نخستین دفتر سرمایه گذاری غرب خراسان رضوی در سبزوار افتتاح شد

افتتاح نخستین دفترسرمایه گذاری غرب خراسان رضوی در سبزوار

در آخرین روز از هفته دولت، نخستین دفتر خدماتی سرمایه گذاری غرب خراسان رضوی در سبزوار افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی در این مراسم که در محل خانه ترشیزی سبزوار برگزار شد، گفت: در اواخر سال ۹۲ نرخ تورم در استان خراسان رضوی به بیش از ۳۷ درصد رسید که این رقم طی دو سال اخیر به کمتر از ۱۲ درصد کاهش یافته و هم اکنون ما در استان حدود ۳ درصد از میانگین کشوری نیز پایین تر هستیم.

علی رسولیان افزود: ایجاد ثبات در حوزه اقتصاد جامعه از مهمترین امور دولت تدبیر و امید است که در جامعه اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه نیاز سرمایه‌گذاری ثبات در حوزه اقتصاد است، افزود: اکنون جامعه به این ثبات رسیده و رونق اقتصادی در جامعه حاکم است که آمادگی برای سرمایه گذاری با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها فراهم است.

رسولیان با اشاره به وجود نیروی انسانی پرتلاش و سرمایه‌های موجود در شهرستان سبزوار، خاطرنشان کرد: ایجاد این مرکز می‌تواند زمینه جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی را فراهم کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه دولت پولی برای سرمایه گذاری ندارد، بیان کرد: در حوزه سرمایه گذاری باید محوریت را به بخش خصوصی واگذار کنیم و اقتصاد را مردمی کنیم تا بتوانیم به توفیقات خوبی در این زمینه دست پیدا کنیم.

رسولیان با تاکید بر اینکه دستگاه‌های شهرستان باید از سرمایه گذاران حمایت ویژه‌ای کنند، عنوان کرد: سبزوار با داشتن بیش از ۹۰ نفر سرمایه گار در کشورهای خارج از کشور از ظرفیت خوبی برخوردار است که باید زمینه ورود آنها به سرمایه گذاری در شهرستان ایجاد شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه بزرگترین مشکل جامعه اشتغال است، گفت: حل این مشکل با تامین منابع مالی امکان پذیر است و باید از بخش های مختلف اقتصادی جامعه استفاده شود تا تولید رونق یابد و معضل بیکاری در جامعه رفع شود.

شهابی با بیان اینکه کل اعتبارات بودجه عمران که به استان اختصاص داده شده است ۳۴۰ میلیارد تومان است، اظهار داشت: جذب سرمایه گذار باید با کمک بخش خصوصی انجام شود و فضا از این طریق آماده و مهیا شود.

وی با بیان اینکه سرمایه گذار سرمایه را جایی می‌برد که ضمن امنیت و احترام دغدغه کاری نداشته باشد، افزود: ایجاد دفتر سرمایه گذاری در شهرستان سبزوار به عنوان نخستین شهرستان استان در این زمینه، امیدواریم این دفتر در تسهیل امور مرتبط با سرمایه گذاران موفق عمل کند.

شهابی با بیان اینکه نخستین اقدام برای جذب سرمایه گذاران مشخص کردن بخش‌های اقتصادی در شهرستان است، خاطرنشان کرد: اگر اقتصاد تقویت شود از نفوذ دشمنان به کشور جلوگیری می‌شود و باید به مرحله‌ای برسیم که کسی نتواند کشور ما را تحریم کند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار هم با بیان اینکه مجوز احداث این دفتر با پیگیری‌های مجدانه نمایندگان مجلس‌ گرفته شده است، گفت: احداث این دفتر از توسعه اقتصادی منطقه و جذب سرمایه‌گذاران نقش بسزایی دارد.

احمد برادران با اشاره به اینکه این دفتر در بنایی به مساحت یکهزار و ۱۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال در سه بخش اداری، سالن جلسات و دفتر نمایندگان و کارشناسان فعالیت می‌کند، افزود: این دفتر در خانه تاریخی ترشیزی‌ها، ‌یکی از ابنیه‌های زیبای تاریخی این شهر مستقر شده است.

وی با بیان اینکه امروز سبزوار به‌عنوان به‌ پلی اقتصادی برای ارتباط با کشورهای آسیای میانه محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: اخذ مجوز دفتر سرمایه‌گذاری شهرستان برای نخستین‌بار و استقرار آن قطعا در معرفی قابلیت‌ها، مزیت‌های اقتصادی، ظرفیت‌های صنعتی و معدنی به سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی موثر است.

برادران با تاکید بر اینکه سبزوار دارای قابلیت‌های خوبی در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری است، عنوان کرد: سبزوار می‌تواند در ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری به خوبی عمل کند و استقرار این دفتر در سبزوار در حرکت و هدایت شهرستان به سمت و سوی سرمایه گذاری نقش بسزایی دارد.

شهردار سبزوار نیز با بیان اینکه یکی از استانداردهای سازمان ملل برای یک شهر خوب ، شهر بانکی است، گفت: در این خصوص ۴ استاندارد اعلام شده که پایه سرمایه گذاری ها این مهم می باشد.

دکتر محمد علی طالبی افزود: برای نخستین بار در خراسان رضوی دفتر سرمایه گذاری شهرداری به بهره برداری رسید که نتایج مطلوبی را نیز در حوزه سرمایه گذاری بدست آورده است.

وی ادغام دو دفتر سرمایه گذاری شهرستان سبزوار و شهرداری را مورد اشاره قرار داد و گفت: با انجام این اقدام در آینده ای نه چندان دور شاهد رشدی فزاینده در توسعه شهری و عمران شهری در سبزوار خواهیم بود.

منبع: وبسایت شهرداری سبزوار

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما