طرح بریکت سازی فروکروم سبزوار مهرماه آماده بهره برداری می شود

طرح بریکت سازی فروکروم سبزوار مهرماه آماده بهره برداری می شود دنیای معدن - مدیر مجتمع فروکروم جغتای سبزوار، بزرگ ترین واحد تولیدکننده فروکروم پرکربن ایران گفت: با راه اندازی خط بریکت سازی در این مجتمع، 120 میلیارد ریال صرفه جویی ناشی از استفاده از مواد اولیه حاصل می شود.
 
به گزارش دنیای معدن، محمدرضا پیر حسینلو با بیان مطلب اظهار داشت: راه اندازی خط بریکت سازی در جهت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است و با اجرای این طرح، مصرف 25 هزار تن مواد اولیه صرفه جویی می شود.

وی ادامه داد: در خط بریکت سازی، خاک حاصل شده از خردایش سنگ فروکروم با ملاس چغندر مخلوط و به گندله تبدیل شده و به خط تولید فروکروم انتقال می یابد. با توجه به پیشرفت مراحل نصب تجهیزات این خط تولید، پیش بینی می شود مهر ماه جاری طرح آماده راه اندازی شود.

مدیر مجتمع فروکروم جغتای در ادامه گفت: طرح دیگری برای جداسازی فروکروم از سرباره در این مجتمع هم در دست پیگیری است که با اجرای این کار، جداسازی فروکروم از سرباره انجام می شود. پس از راه اندازی خط بریکت سازی، عملیات ساخت ماشین آلات و تجهیزات این طرح نیز آغاز خواهد شد.

وی افزود: با توجه به موجودی 100 هزار تنی سرباره در این واحد، با راه اندازی طرح جداسازی فروکروم از سرباره، پیش بینی می شود 2500 تن فلز فروکروم از این سرباره ها استخراج شود که ارزش افزوده آن معادل یکصد میلیارد ریال است.

به گفته وی، میزان سرمایه گذاری دو طرح یاد شده، 10 میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیر مجتمع فروکروم جغتای همچنین از بررسی مقدماتی طرح استحصال منیزیم و آلومینیوم از سرباره در این مجتمع خبر داد و اظهار داشت: اکنون در مرحله عقد قرارداد با مشاور فنی طرح هستیم و با انعقاد آن، بررسی کارشناسی و فنی طرح آغاز شده و برنامه ساخت و راه اندازی کارخانه استحصال عملیاتی خواهد شد.

منبع: دنیای معدن

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

استاندار خراسان رضوی از کارخانه فروکروم جغتای بازدید کرد

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما