی (ویولنسل) هنرمندانی هستند که ساخته‌های کریستف رضاعی را اجرا کردند.
 
 
ماه و ماهی
 
این اثر از تولیدات مرکز موسیقی حوزه هنری به خوانندگی حجت اشرف‌زاده و آهنگ‌سازی مشترک حجت اشرف‌زاده و امیر و آرش بیات است.
 
ماه و ماهی متشکل از هشت قطعه با کلام ماه و ماهی، مادر، کوچه باغ‌های نیشابور، پاییز، دلتنگ، عشق آمد و  یاد یار و یک قطعه بی‌کلام عشق آمد است که با شعرهایی از علیرضا بدیع تولید شده است.
 
در این اثر، مهرداد عالمی نوازندگی ویولنسل و میثم مروستی نوازندگی ویولا را برعهده دارند.
 
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
 
کلیک کنید:
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما