با رژه نیروهای مسلح در سبزوار آغاز هفته دفاع مقدس گرامی داشته شد

خبرگزاری ایرنا نوشت:
 
فرمانده تیپ 47 مهندسی سلمان سبزوار:دوران دفاع مقدس از افتخاران ملت بزرگ ایران است
 
سبزوار - ایرنا - فرمانده تیپ 47 مهندسی سلمان سبزوار گفت : دوران هشت سال دفاع مقدس از افتخارات ملت بزرگ ایران است .
 
سرهنگ پاسدار محمد آروین روز سه شنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح شهرستان سبزوار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس افزود: دفاع مقدس برای ایران اسلامی عظمت ، اقتدار و فرهنگ مقاومت و پیروزی به همراه داشت و برای دشمنان درس عبرت شد.
 
فرمانده تیپ 47 مهندسی سلمان سبزوار گفت : دوران سال دفاع مقدس یادآور از خود گذشتگی و ایثار گری های شهدای هشت سال جنگ تحمیلی است .
 
وی اتکا به خداوند متعال ، پیروی از خط ولایت فقیه و وحدت و همدلی را از جمله عوامل پیروزی در هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت : جنگ تحمیلی برکات زیادی برای نظام اسلامی داشت.
 
این مراسم با حضور معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه و جمعی از مسئولان ،خانواده معظم شاهد ،جانبازان ،ایثار گران و اقشار مختلف مردم این شهرستان برگزار شد.
 
یگان های نظامی و انتظامی و گروهان های نمونه بسیج، سپاه پاسداران و گروه 47 مهندسی سلمان سبزوار با اجرای سان و رژه، توان نظامی و دفاعی خود را به نمایش گذاشتند .
 
در رژه نیروهای مسلح و بسیجی شهرستان سبزوار همچنین گروهان های نمونه و واحدهای موتوری از مقابل جایگاه رژه رفتند و بخشی از توانمندی های تجهیزاتی، نظامی و انتظامی خود را در این شهرستان به نمایش گذاشتند.
 
سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع شده است.
 
*     *      *
سبزوارنیوز نیز مراسم رژه امروز نیروهای مسلح در سبزوار را به شرح زیر گزارش داده است:
 
در نخستین روز از شروع هفته دفاع مقدس:
نمایش اقتدار و عظمت نیروهای مسلح در سبزوار
 
سبزوار نیوز/ در نخستین روز از شروع هفته دفاع مقدس یک بار دیگر اقتدار و عظمت نیروهای مسلح در سبزوار به نمایش گذشاه شد.
 
این رژه  صبح امروز در چهار راه امامزاده یحی(ع) توسط یگان های نظامی و انتظامی، گروهان های نمونه بسیج، سپاه و گروه 47 مهندسی سلمان برگزار شد.
 
 نیروهای نظامی و دفاعی دیار سربداران با اجرای  برنامه هایی چون حرکات نمایشی روی طناب،  سان و رژه ، رژه واحدهای موتوری و  ورزش های رزمی برخی از توانمندی های تجهزیاتی ،نظامی و دفاعی خود را به نمایش گذاشتند.
 
فرمانده تیپ 47 مهندسی سلمان سبزوار در این مراسم اظهار کرد: هفته دفاع مقدس نمودار افتخارات ملت از مرزهای جمهوری اسلامی ، جانفشانی های دلاورمردانه  رزمندگان برای اقتدار و عظمت اسلام و قرآن و به نمایش گذاشتن فرهنگ پیروزی به استکابر جهانی است.
 
سرهنگ پاسدار محمد آروین گفت: پیان دفاعه مقدس درسی برای ما و عبرتی برای دشمنان و دوران خود باوری و عزم  ملت ایران برای فتح قله های بلند است.
 
 وی افزود: این هفته نماد وحدت و حفظ آرمان ها و امنیت ایران و درخشش استعدادهای درونی ملت و آغاز دوره ای جدید در زندگی بشریت است.
 
سرهنگ آروین اضافه کرد: بدون تردید حماسه هشت سال جنگ تحمیلی  مثال برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی می درخشد هشت سال دفاع جانانه ملت در برابر  تجاوز وحشیانه دشمنان  منشا غرور ملی پایان ناپذیری برای مردم ایران گردید و باعث شد توطئه های مشترک شرق و غرب برای به زانو دراوردن ملت خنثی گردید.
 
وی گفت: با نگاهی به جنگ های مختلف دنیا می توان به متفاوت بودن این جنگ تحمیل شده پی برد همه دنیا در یک طرف و ایران اسلامی یک تنه در سمت دیگر ، که خوشبختانه ایران اسلامی با وحدت نظر و با محوریت رهبر فرزانه انقلاب سربلند از این آزمایش سخت بیرون آمد و جهانیان را به بهت و حیرت فرو برد.
 
فرمانده تیپ 47 مهندسی سلمان سبزوار بیان کرد: این روزها که یادی از دفاع مقدس می شود دنیایی از شرف مردم ایران به اذهان تداعی می شود رزمندگانی که روح تعبد را در برابر رهبری به نمایش گذاشتند و پیام نصر من الله و فتح قریب و نهضت عدالت خواهی را برای جهانیان به ارمغان آوردند.
 
سرهنگ پاسدار آروین ادامه داد:  این هفته یاداور خون های مقدسی است که در پای شجره طوبای انقلاب ریخته شد اعلام آمادگی و لحظه به لحظه  ملت در برابر جبهه کفر و الحاد از فرزندان شهادت که اطاعت را عبادت می بینند ایستادگی وارثان دفاع مقدس بازنشستگان را به دفاع بر می دارد.
 
وی گفت:آمادگی نیروهای مسلح، فناوری های تسهیلاتی بویژه در عرصه فناورهای علمی، موشکی مهندسی و هسته ای از دیگر عوامل بازدارنده است و این پیشرفت ها از برکات جنگ هشت ساله است.
 
وی افزود: امروز ما همچون گذشته به فرمان امام راحل همچنان امریکا را شیطان بزرگ و اسرائیل را غاصب می دانیم و تا زمانی که ملت انقلابی، نیروهای مسلح و مقتدر، بسیجیان دریا دل گوش به فرمان رهبر خود باشند در این باوریم که امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند .
 
 سرهنگ آروین اظهار کرد: دشمنان خاطر جمع باشند اگر چشم طمع به این ملت داشته باشند آن چشم را کور و پای تجاوز خواهانه اش را قطع و ریشه اش را خشک خواهیم کرد.
 
وی افزود: امروز جنگ های نیابتی در کشورهای همسایه موجب نامنی شده است جهانخواران بدانند نیروهای مسلح ، ارتش سرافراز، سپاه دلاور ، قهرمان و بسیج قدرتمند و نیروی اتظامی پر تلاش آماده تر از همیشه گوش به فرمان ولی امر مسلمین هستند و آماده جانفشانی در هر زمان و  مکان را دارند.
 
*     *      *
 
گزارش تصویری از ایرنا
 
 
 
 
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
 
کلیک کنید:
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما