کنسرت موسیقی کودک برای اولین بار در سبزوار برگزار می شود

سرپرست گروه موسیقی داروگ از برگزاری کنسرت موسیقی کودک برای اولین بار در سبزوار خبر داد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه حمیدرضا سیدنیا در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این کنسرت قرار است بین روزهای 14 تا 18 مهرماه همزمان با روز جهانی کودک با حضور نزدیک به 20 نوازنده کودک برگزار گردد.

وی محل برگزار را تالار کاشفی در مجتمع فرهنگی هنری اسرار اعلام نمود و رده سنی نوازندگان این گره را دختران و پسران بین 5 تا 11 ساله عنوان کرد و گفت: این موضوع یقیناً برای کودکان سبزواری جالب توجه خواهد بود.

سیدنیا سپس اظهار داشت: گروه موسیقی کودک داروگ از سال 1391 تاسیس شده و تا سال 93 دو مرتبه تمرینات منظم و دقیقی را برای اجرای کنسرت انجام داده، ولی هر بار به دلیل عدم اخذ مجوز موفق به اجرا نشده است.

وی ادامه داد: این بار کنسرت موسیقی کودک گروه داروگ دارای چند بخش شامل سنتورنوازی، دف نوازی ، بلز، پیانو و ویولن خواهد بود.

این هنرمند شناخته شده موسیقی سبزوار همچنین گفت: گروه کودک یکی از 4 زیرمجموعه گروه موسیقی داروگ در سبزوار است که تمام کودکان عضو آن در آموزشگاه همین گروه تعلیم دیده اند و در کنسرت مهرماه هنرنمایی خواهند کرد.

سیدنیا سپس از خانواده کودکان، دکتر پرویز استیری ، خانم خسروآزاد، محبوبه طبسی و امیراستیری و نیز از زحمات خانم الداغی مسئول هماهنگی گروه و مسئول موسیقی کودک درآموزشگاه داروگ به خاطر همکاریهایشان جهت برگزاری این کنسرت قدردانی کرد و گفت: گروه داروگ برای تأمین هزینه های این کنسرت نیاز به اسپانسر مالی دارد و از کسانی که حاضر بشوند از این برنامه هنری که برای اولین بار در سبزوار برگزار می شود، حمایت مالی کنند، استقبال به عمل می آوریم.

وی دربخش دیگری از این گفتگو بیان داشت: هنرمندان گروه موسیقی داروگ در طول یک سال و نیم گذشته 4 کنسرت را برگزار کرده اند که عبارتند از: کنسرت شاهنامه خوانی در اردیبهشت 93که با تئاتر و ورزش باستانی تلفیق شده بود و برای اولین بار در سطح کشور به اجرا در آمد، کنسرت گروه سه تار نوازی و کنسرت یادواره استاد منصور نریمان سه مورد از برنامه های قبلی گروه داروگ در کمتر از یک سال و نیم گذشته هستند و اینک باید کنسرت موسیقی کودک را نیز که نیمه مهرماه آینده برگزار می شود، به موارد قبلی افزود و این موارد غیر از اجراهای صحنه ای متعددی است که ممکن است در طول سال پیش آمده باشد.

سرپرست گروه موسیقی داروگ سپس به برنامه های آتی این گروه نیز اشاره کرد و گفت: انشاالله پس از دو ماه محرم و صفر کنسرت موسیقی سنتی گروه داروگ را خواهیم داشت و دراوایل سال 95 نیز کنسرت دف نوازی گروه بانوان داروگ اجرا خواهد داشت.

گفتنی است گروه داروگ باهدف شناساندن هنر اصیل و سنتی ایران در چهار بخش کوبه ای، سنتی، سه تار نوازان و موسیقی کودک در سال 1378 به سرپرستی حمیدرضا سیدنیا در سبزوار تشکیل شده است. از آغاز شکل گیری گروه تصمیم اعضا بر آن بوده است که وظیفه فرهنگی خود را در قبال بزرگان فرهنگ و ادب ایران زمین درحد توانایی گروه به انجام برسانند.

در همین راستا داروگ تا کنون اجراهایی در قالب یادآواره ونکوداشت بزرگانی چون ابوالفضل بیهقی، حافظ، مولوی، حکیم حاج ملاهادی سبزواری و استاد پرویز مشکاتیان را درکارنامه فعالیت های خود به ثبت رسانیده و اعضای این گروه در کشورهای سوئیس، کره جنوبی و افغانستان نیز به اجرا پرداخته اند.

گفتنی است، اسامی کودکان هنرمندی را که در کنسرت جدید گروه داروگ هنرنمایی خواهند کرد به شرح زیر است:

1-      درسا رضوانی : ملودیکا و سنتور

2-      مینو ملایی : ملودیکا و پیانو

3-      پارمیس میرخسروی: شیکر و سنتور

4-      آرش فیروزفر : طبلک و سنتور

5-      فاطمه دارینی: سنجک و دف

6-      یکتا حسینی: تامبورین و سنتور

7-      ساسان نیک جو: ویلن

8-      هلیا الداغی: مثلث و پیانو

9-      ارمغان افتخار یزدی: بلز

10-   آتنا پور اصلان : بلز

11-  توحید دارینی: بلز و سنتور

12-  کوثر دارینی : بلز و دف

13-  مهرگان یزدان خواه: بلز

14-   ا رشیا بینقی: بلز

15-  اردشیر پورمشایخی: بلز

16-  یگانه فریور : دف

17-  سجاد تهجدی: تمبک

18-  سبحان تهجدی: بلز و سنتور

19-  غزل کوشکی: بلز

همچنین حمیدرضا سیدنیا نیز به عنوان سرپرست گروه با سازهای ملودیکا و دایره در این کنسرت هنرنمایی خواهد کرد.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

مراسم عود نوازی جهت بزرگداشت استاد منصور نریمان پدر عودایران در سبزوار

نظرت را بنویس
comments

مهدی

حرفتون بجاست.متاسفانه افرادی در سبزوار بنام هنر کارها و رفتاری رو انجام میدن حتی در مجامع عمومی که شان و شخصیت هنری شهرمون رو زیر سوال میبرند و هدفشون شاید خودنمایی باشه ولی درحقیقت به تخریب شخصیت خودشون و شهرشون بیشتر کمک میکنند.این موضوع در روزیکه وزیر فرهنگ و ارشاد در تالار کاشفی سبزوار حضور داشت بیشتر نمود پیدا میکرد و خوشبختانه همه شخصیتها خودشون رو بر حاضران نمایان کردند.

جعفر

خیلی خوبه اگه واقعا مسیولین قدر این زحمات رو بدونن بهترم میشه از سایت اسرار نامه هم تشکر میکنم بخاطر پیشقدم شدن در تبلیغ این کار باارزش.

بهناز

کنسرت های قبل داروگ که انصافاً خوب و عالی بوده . امید که این تجربه جدید سیدنیا هم بتونه مثل اجراهای قبل داروگ باشه.. برام جالبه سیدنیا در کنار کودکان ساز بزنه. اخه همیشه در کنار نادریان و نقیب زاده و سعید و..... اجرا میکرده

کارمند

با سلام. آفرین بر گروه داروگ که همیشه نو اندیش و با پشتکار زیاد و با تمام سنگ اندازی ها و کج سلیقگیها به را خودش ادامه داده و پرچم موسیقی رو سبزوار در کنار گروههای دیگه بالا نگه داشته. خسته نباشید داروگیها. دوستتون داریم.

مفتح

بایستی از زحمات جناب استاد سیدنیا قدر دانی شود

ای بابا قدردانی کجا بود؟ دلتون خوشه شما؟ پارسال وزیر ارشاد اومد سبزوار سفرش 3 تامحور داشت برای سربداران برای شریعتی و برای دیدن اجرای ابتکاری و زیبای گروه داروگ که شاهنامه خوانی زیبایی داشتن اون زمان بعد اینقدر بعضی اقایون بچه بازی از خودشون دراوردن و اینقدر برنامه های دیگه رو برای خودنمایی خودشون قاطی کردن که تازه بعضیاشم اصلا در شان اجرا جلوی وزیر نبودو اومدن قاطی کردن که وقتی نوبت به اجرای داروگ رسید وقت وزیر تموم شد پاشد رفت و شاهنامه خوانی داروگ نصفه نیمه موند تو شهر ما حال هنرمندارو با این کاراشون نگیرن قدردانی پیشکش
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما