عملکرد مثبت دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار به عنوان یکی از دانشگاه های نوپای کشور

کهن شهر سبزوار به عنوان دومین قطب دانشگاهی شمال شرق ایران پس از مشهد مقدس سال هاست که در مراکز علمی و دانشگاهی متعدد خود میزبان شمار زیادی از دانشجویان و اساتید سراسر کشور است و فعالیت های علمی و پژوهشی متعددی در این شهر انجام می گیرد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه یکی از دلایلی که جایگاه قطب دانشگاهی سبزوار را در منطقه تثبیت می کند، وجود 3 دانشگاه دولتی معتبر در این شهر است که معمولا در شهرهای غیرمرکز استان و حتی در بعضی مراکز استان ها چنین تراکمی ازدانشگاه های ملی و دولتی مشاهده نمی شود.
 
دانشگاه های ملی حکیم سبزواری و دانشگاه علوم پزشکی سال هاست که علاوه بر همه واحدهای دانشگاهی آزاد، پیام نور، غیرانتفاعی، جامع علمی کاربردی، آموزشکده های فنی و حرفه ای و ... در شهر سبزوار فعالیت می کنند، اما در دو سال اخیر دانشگاه دولتی جدیدی که به خاطر نوع رشته هایش ازآن به عنوان دانشگاه های نسل سوم یاد می شود با نام فناوریهای نوین در سبزوار راه اندازی شده است که وزنه علمی و دانشگاهی این شهر را سنگین تر کرده است.
 
دانشگاهی که ظاهرا در همین مدت کوتاه در ارزیابی هایی که از سوی دفتر نظارت و ارزیابی سازمان امور دانشجویان انجام گرفته، در حوزه مورد ارزیابی از عملکرد مثبت و قابل قبولی برخوردار بوده است.
 
گفتنی است، دانشگاه فناوریهای نوین که ابتدا قرار بود با عنوان دانشگاه تکنولوژی حضرت زینب(س) در دیار سربداران راه اندازی شود، در سال 92 سرانجام با نام فناوریهای نوین در این شهر آغاز به پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری کرد و در حال حاضر به صورت یک دانشگاه تک جنسیتی ویژه بانوان فعالیت می کند.
 
سرپرستی این دانشگاه تا مدتی قبل برعهده دکتر حدادنیا رئیس دانشگاه حکیم سبزواری بود و اکنون از حدود دو ماه گذشته دکتر حسین جلیلوند سرپرستی دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار را برعهده گرفته است و امید می رود با توجه به سوابق مدیریتی ارزنده دکتر جلیلوند، در دوران مسئولیت وی، دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار بتواند با سرعت بیشتر مسیر توسعه کمی و کیفی را طی کرده و تأثیر مثبتی بر فراهم سازی زیرساخت های توسعه پایدار سبزوار داشته باشد.
 
اسرارنامه درادامه متن خبری را که وبسایت دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار درباره ارزیابی مثبت دفتر نظارت و ارزیابی سازمان امور دانشجویان کشور از این دانشگاه منتشر کرده است را برای اطلاع مخاطبان گرامی خود انتشار می دهد:
 
 
ارزیابی عملکرد دانشگاه
 
شكي نيست كه آموزش عالي به واسطه نقشي كه در تربيت نيروي انساني متخصص و توليد دانش نو دارد از سهم قابل توجهي در تسريع و تسهيل توسعه پايدار كشور برخوردار است.بنابراين اتخاذ راهبردهاي كارامد و اثر بخش جهت توسعه كيفي آن در كنار توسعه كمي ضرورت دارد. در اين راستا نقش ارزيابي عملکرد و كيفيت در مديريت آموزش عالي انكارناپذير است
.
به طور كلي دانشگاه ها در پي آن هستند كه با به كارگيري راهكارهاي گوناگون و به طور مستمر به بهبود كيفيت برنامه ها و نظام آموزشي، پژوهشي، فرهنگی و عرضه خدمات تخصصي خود بپردازند. تجربيات بين المللي و ملي حاكي از آن است كه فرايند ارزيابي دروني، مي تواند به عنوان يكي از ساز وكارهاي موثر در تضمين كيفيت دانشگاهي نقش بسزايي ايفا نمايد.
 
طبق کارنامه ارزیابی عملکرد معاونت های دانشجویی که از دفتر نظارت و ارزیابی سازمان امور دانشجویان اعلام گردیده، دانشگاه فناوری های نوین سبزوار نسبت به میانگین دانشگاه های کوچک و نوپا از امتیازهای بالاتری برخوردار شده است.
 
جدول ذیل با احتساب وزن های شاخص هر معیار بیان کننده عملکرد خوب دانشگاه است.
 

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

دانشگاه فناوریهای نوین و فرصت های پیش رو

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما