جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا حجاج ولیمه ها را 14 روز به تأخیر بیاندازند

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت کرمانشاه
حجاج ولیمه‌ها را 14 روز به تاخیر بیندازند
 
مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به وجود عمده موارد بیماری کرونا، از حاجیان بازگشته از مراسم حج خواست تا ولیمه حج خود را 14 روز به تاخیر بیندازند.
 
دکتر حسین بیگلری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: متاسفانه از سه سال پیش شاهد بروز موارد کرونا ویروس در سطح برخی کشورهای دنیا و بویژه عربستان و امارات هستیم.
 
بیگلری تصریح کرد: در حالی عربستان عمده موارد ابتلای این بیماری را دارد که حاجیانی که در حادثه اخیر منا مجروح شده بودند در بیمارستانهای این کشور که محل نگهداری بیماران کرونا ویروس بوده بستری شدند.
 
مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه اظهار کرد: در همین راستا از تمام حاجیان می‌خواهیم در صورتی که علائمی مانند عفونت تنفسی، تب، اسهال، سرفه و تنگی نفس دارند حتما بصورت خوداظهاری به پزشک یا مدیر کاروان خود اطلاع دهند تا هر چه سریعتر اقدامات تشخیصی و درمانی برای آنها انجام شود.
 
وی اظهار کرد: تیم مراقبت بهداشت و مسئولین مراقبت مرزی و پرسنل بهداشتی در مبادی مرزهای هوایی بین المللی نیز مستقر هستند و حجاج می‌توانند وضعیت خود را به این افراد گزارش دهند.
 
بیگلری با اشاره به دوره کمون دو هفته‌ای بیماری کرونا ویروس، از تمامی حجاج خواست چنانچه طی 14 روز پس از بازگشت خود چنین علائمی را مشاهده کردند حتما به مراکز بهداشتی بصورت خوداظهاری مراجعه کرده و وضعیت جسمی خود را شرح دهند.
 
مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه همچنین از حجاج خواست تا ولیمه و سفره حج خود را با 14 روز تاخیر برگزار کنند و طی این مدت دید و بازدیدهای محدود داشته و از روبوسی و دست دادن با افراد خودداری کنند.
 
بیگلری با اشاره به وجود 200 نوع ویروس ایجاد کننده عفونت‌های تنفسی، اظهار کرد: در این بین کرونا ویروس عفونت حاد تنفسی ایجاد کرده و با 30 درصد مرگ و میر همراه است.
 
وی با اشاره به اینکه درمان تخصصی برای بیماری کرونا ویروس وجود ندارد، گفت: تنها در صورت بروز بیماری درمانهای مراقبتی از جمله حمایت‌های تنفسی و قراردادن فرد در شرایط ایزوله و نیز تغذیه مناسب و بازکردن مجاری تنفسی انجام می‌شود.
 
بیگلری خاطرنشان کرد: با بروز علائم بیماری کرونا ویروس به تدریج بحران تنفسی و پنومونی ایجاد شده و نارسایی در ارگانهای حیاتی مانند کلیه و کبد ایجاد می‌شود.
 
این مسئول افراد با بیماریهای زمینه‌ای مانند نقص سیستم ایمنی، آسم، بیماریهای قلبی و عروقی، دیابت و نارسایی کلیوی را از جمله گروه‌های در معرض خطر این بیماری عنوان کرد.
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
 
کلیک کنید:
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما