سریال افزایش و کاهش پروازهای فرودگاه سبزوار همچنان ادامه دارد

سریال افزایش و کاهش پروازهای فرودگاه سبزوار همچنان ادامه دارد و این بار ممکن است با دو روز افزایش در پروازهای هفتگی این فرودگاه مجموع پروازهای آن به 8 پرواز رفت و برگشت در 4 روز هفته برسد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه فرودگاه سبزوار هرچند از مهمترین زیرساخت های مواصلاتی در شمال شرق کشور است که به دلیل نداشتن رقیب در اطراف خود، در صورت برقرار شدن پروازهای منظم و قابل اعتماد برنامه ای می تواند بازار خوبی داشته باشد و پاسخگوی نیازهای حداقل 2 میلیون نفر از مردم شهرستان های غرب و جنوب غرب ومرکز خراسان رضوی، شرق سمنان و جنوب خراسان شمالی باشد، اما در طول حدوداً دو سال اخیر همواره مسیر پرفراز و فرودی را سپری کرده است تا در بعضی مواقع حتی تعطیل یا در مرز تعطیلی قرار بگیرد.

متاسفانه مسئولان مختلف و نمایندگان شهرستان نیز علی رغم وعده های فراوانی که برای برقراری پروازهای روزانه حداقل به مقصد تهران از این فرودگاه بیان داشته اند، اما در نهایت نتوانسته اند به این وعده جامه عمل بپوشند و نهایت توانایی آنان در افزایش دو یا سه روزه پروازها در هفته برای یک مدت کوتاه بوده است که البته بعضی از آقایان به دنبال این افزایش موقتی بنرهای بزرگ تبریک و افتخار و قدردانی را نیز در سطح شهر نصب کرده اند اما در پاره ای از موارد هنوز بنرهای تبریک افزایش پروازها از سطح شهر جمع نشده بود که دوباره برنامه فرودگاه سبزوار با کاهش پروازها به حالت قبل بر می گشت.

در این زمینه تا کنون فرمانداران و نمایندگان وقت (به ویژه نمایندگان کنونی) در طول 10 سال گذشته وعده های زیادی داده اند که اکثرا به نتایج پایداری منجر نشده و سریالی از افزایش و کاهش های متوالی ومقطعی را برای تنها فرودگاه نیمه غربی استان 6 میلیون نفری خراسان رضوی به همراه آورده و اسرارنامه قبلا نیز در مطلبی انتقادی به این مشکل پرداخته است.(برای مطالعه آن مطلب هم اکنون روی اینجا کلیک کنید)

گفتنی است  علاوه بر تهران که یکی ازمقاصد اصلی سفرهای مردم سبزوار و نواحی اطراف است، مناطق دیگری نظیر جزایر کیش و قشم، شهرهای سیاحتی و زیارتی شیراز ، اصفهان، همدان و ... در داخل کشور و مناطق دیگری نظیرامارات متحده عربی (دبی)، ترکیه، عراق، عربستان و ... در خارج از کشور از مقاصد پر رفت و آمد مردمان غرب خراسان رضوی است که انتظار می رود نه تنها مسئولان سبزوار بتوانند پروازهای روزانه به مقصد تهران را برای یک مدت طولانی برقرارنمایند، بلکه مقاصد جدیدی نظیر آنچه گفته شد را در فاصله های زمانی لازم، به برنامه پروازهای فرودگاه دیار سربداران بیافزایند تا پل هوایی غرب خراسان رضوی با دیگر نقاط ایران و جهان برقرار باشد.

لازم به یادآوری است فرودگاه سبزوار در یکی از پرکارترین دوره های فعالیت خود که تقریبا درسال های 90 و 91 اتفاق افتاده است، 6 روز پرواز منظم رفت و برگشت به تهران در هفته و هر دو هفته  یک پرواز رفت و برگشت به عراق را تجربه کرده است. در همان زمان به دلیل بروز برخی اوضاع نامساعد جوی در آسمان مشهد، تعدادی از پروازهایی که قرار بود در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد فرود بیایند به صورت اضطراری به سبزوار منتقل شده و در فرودگاه این شهر به زمین نشستند.

اسرارنامه در ادامه متن خبری را منتشر می کند که امروز خبرگزاری تسنیم به نقل از یکی از نمایندگان سبزوار درباره احتمال افزایش 2 روز دیگر به پروازهای فرودگاه سبزوار منتشر کرده است:

نماینده مردم سبزوار:
افزایش پروازهای فرودگاه سبزوار در دستور کار قرار دارد
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش پروازهای فرودگاه سبزوار در دستور کار قرار دارد.
 
رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سبزوار با اشاره به اینکه در ابتدا فرودگاه سبزوار با شرکت هواپیمایی آسمان خدمات خود را ارائه می‌داد، اظهار داشت: خارج‌کردن فرودگاه از این شرکت و سوق‌دادن آن به سوی یک شرکت دیگر کار سختی بود ولی با پیگیری‌های انجام شده توانستیم این را از آسمان به شرکت هواپیمایی ماهان تغییر دهیم.
 
وی با بیان اینکه این تغییر یک مرتبه و بدون برنامه‌ریزی قبلی انجام شد، افزود: با انجام پروازهای سبزوار توسط شرکت هواپیمایی ماهان شرکت پویان‌ایر نیز پذیرفت ‌3 روز در هفته پروازهای سبزوار را پوشش دهد که با وجود باز‌شدن لاین‌ها و فروش بلیط متاسفانه شرکت هوایی پویان ایر به تعهد خود عمل نکرد.
 
سبحانی فر با بیان اینکه در حال حاضر مشغول به رایزنی هستیم که پروازهای فرودگاه سبزوار را از طریق شرکت هواپیمایی ماهان افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: از شرکت ماهان قول مساعدی را گرفته‌ایم که حداقل 2 پرواز دیگر افزایش را داشته باشیم و پرواز های بیشتری را در سطح شهرستان داشته باشیم.
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
 
کلیک کنید:
 
نظرت را بنویس
comments

سبزواری

بهتر بود میگفتی بعضی از اقایون بنرهای از خود متشکری را در سطح شهر نصب کرده اند. یکیشون که خصوصا تخصص هم داره دراین کار بچه گانه

با اين بي نظمي ها و شل کن و سفت کن ها، فرودگاه بجنورد هر روز پروازهايش بيشتر مي شود. که احتمالا مسافران فرودگاه سبزوار به خاطر بي نظمي ها به بجنورد مي روند. اين وضع ادامه يابد فرودگاه سبزوار همه مشتري هايش را از دست مي دهد. قابل تامل براي نمايندگان و مسئولان شهري.

در حالي که فرودگاه سبزوار در حال رفت و امد و تعطيلي است امار فرودگاه بجنورد را ببينيد _____________ بجنورد /خبرگزاري صدا و سيما / اجتماعي 21 هزار و 577 مسافر از فرودگاه بجنورد جابجا شدند . به گزارش خبرگزاري صدا و سيما / مدير فرودگاه بجنورد با اشاره به اينکه نيمه نخست امسال 322 پرواز از بجنورد به تهران و بالعکس انجام شده، گفت: با انجام اين پروازها 11 هزار و 299 مسافر وارد استان و 10 هزار و 278 نفر هم خارج شد . اماني بني افزود: اين در حالي است که در شش ماهه نخست پارسال تعداد مسافر ورودي ، 9 هزار و 446 نفر و تعداد مسافر خروجي 9 هزار و 437 نفر از اين فرودگاه انجام شده است . وي گفت: در مدت مشابه پارسال 242 پرواز انجام شده بود . همچنين مدير فرودگاه بين المللي بجنورد افزود: 6 ماه نخست امسال ، 61 تن بار ورودي و 60 تن ميزان بار خروجي در مدت شش ماه امسال در اين فرودگاه جابجا شد .
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما