کتاب قرآن پژوهان سبزوار به همت حسین جوان مهر به چاپ رسید

 چاپ کتـاب «قرآن پژوهان سبزوار»؛ معرفی قرآن‌پژوهان سبزواری از قرن چهارم تا دوره معارصر
 
 کانون خبرنگاران نبأ: کتاب قرآن‌پژوهان سبزوار با موضوع بررسی احوال و آثار قرآن‌پژوهان سبزواری قرن چهارم تا دوره معاصر که اثر یا آثاری در زمینه علوم و معارف قرآن و تفسیر دارند، به چاپ رسید.
 
به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، «قرآن‌پژوهان سبزوار»، عنوان کتابی است که به تازگی در حیطه قرآن‌پژوهان شهرستانی با تلاش‌های حسین جوان‌مهر، کارشناس علوم قرآنی تهیه و تألیف شده است.
 
این کتاب در ۱۵۷ صفحه، در تیراژ ۲ هزار نسخه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای اسلامی شهر، اداره فرهنگی ـ هنری شهرداری و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت صراط نور سبزوار چندی پیش به چاپ رسید.
 
در این کتاب احوال و آثار قرآن‌پژوهان سبزوار که اثر یا آثاری در زمینه علوم  و معارف قرآن و تفسیر دارند و یا آثارشان مشحون از تفسیر کلام الهی است، به ترتیب از قرن چهارم تا دوره معاصر معرفی شده‌اند.
 
این اثر نخستین کتاب در حیطه قرآن‌پژوهان شهرستانی است که به طور مستقل به چاپ رسیده است؛ پیش از این در حیطه استانی کتاب‌های قرآن‌پژوهان استان‌های همدان، قزوین و آذربایجان غربی چاپ و منتشر شده است.
 
تدوین شرح حال نسبتا جامع و کاملی از ۴۰ قرآن پژوه سبزوار و معرفی آثارشان، یادآوری خطاها و اشتباهات شرح حال نگاران و نویسندگان درباره قرآن‌پژوهان سبزوار و یا آثارشان، وجود راهنمایی مناسب برای پژوهشگران علوم قرآنی و سایر محققان و پژوهشگران، شناخت نقاط  قوت آثار قرآنی قرآن‌پژوهان سبزوار و یا نقاط ضعف آنان از معرفی نسخه‌های خطی قرآنی که در صورت شناسایی اصل نسخه، تصحیح و چاپ می توان آنها را در اختیار محققان گذاشت و ایجاد انگیزه در زمینه نگارش آثار ارزشمند قرآنی در بین محققان، به ویژه طلاب و دانشجویان علوم قرآنی از جمله ویژگی‌های این اثر است.
 
علی مؤید
 
منبع: خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما