کتاب «جامعه شناسی داستان های تاریخ بیهقی» به قلم مریم آذری در حال تألیف است

هر چند در سال های اخیر تألیف کتاب، مقاله و سایر اثار پژوهشی درباره ابوالفضل بیهقی و دیگر بزرگان ادبی، فرهنگی، هنری، سیاسی و ... سبزوار در این شهر و به خصوص در دانشگاه های بزرگ و شناخته شده دیار سربداران کمتر انجام شده و یا اگر انجام شده، اطلاع رسانی نشده است، اما پیرامون آثار بزرگان سبزوار در دیگر مناطق کشور همواره تألیفات جدیدی تولید شده و روانه بازار کتاب و مجلات تخصصی و پژوهشی رشته های مربوط به خود می شوند.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، یکی از جدیدترین این پژوهش و تألیف ها این روزها توسط مریم آذری درباره کتاب تاریخ بیهقی در حال انجام است که این نویسنده تلاش دارد، جامعه شناسی داستان های بیهقی را مورد بررسی قرار دهد.
 
شورای شهر سبزوار مدتی قبل اعلام کرده است از همه نویسندگانی که در سبزوار یا دیگر نقاط کشور آثاری پیرامون دیار سربدارن و شخصیت های آن بنویسند، حمایت می کند. اینک به نظر می رسد در دوران کمبود انجام کارهای پژوهشی و تألیفی روی بزرگان سبزوار در خود این شهر، شورای شهر دیار سربداران باید نویسندگانی نظیر مریم آذری را که در دیگر نقاط کشور به بیهقی یا سایر بزرگان سبزوار می پردازند، سریعتر شناسایی نموده و پل های ارتباطی مناسبی با آنان برقرار کرده و حمایت های لازم را به عمل آورد.
 
اسرارنامه در ادامه متن کامل خبر ایسنا درباره تألیف کتاب «جامعه شناسی داستان های تاریخ بیهقی» را منتشر می کند:
 
چاپ دو کتاب درباره «شاهنامه» و «تاریخ بیهقی»
 
در شرایطی که کتاب «بنیاد خواب و خواب‌گزاری شاهنامه» به قلم مریم آذری به زودی راهی بازار می‌شود این پژوهشگر به تازگی با کتاب «جامعه‌شناسی داستان‌های تاریخ بیهقی» دست به قلم شده است.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا، این پژوهشگر در حال حاضر مشغول کار بر روی کتاب «تاریخ بیهقی» برای گزینش داستان‌هایی است که بتواند به لحاظ شرایط اجتماعی‌، سیاسی و جامعه‌شناختی آن‌ها را با شرایط امروز تطبیق دهد.
 
او گفت: بسیاری از داستان‌های این کتاب که در زمره آثار ادبیات کهن ماست همچون «حسنک وزیر» می‌تواند به شخصیت‌هایی همچون «امیرکبیر» و امثال او پهلو بزند. من در این کار پژوهشی ضمن مشخص کردن چنین افرادی و همچنین بررسی جایگاه و اسلوب آن‌ها در زمان حیات خود، به مسائل اجتماعی و تاریخی آن دوران با نگاه جامعه‌شناختی پرداخته‌ام و فکر می‌کنم این کتاب می‌تواند تا حدودی بازگوکننده ویژگی‌های خلقی و رفتاری قشرهای مختلف جامعه باشد چرا که افراد مشابه عصر حاضر نیز در آن منعکس خواهند شد.
 
به گفته او، تاکنون 50 درصد کار پژوهش این کتاب به اتمام رسیده است.
 
همچنین بناست به زودی کتاب «بنیاد خواب و خواب‌گزاری در شاهنامه» به قلم این پژوهشگر در انتشارات تیرگان راهی بازار شود.
 
آذری گفت این کتاب که کار پژوهش آن بیش از یک سال زمان برده، به خواب‌های اسطوره‌ای اقوام و ملل مختلف می‌پردازد و در ضمن یک کار تطبیقی به ریشه‌یابی و تحلیل شخصیتی این خواب‌ها از منظر روانکاوان بنامی همچون فروید و یونگ می‌پردازد.
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
 
کلیک کنید:
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما