پیکر حجاج خراسانی جانباخته در حادثه منا در مشهد، سبزوار، نیشابور و تایباد تشییع می شود

تشکيل ستاد تشييع جانباختگان حادثه منا در خراسان رضوي
 
آمار مفقودان خراسان رضوی در حادثه منا از 100 نفر به 67 نفر کاهش یافته است .
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما استاندار خراسان رضوی دیروز در جلسه نشست ستاد استقبال و تشییع جانباختگان حادثه مصیبت بار منا در خراسان رضوی گفت : تعداد جان باختگان خراسان رضوی در حادثه منا تاکنون 33 نفر اعلام شده است.
 
علی رضا رشیدیان افزود : حجاج جان باخته این استان مربوط به شهرستان های مشهد، نیشابور، سبزوار و تایباد هستند.
 
او افزود : تعداد مفقودان اهل خراسان رضوی در این حادثه نیز از 100 نفر به 67 نفر کاهش یافته است که امیدواریم به زودی خبر سلامتی آنها را دریافت کنیم.
 
استاندار خراسان رضوی گفت: طبق پیش بینی های انجام شده پیکر های جان باختگان روز دوشنبه ششم مهر پس از انتقال به تهران به دیگر استان های کشور منتقل خواهد شد که مراسم تشییع پیکرهای حجاج جان باخته خراسان رضوی نیز پس از انتقال به مشهد از میدان شهدای این شهر به سوی حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد و بعد از طواف در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) به شهرستان های مربوط انتقال خواهند یافت.
 
علیرضا رشیدیان افزود : در این زمینه ستادهایی برای برگزاری مراسم تشییع و تدفین در شهرستان های این استان تشکیل می شود.
 
او گفت : ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان های مربوط نیز با دیدار با خانواده جان باختگان و عرض تسلیت، پیام رهبر معظم انقلاب را به عنوان سند و برای تسکین آلام بازماندگان به آنان ابلاغ خواهند کرد.
 
استاندار خراسان رضوی افزود: بی کفایتی و سهل انگاری دولتمردان سعودی و خطای بزرگ آنان در مدیریت مراسم حج با مسدود کردن یکی از مسیرها موجب ازدحام جمعیت و بروز این فاجعه انسانی شد.
 
علیرضا رشیدیان با اشاره به انتشار اخبار کذب و ایجاد جو ضد عربی در مشهد و امکان تحریک و سوء استفاده از شرایط موجود، تصریح کرد: نیروی انتظامی و دفتر وزارت امور خارجه در مشهد با مدیریت اوضاع اجازه هیچ‌گونه اهانت به زوار عربی حاضر در مشهد را نخواهند داد و تاکنون هیچ تهدیدی به زوار عرب زبان در مشهد صورت نگرفته است.
 
او گفت : همه زائران حرم مطهر رضوی که از داخل کشور و یا کشورهای عربی وارد مشهد مقدس می شوند، ولی نعمت ما هستند و خدمت کردن به آنها افتخار بزرگی است چرا که حساب آنان از حساب یک افراد معلوم الحال، وابسته و آلوده جداست.
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما