پروازهای فرودگاه سبزوار با ورود شرکت هواپیمایی پویا ایر، افزایش می یابد

وبسایت محمدرضا محسنی ثانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی و نیز خبرگزاری ایرنا امروز طی خبرهایی جداگانه از ورود شرکت هواپیمایی «پویا ایر» به فرودگاه سبزوار و افزایش تعداد پروازهای این فرودگاه به 10 پرواز رفت و برگشت در 5 روز هفته خبر دادند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، فرودگاه سبزوار در هفته های اخیر به دنبال ضعف عملکرد شرکت هواپیمایی آسمان که پیش از این تنها ایرلاین فعال در این فرودگاه بود دچار یک دوره کوتاه توقف شد،  اما در هفته اخیر با ورود شرکت هواپیمایی ماهان و سپس شرکت هواپیمایی پویا ایر هم تعداد پروازهای تنها فرودگاه فعال در نیمه غربی خراسان رضوی افزایش یافت و هم احتمالا با ایجاد فضایی رقابتی، کیفیت ارائه خدمات در مسیر هوایی تهران – سبزوار نیز ارتقاء پیدا خواهد کرد.

وبسایت محسنی ثانی امروز در این زمینه نوشته است:


با پیگیری های صورت گرفته محقق شد: ورود یک شرکت هواپیمایی جدید به پروازهای فرودگاه سبزوار

شرکت هواپیمایی «پویا ایر» از ابتدای هفته جاری وارد پروازهای فرودگاه سبزوار شده است تا روزهای یکشنبه ، دوشنبه و چهارشنبه مسافران مسیر هوایی سبزوار – تهران و بالعکس را جابه جا کند.
به گزارش روابط عمومی وبسایت محمدرضا محسنی ثانی، پس از اینکه شرکت هواپیمایی آسمان نتوانست رضایت مسافران فرودگاه سبزوار را به دست آورد و پروازهایش در هفته های اخیر متوقف شد، اینک با پیگیری های به عمل آمده از سوی محسنی ثانی و سایر مسئولان شهرستان دو شرکت هواپیمایی ماهان و پویا ایر وارد عرصه شده اند تا هم تعداد پروازهای دومین فرودگاه استان خراسان رضوی نسبت به ماه های اخیر افزایش یابد و هم انحصار پروازهای این فرودگاه از دست یک شرکت هواپیمایی خارج شود و بدین ترتیب فضایی رقابتی نیز ایجاد گردد.
بنابراین از این پس فرودگاه سبزوار در 5 روز از هفته هر روز دو پرواز (یک رفت و یک برگشت) در مسیر هوایی تهران خواهد داشت و با توجه به اهمیت سیاسی ، اداری و اقتصادی وجود حمل ونقل هوایی برای هر منطقه ای، امید می رود با استقبالی که شهروندان سبزواری از پروازها به عمل خواهند آورد، زمینه ساز تداوم و افزایش تعداد پروازهای فرودگاه سبزوار بشوند.
گفتنی است برنامه فعلی پروازهای فرودگاه سبزوار به شرح زیر است:
شنبه : پرواز  تهران به سبزوار ساعت 17:50 /  شرکت هواپیمایی ماهان     
شنبه : پرواز سبزوار به تهران ساعت 19:50  /   شرکت هواپیمایی ماهان      
یکشنبه:  پرواز تهران به سبزوار ساعت 10 صبح  / شرکت هواپیمای پویا ایر   
یکشنبه: پرواز سبزوار به تهران ساعت 11:30 پیش از ظهر  /   شرکت هواپیمای پویا ایر
دوشنبه :  پرواز تهران به سبزوار ساعت 10 صبح  / شرکت هواپیمای پویا ایر     
دوشنبه:  پرواز سبزوار به تهران ساعت 11:30 پیش از ظهر  / شرکت هواپیمای پویا ایر     
سه شنبه:  پرواز  تهران به سبزوار ساعت 12:30 ظهر   /  شرکت هواپیمایی ماهان    
سه شنبه: پرواز سبزوار به تهران ساعت 14:30 بعد از ظهر  /  شرکت هواپیمایی ماهان                                      
چهارشنبه: پرواز تهران به سبزوار ساعت 10 صبح  /  شرکت هواپیمای پویا ایر  
چهارشنبه: پرواز سبزوار به تهران ساعت 11:30 پیش از ظهر  /  شرکت هواپیمایی پویا ایر            
                                    

*     *     *


علی همتی رئیس فرودگاه سبزوار نیز در مصاحبه ای باخبرگزاری ایرنا، جزئیات بیشتری را درباره شرکت های جدید هواپیمایی که از هفته اخیر فعالیت خود را در تنها فرودگاه شهرستان های استان خراسان رضوی (بعد از فرودگاه مشهد) آغاز کرده اند، ارائه داده است:

شمار پروازها در فرودگاه سبزوار افزایش یافت

سبزوار - ایرنا - رییس فرودگاه سبزوار گفت: شمار پروازها در مسیر سبزوار - تهران و بالعکس افزایش یافت.
اداره فرودگاه سبزوار روز دوشنبه به نقل از علی همتی گزارش داد: در این چارچوب پروازهای مسافری شرکتهای هواپیمابی ماهان و پویا در این فرودگاه آغاز شد و همزمان با هفته دولت برنامه پروازی خود را به سبزوار اعلام کرده اند.
وی افزود: بر این اساس پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان روزهای شنبه و سه شنبه هر هفته با هواپیمای بی.ای.یی با گنجایش 100 صندلی در مسیر تهران - سبزوار و بالعکس برقرار است.
رییس فرودگاه سبزوار ادامه داد: شرکت حدیقه پرواز ماهان نیز به صورت چارتر و توسط شرکت هواپیمایی پویا با هواپیمای آنتونوف به گنجایش ظرفیت حدود 40 صندلی در هر پرواز روزهای یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه هر هفته مسافران را در مسیر تهران - سبزوار - تهران جا به جا خواهد کرد.
فرودگاه سبزوار به عنوان بزرگترین فرودگاه تابعه اداره کل فرودگاههای خراسان رضوی در غرب این استان در فاصله هشت کیلومتری در جنوب غرب شهر سبزوار با وسعت 328 هکتار مهر ماه سال 1383 فعالیت رسم خود را آغاز کرد.
همچنین با مصوبه هیات دولت در ادیبهشت ماه 1385 فرودگاه سبزوار به عنوان مرز مجاز هوایی شناخته شد.

مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در فاصله 237 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

*      *      *


همچنین علی مروجی مسئول آژانس کاملیا سیر در سبزوار نیزدر گفتگویی تلفنی با خبرنگار اسرارنامه اظهار داشت: در پروازهای اولیه ای که این هفته توسط شرکت های هواپیمایی جدید برقرار شده است، مسافران خوشبختانه رضایت داشته اند و پروازها تقریبا سر وقت انجام شده اند.

وی به نرخ بلیط هر پرواز نیز اشاره کرد و گفت: بلیط پروازهای شرکت ماهان در مسیر سبزوار تهران و بالعکس 143500 تومان است و بلیط های پروازهای شرکت پویاایر نیز 140000هزارتومان به فروش می رسد.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

شرکت هواپیمایی ماهان در فرودگاه سبزوار جایگزین شرکت آسمان شد

نظرت را بنویس
comments

جهان

خسته نباشید بسیار عالی است

مفتح

بسیار عالیست اما بایستی در خصوص ساعات پرواز کمی بیشتر تعمل شود چرا که ساعات پرواز بخصوص برای کسانی که برای کارهای اداری قصد سفر به تهران را دارند کمی نا هماهنگ می باشد ولی کار بزرگی کردند که دو شرکت را در فرودگاه سبزوار در گیر نمودند
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما