نام 8حاجی سبزواری در میان جانباختگان حادثه رمی جمرات در مناسک حج سال 94 (تکمیلی)

در حالی که شمار جانباختگان ایرانی حادثه اخیر منا در عربستان سعودی و همزمان با عید سعید قربان به حدود 170 نفر رسیده ، یکی از پایگاه های محلی خبری دیار سربداران از کشته شدن 8 تن از همشهریان سبزواری در این فاجعه جانکاه خبر داده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه وبسایت سلام سربدار نام این 8 جان باخته سبزواری را آقایان "احمد عباسی"، "علی رجبی محمدآباد"، "رجبعلی جمعه آریانی"، "علی رضا باغانی"، "علی اکبر حسنی"، "علی اکبر باغانی" ، "محمد شاه محمدی" و "محمود دشتی" اعلام کرده است که با کاروان وادی العتیق به سرپرستی سید احمد علویزاده اعزام شده بودند.

متن کامل این خبر در ادامه منتشر می شود:

 
بر اساس لیست صبح دوشنبه حج و زیارت:
آمار قربانیان سبزواری فاجعه منا هشت نفر اعلام شد/ پنج حاجی در میان مفقودین/ دو زائر مجروح
 
آخرین آمار قربانیان، مفقودین و مصدومین سبزواری فاجعه مرگبار منا تا صبح روز دوشنبه منتشر شد.
 
به گزارش سلام سربدار، ظهر پنجشنبه در جریان برگزاری مراسم رمی جمرات در سرزمین منا حضور گسترده حجاج در این منطقه حادثه آفرین شد و تاکنون ۱۶۹ نفر از حجاج ایرانی کشته، ۲۸۹ نفر مفقود و ۴۸ نفر نیز در بیمارستان ها بستری هستند که اسامی هشت حاجی سبزواری در آخرین لیست قربانیان این حادثه که صبح دوشنبه توسط سازمان حج و زیارت منتشر شده است، قرار دارد.
 
این هشت زائر سبزواری بیت الله الحرام از کاروان شماره ۱۹۲۸۹ (وادی العتیق) به سرپرستی سید احمد علوی زاده می‌باشند که "احمد عباسی"، "علی رجبی محمدآباد"، "رجبعلی جمعه آریانی"، "علی رضا باغانی"، "علی اکبر حسنی"، "علی اکبر باغانی"، "محمد شاه محمدی" و "محمود دشتی" نام دارند.
 
اسامی پنج حاجی دیگر سبزواری به نام های "سید جعفر کهنه"، "هادی ذاکری"(امام جمعه موقت داورزن)، "حسین نورانی"، "ابراهیم میان آبادی" و "علی اصغر شهرآبادی" از کاروان ۱۹۲۸۹ در لیست منتشر شده از مفقودین این فاجعه قرار دارد.
 
همچنین اسامی دو زائر دیگر سبزواری به نام های "مریم شاه محمدی" و "حسین مجدی" نیز از کاروان ۱۹۲۸۹ در لیست منتشر شده از مجروحین این حادثه قرار دارد.
 
لازم به ذکر است که شماره کاروانهای اعزامی از سبزوار ۱۹۲۸۹ به سرپرستی علوی زاده، ۱۹۰۰۴ فلاحتی، ۱۹۳۸۲ خلقی و ۱۹۰۸۷ شجاعی زاده می‌باشد.

*    *     *

گفتنی است آمار قربانیان فاجعه منا در روزهای بعد افزایش پیدا کرد و نهایتاً تعداد حجاج سبزواری جانباخته در این حادثه به 12 نفر افزایش یافت. برای کسب اطلاعات جدید و مشاهده اسامی 12 حاجی سبزواری فوت شده هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

اسرارنامه ضمن عرض تسلیت به خانواده همه جانباختگان این حادثه، برای درگذشتگان طلب صبر و برای مجروحان شفای عاجل را از درگاه خداوند متعال طلب می نماید.

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

اسامی اولیه کشته شدگان ایرانی حادثه منای عربستان در روز عید قربان

نظرت را بنویس
comments

محسن

شاید روح همه این جانباختگان مظلوم و پاک و صبر و اجر جزیل برای خانواده هایشان فاتحه مع صلوات

فرحناز

وای

دوست

سلام ضمن عرض تسلیت به همه ی بزرگوارانی که عزیز از دست دادند خصوصا سبزواری های عزیز. اسم آقای رجبعلی جمعه آریانی منو به یاد یکی از همکلاسی های کارشناسیم انداخت به دلیل تشابهت اسمی با پدرشون به هر حال اگه بابای ایشون باشه واقعا تسلیت میگم در غیر این صورت هم بسیار از این حادثه متاثرم. از تربت حیدریه

حسین آبادی

با سلام و خسته نباشید لطفا تصحیح نمایید: آقای علی اصغر مهرابادی از کاروان ۱۹۲۸۹ در صحت و سلامت کامل به سر می برند ایشان از اقوام بنده هستند. ممنونم

رامشینی

با توجه به اظهار نظراتی که پس از فاجعه منا در فضاهای مجازی مطرح شد به نظر می رسد باید به چنین اخلاق و رفتارهایی، از زاویه ای دیگر نگاه کرد. از زاویه ایرانی بودن... موج سواری بر روی آب راکد. بعضی از ما عادت کرده ایم هر حادثه و اتفاقی که رخ می دهد سریع وصل می کنیم به بعید ترین موضوع ممکن، بعد شال و کلاه می کنیم و به دادگاهی که در ذهنمان ترتیب داده ایم. می رویم و زمین و زمان را به هم می دوزیم و به دورترین و نزدیک ترین مباحث دینی و عرفی و بعضا فیزیکی و متافیزیکی چنگ می زنیم تا نظریه خودمان را ثابت کنیم و علت واقعه رخ داده را معلوم سازیم. البته این حرف امروز و دیروز ما نیست ما چندین دهه است که در دایره ی فکری خودمان مسائل را داوری و یا بهتر بگویم پیش داوری می کنیم و از همین دایره برایشان تصمیم گرفته و موضع می گیرم و قانون وضع می کنیم. جالب آنجاست که در اکثر مواقع خودمان هم بینش محدودی نسبت به چیزی که می گوییم داریم و در برخی مواقع هم واقعا درکی درباره موضوعی که نظر می دهیم نداریم و در جهت خودنمایی چیزی می گوییم و با نقل قولی نامرتبط را بازگو می کنیم و این را می گذاریم روی متفاوت بودن خودمان. بدون شک هنگامی که در جامعه ای زندگی می کنیم و در کنار مردمی روز و شب مان را سپری می کنیم که توان درک درد و غمشان را نداشته باشیم و از حادثه ای جانکاه برای اثبات نظریات و منیات خود استفاده کنیم این متفاوت و خاص بودن نیست در واقع موج سواری است بر روی آب راکد و بدون جریان. مَثل قدیمی این موج سواری زلزله بم بود. حادثه ای که ناگهان آمد و 26 هزار نفر از ساکنان شهر کویری کشورمان را با خود برد و داغی بر دل همگان گذاشت که از یاد نرفتنی است. اما بودند در این میان کسانی که این زلزله را حق بمی ها دانسته و عذاب الهی خواندند و با اظهاراین نظرات داغی بر دل بازماندگان گذاشتند که از داغ از دست دادن عزیزان آنها سوزنده تر بود. مسئله ای که هنوز هم در رفتار ما ایرانی ها مشاهده می شود و البته که با گسترش فضاهای مجازی و دسترسی های راحت و آسان به این فضاهای بی سروته بیشتر نمود یافته و آخرینش را در همین فاجعه کشته شدن زائران خانه خدا در منا رخ داد. زائرانی که با شوق زیارت به سوی سرزمین عربستان رفتند و با بی تدبیری آل سعود به غم انگیزترین وضع موجود کشته شدند و ملتی را عزادار کردند. اما باز هم موج سوارانی هستند که از فرصت پیش آمده استفاده کنند و بدون توجه به درد جانکاه خانواده های عزادار اظهار نظراتی که بیشتر نامربوط و جدا از مسئله بود را در فضاهای مجازی مطرح کنند و جالب اینکه بعد نتیجه گیری کرده و رای هم صادر می کنند. بدون تردید این رفتارها در جامعه نشان از آن است که بعضی از ما تکلیفمان با خودمان، با ایرانی بودنمان و با هموطنانمان هنوز مشخص نیست که اینگونه به راحتی اخلاق را زیر پا می گذاریم. اخلاق خصیصه ای است که در این بازه به آن نیاز مبرم داریم نیاز داریم که برای خودمان مرز و محدوده ای مشخص کنیم مرزی که اخلاق و اجتماع، نژاد و باورهای مذهبی خط قرمز محدوده آن باشد. باید بر روی افکار و گفتارمان کنترل داشته باشیم در واقع باید «خود کنترل» باشیم و دایره افکار ، منیات و دانسته های خودمان را گسترش دهیم آن وقت با جریان و با مردم حرکت می کنیم نه جدا و در جهت تخریب و مخدوش کردن باورهای مذهبی و فرهنگی یکدیگر.

ببین

تو تلویزیون گفته 65000 نفر امسال رفتن به حج. نفری یازده ملیون تومن. میشه 715000000000 تومن. اگه دلار رو 3000 تومن حساب کنیم میشه 239 میلیارد دلار... جالبه نه! پولی که اونجا خرج می کننبه کنار... سوغاتی به کنار، اونوقت کل بودجه ی سال 94 : 586 میلیارد دلاره ... من دیگه حرفی ندارم

حمید

عزیزم میشه حدود 239 میـلـــیـــــــون دلار نه میلیارد دلار، یه کم دقت کن تو درس حساب..!!

جواد

خبر يه تکميلي ديگه هم خورد. اسامي مجروحين اضافه شد.

خدا رحمتشون کنه. خیلی خیلی جانگدازه و در اوج مظلومیت و پاکی فوت شدن

استان سربداران

امیدوارم که این عزیزان شهید اعلام شده تا مرحمی بر زخم خانواده داغدار آنان باشد
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما