گزارشی از کمیته خواهران مسابقات استانی قرآن کریم در سبزوار


کمیته خواهران سی و پنجمین دوره از مسابقات استانی قرآن کریم در سبزوار یکی از کمیته های با اهمیت و فعالی  است که این روزها با جدیت هرچه تمام تر کار خود را در محل دبیرخانه این جشنواره در اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار انجام می دهد.
حدود نیمی از جمعت شرکت کنندگانی که در روزهای 28 آذر الی 1 دی ماه از سرتاسر استان برای حضور در مسابقات قرآنی به سبزوار می آیند ، را بانوان  تشکیل می دهند. لذا وجود کمیته خواهران برای رتق و فتق درست امور مربوط به این دسته از شرکت کنندگان بسیار ضروری به نظر می رسد.
خوشبختانه مدیریت کمیته خواهران این مسابقات به دست چندتن از بانوان سرشناس و فعال فرهنگی ومذهبی سبزوار از جمله خانم ها  محسنی ثانی ، علی آبادی و توفیقی سپرده شده است ، لذا امید می رود تمامی امور مربوط به این کمیته با نهایت نظم و ترتیب و موفقیت پیش برود.
کمیته خواهران مسابقات استانی قرآن کریم در بخش های متعددی نظیر ساماندهی امور خوابگاه های خواهران ، برپایی چند نمایشگاه با مضامین مذهبی و تدارک تعدادی از فعالیت های فرهنگی و قرآنی در حاشیه مسابقات فعالیت می کند.
مسوولیت این کمیته برعهده فهیمه محسنی ثانی است. وی در حال حاضر معاونت مالی و اداری دانشکده علوم قرآنی سبزوار را برعهده دارد و خود جزء یکی از موسسان و پیگیری کنندگان اصلی تأسیس این دانشکده در سبزوار می باشد.
دانشکده علوم قرآنی ، پروژه با اهمیتی بود که برای اخذ مجوز تأسیس آن میان چند مورد از شهرهای خراسان رضوی رقابت وجود داشت ، اما نهایتاً تأسیس این دانشکده برای دارالمومنین سبزوار محقق شد ، جایی که بی شک مناسب ترین گزینه ممکن بود و شرکت فعال مسوولان و دانشجویان این دانشکده در برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم یکی از ثمرات تأسیس چنین دانشکده ای در سبزوار است.
محسنی ثانی پیش از پذیرفتن سمت معاونت دانشکده علوم قرآنی سبزوار ، از شاغلان پرتلاش مرکز عالی تربیت مدّرس قرآن کریم بود .
وی همچنین در شورای فرهنگ عمومی شهرستان سبزوار نیز عضویت دارد.
به جز محسنی ثانی ، معصومه علی آبادی نیز سمت دبیری کمیته خواهران سی و پنجمین دوره از مسابقات استانی قرآن کریم را برعهده دارد.
علی آبادی جزء اولین موسسان و مدیران توانمند ، خانه فرهنگ دانشجو بوده است .
خانه فرهنگ دانشجو یکی از موسسات معتبر فرهنگی و هنری دیار سربداران است که  در اوایل دهه 1380 کار خود را در سبزوار آغاز کرد و امروز فعالیت های متنوع و موفقیت آمیز این مرکز، در سطح شهر سبزوار شهرت مناسبی به دست آورده ا ست.
علی آبادی پس از خروج از خانه فرهنگ دانشجو ، برای مدتی به مشهد رفت و در آنجا در کمیته بانوان فرمانداری مشهد مسوولیتی به دست آورد و در یک بازه زمانی نسبتاً طولانی در فرمانداری مشهد مشغول به کار شد.
وی اینک مدتی است مجدداً به شهر زادگاه خود بازگشته و ضمن تأسیس و مدیریت یک کانون آگهی و تبلیغاتی با نام خورشید ، در شهر سبزوار به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی خود ادامه می دهد.
خانم ها توفیقی ، ربانی و ... از دیگر زحمت کشان پرتلاش کمیته خواهران مسابقات استانی قرآنی کریم در سبزوار هستند.
خانم توفیقی که مسوولیت مرکز تربیت مدرس قرآن کریم زیر نظر موسسه قرآنی خورشیدرضوان را برعهده دارد ، این روزها با تعدادی از نیروهای فعال و پرتلاش خود در موسسه خورشیدرضوان ، در کنار سایر بانوان فعال درکمیته خواهران مسابقات استانی قرآن کریم ، کمر همت بسته است تا امور خواهران شرکت کننده در این مسابقات را به نحو احسن ، مدیریت نماید.

دبیر کمیته خواهران مسابقات استانی قرآن کریم در سبزوار روز گذشته در مصاحبه ای با خبرگزاری ایرنا ، در مورد نقش و اهمیت حضور زنان در چنین  محافلی ، به بیان دیدگاه های خود پرداخته است که در ادامه به انتشار متن کامل مصاحبه علی آبادی با خبرگزاری ایرنا می پردازیم :

    
شركت بانوان در مسابقات و محافل قرآنی، بركات فراوان دارد
سبزوار - دبیر كمیته بانوان سی و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن كریم گفت: شركت بانوان در محافل و مسابقات قرآنی بركات فراوانی به همراه دارد.

معصومه علی آبادی روز یكشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از آنجایی كه بانوان در جایگاه مادر و همسر نقش قاطعی در تربیت فرزندان و جهت دهی به مسیر زندگی خانوادگی دارند، با جذب شدن به فعالیت های قرآنی می توانند مسیر صحیح را پیش پای خانواده های خود قرار دهند.

وی گفت: تحقق این هدف مستلزم آن است كه هنگام برگزاری مسابقات و جشنواره های قرآنی، از برنامه های فرهنگی جذاب و متنوع آن بهره مطلوب گرفته شود.

علی آبادی افزود: كمیته بانوان سی و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن كریم در سبزوار این هدف را مد نظر قرار داده است.

وی به تعدادی از برنامه های این كمیته اشاره كرد و گفت: برگزاری سه نمایشگاه زینت زن، نمایشگاه شهدای ترور، نمایشگاه هنرهای تجسمی با مضامین قرآنی، ارائه مشاوره های مذهبی به شركت كنندگان، حفظ و روخوانی قرآن و نهج البلاغه توسط نونهالان سه ساله و برگزاری كارگاههای تخصصی پیرامون قرآن و معارف دینی از جمله برنامه هایی است كه در طول روزهای برپایی مسابقات قرآن كریم در سبزوار در محل برگزاری مسابقات و خوابگاه های شركت كنندگان به اجرا در خواهد آمد.

وی ابراز امیدواری كرد با تدابیر اندیشیده شده، بانوان فعال قرآنی استان خراسان رضوی در طول مدت حضور خود در سبزوار روزهای خاطره انگیز و مفیدی را تجربه كنند.

سی و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن كریم 28 آذر ماه جاری در سبزوار آغاز می شود.
منبع : خبرگزاری ایرنا

گفتنی است مجله اینترنتی اسرارنامه از فعالیت های کمیته خواهران چند گزارش تصویری تهیه کرده است که شما گرامیان می توانید برای مشاهده این گزارش های تصویری به پیوندهای زیر مراجعه نمایید :

1-گزارش تصویری از فعالیت های کمیته خواهران

2-گزارش تصویری بازدید از امام زاده حسن کوشک محل برگزاری مسابقات خواهران

3- گزارش تصویری از فعالیت اعضای ستاد اجرایی


کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
گزارشی از کمیته روابط عمومی وتبلیغات
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما