با وجود استقبال خوب مسافران:

چرا مسئولان در افزایش پروازهای فرودگاه سبزوار نا موفقند؟

رئیس فرودگاه سبزوار به تازگی از استقبال مسافران از پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان در فرودگاه این شهرستان خبر داده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، این اظهارات علی همتی در حالی است که همین مسئول تقریبا یک هفته قبل اعلام کرده بود قرار است با حضور دو شرکت ماهان و پویا ایر پروازهای فرودگاه سبزوار به 5 روز در هفته افزایش یابد (منبع) اما متاسفانه پویا ایر قبل از اینکه هیچ پروازی انجام دهد، برنامه های خود را برای سبزوار لغو کرد و فقط شرکت ماهان باقی ماند.

بنابراین به نظر می رسد، برای فرودگاهی که قبلا دوره هایی از برقراری 6 روز پرواز رفت و برگشت به تهران در هفته (12 پرواز) و همچنین پروازهای خارجی به مقصد عتبات عالیات را تجربه کرده است، اینک تنها برقراری دو روز پرواز رفت و برگشت به تهران در هفته(4 پرواز) نه تنها نشان دهنده عملکرد مثبت و رو به رشد نیست، بلکه نشان می دهد، مسئولان فرودگاه، نمایندگان، فرماندار و دیگر مدیران شهرستانی و استانی باید تلاش و برنامه ریزی بیشتری برای احیای این سرمایه مهم زیرساختی در غرب خراسان رضوی انجام دهند زیرا در حال حاضر آمار 4 پرواز در کل هفته برای فرودگاه سبزوار در مقایسه با بعضی فرودگاه های مشابه نظیر فرودگاه بجنورد ، آماری تقریبا نزدیک به تعطیلی است.

نکته جالب تر اینجاست که در دوره هایی که فرودگاه سبزوار پروازهای بیشتری را در طول هفته تجربه کرده است، معمولا استقبال خوبی از سوی مسافران به عمل می آمده و ضریب اشغال صندلی پروازهای این فرودگاه نسبت به پروازهای سایر فرودگاه ها در حد متوسط و رو به بالا بوده است. بنابراین نمی توان نبود مسافر و کمبود تقاضا در دومین مرکز دانشگاهی، تجاری واقتصادی، ورزشی ، اداری و سیاسی و فرهنگی خراسان رضوی را دلیل کاهش تعداد پروازهای این فرودگاه دانست چرا که پر واضح است در استان 6 میلیون نفری خراسان رضوی تنها وجود دو فرودگاه فعال در شهرستان های مشهد و سبزوار با فاصله بیش از 200 کیلومتر از یکدیگر خود به خود عامل خوبی برای ایجاد بازار مناسب برای پروازهای فرودگاه سبزوار است، پس اگر عملکرد دومین فرودگاه استان خراسان رضوی در چند سال اخیر مرتباً در حال درجا زدن و کم و زیاد شدن آمارهایش از 4 به 12 و از 12 به 4 پرواز در هفته آن هم فقط در یک مسیر هوایی بوده، این نشانه ضعف عملکرد و نبودن برنامه ریزی صحیح و عزم جدی در برخی مدیران شهرستانی و  استانی است که نتوانسته اند سرمایه مهم مواصلاتی شمال شرق کشور را احیا کرده و پل هوایی همیشگی و قابل اعتمادی را از این منطقه نه فقط به تهران بلکه به سایر نقاط ایران و جهان بر قرار نمایند.

پس از بیان این مقدمه اسرارنامه در ادامه اظهارات اخیر علی همتی رئیس فرودگاه سبزوار درباره استقبال مسافران از دو روز پرواز شرکت هواپیمایی ماهان در فرودگاه سبزوار را با ذکر این سئوال منتشر می کند، که با وجود استقبال مناسب، پس چرا مسئولان توانایی افزایش پروازها را به حداقل هر روز در هفته ندارند؟

 

استقبال خوب مردم از پروازهای هواپیمایی ماهان در فرودگاه سبزوار

علی همتی رئیس فرودگاه سبزوار اعلام نمود: از پرواز های هواپیمایی ماهان  که از هفته پیش در مسیر تهران - سبزوار و بالعکس آغاز شده است استقبال بسیار خوبی صورت گرفته است.

پس از گذشت حدود یک ماه از کنسل شدن پرواز های مسافری فرودگاه سبزوار که  قبل از این توسط شرکت هواپیمایی آسمان انجام می شد با پیگیری  و هماهنگی های انجام شده پروازهای  فرودگاه سبزوار از سر گرفته شد.

بر این اساس  شرکت هواپیمایی ماهان از هفته گذشته  برنامه پروازی خود را اعلام و در روزهای شنبه و سه شنبه بصورت رفت و برگشت در مسیر تهران به سبزوار مسافرین و همشهریان عزیز را جابجا می نماید.

مهندس همتی در ادامه از حمایت ها و پیگیری نمایندگان محترم مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، معاونت محترم استاندار و فرماندار شهرستان، مدیر کل محترم فرودگاههای استان خراسان رضوی و همچنین مسئولین محترم شرکت هواپیمایی ماهان تقدیر و تشکر نمود.

وی در مورد پروازهای هواپیمایی پویا اعلام نمود: متاسفانه علی رغم هماهنگی انجام شده و اعلام برنامه پروازی شرکت پویا به فرودگاه سبزوار، مسئولین این شرکت از تغییر در بر نامه پروازی و عدم  برقراری پرواز در مسیر سبزوار خبر دادند .

منبع: وبسایت فرودگاه سبزوار

 

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

پروازهای فرودگاه سبزوار افزایش می یابد

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما