برای اولین بار در سطح کشور

وقف پنج و نیم میلیارد تومانی یک مادر شهید در سبزوار برای احداث پل روگذر

یک شهروند فرهیخته و نیک اندیش سبزواری که اتفاقا مادر یکی از شهدای والامقام دیار سربداران است، در اقدامی ابتکاری و قابل تحسین مبلغ قابل توجهی از اموال شخصی خود را برای اجرای پروژه ای عمرانی در این شهر وقف کرده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، بانو «زهرا سلطانی» مادر شهید سرافراز سید جعفر الداغی با وقف پنج و نیم میلیارد تومان برای ساخت یک پل روگذر  در کمربندی جنوب شهر سبزوار، سنگ بنای یک خیر ماندگار را در دیار سربداران، پایه گذاری کرده است که می تواند الگویی برای سایر نیک اندیشان سبزوار و دیگر نقاط کشور باشد که می خواهند با قدم برداشتن در مسیر روحانی وقف، ذخیره ارزشمندی برای آخرت و یادگاری شایسته ای برای دنیای پس از خود برجای بگذارند.

گفتنی است سنت وقف یکی از مشخصه های مثبت فرهنگ اسلامی است که همواره در ایران رواج داشته است. اما در زمینه های عمرانی تا کنون بیشتر به ساخت و ساز ساختمان هایی نظیر مسجد، کتابخانه، بیمارستان و درمانگاه و ... محدود می شده است.

اینک اما با وقف پنج و نیم میلیاردی مادر محترم یک شهید دوران دفاع مقدس در پروژه ساخت پل روگذر در سبزوار، زمینه ضروری و جدیدی برای مصارف اموال وقفی مد نظر قرار گرفته است که می تواند تا سالیان سال، گره از مشکل شمار زیادی از شهروندان سبزواری که هنگام تردد از کمربندی جنوب شهر با معضل ترافیک مواجه می شوند، باز کند.

بنابراین اگر بتوان از طریق فرهنگ سازی مناسب ذهن نیک اندیشان بیشتری را در سبزوار یا در سایر نقاط کشور به سرمایه گذاری در چنین پروژه هایی معطوف کرد، یقینا تأثیر مثبت و کاربردی آن به سرعت در سطح جامعه نمایان خواهد شد.

لازم به ذکر است اسرارنامه به همین مناسبت نام بانو زهرا سلطانی را در فهرست نیک اندیشان سبزواربزرگ که توسط این مجله در حال گردآوری است، درج کرده است:

فهرست نیک اندیشان سبزواربزرگ (کلیک کنید)

 

در ادامه خبر ایسنا درباره جزئیات این وقف پنج و نیم میلیاردی در سبزوار را مطالعه خواهید کرد:

وقف 5 و نیم میلیارد تومانی یک خانواده شهید
    
یک مادر شهید در سبزوار با وقف 5 و نیم میلیارد تومان به احداث یک پل روگذر در این شهرستان همت گمارد.

 به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا-منطقه خراسان، برای نخستین بار در سطح کشور با وقف 5 و نیم میلیارد تومانی خانواده شهید سیدجعفر الداغی در سبزوار کلنگ احداث محور روداب عطاملک به صورت غیر مسطح و روگذر بر محور کمربند جنوبی بر زمین زده شد.

در این مراسم کلنگ زنی جعفر قائمی قائم مقام شهرداری سبزوار گفت: تقاطع کمربند روداب و فعالیت کارخانه سیمان که خود مسبب ایجاد ترافیک شدید است می‌طلبید تا یک تقاطع در این مسیر ایجاد شود.

وی ضمن قدردانی از خانم زهرا سلطانی مادر شهید الداغی در جهت وقف 5 ونیم میلیارد تومانی برای ساخت پل تقاطع کمربند روداب بیان کرد: نهادینه کردن فرهنگ وقف شهدا ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و زنده نگهداشتن یادو نام شهدا و تداوم راه مقدس آنهاست.

لازم به ذکر است شهید سید جعفر الداغی در سال 62 در شهرستان سردشت در محور پایگاه سه شهید بر اثر ترکش به سر به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

مرحوم سرهنگ ناوی از طلایه داران عرصه وقف فرهنگی در سبزوار بود

نظرت را بنویس
comments

مفتح

مسئولین از این فرصت استفاده کنند و این وقف ماندگار را از طریق صدا و سیما برای کل ایران مطرح کنند.

باشکوه

خیلی جالبه مسئولین اعلام می کنند این وقف برای اولین بار می باشد ولی چقدر بروکراسی اداری ما فشل می باشد که دو سال به طول کشیده که توانستند شرایط را برای سرمایه گذاری یک خیر مهیا کنند

مفتح

امیدواریم پل سربداران نیز هر چه زودتر به مرحله عملیاتی وارد شود
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما