نشست صمیمانه تقدیر از عوامل نکوداشت استاد ماستیانی به همراه صرف غذای محلی کمه جوش

نشست صمیمانه تقدیر از عوامل اجرایی نکوداشت استاد حسین ماستیانی به همراه صرف غذای محلی کمه جوش در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار برگزار شد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، این مراسم شب گذشته باحضور تعدادی از عوامل اجرایی و نیز با حضور معاون فرماندار سبزوار، دو تن از اعضای شورای شهر، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و تعدادی از اعضای ستاد اجرایی نکوداشت برپا شد و در پایان مراسم با کمه جوشی که دست پخت خود استاد ماستیانی بود، از حضار پذیرایی گردید و به هریک از عوامل لوح تقدیر و کتابی که با دستخط خود استاد امضا شده بود، به هریک از عوامل تقدیم گردید.

رضا شجاع مقدم دبیراجرایی نکوداشت ملی استاد ماستیانی در ابتدای این برنامه گفت: هرچند از آنجایی که مستقیما درگیر برگزاری نکوداشت بوده ام، هر تعریفی  که بکنم ممکن است حالت خودنمایی به خود بگیرد اما به واقع نکوداشت استاد ماستیانی یکی از کم نظیرترین نکوداشت هایی بود که در استان و حتی در کشور برگزار شد و با حضور چند تن از میهمانان برجسته کشوری و استانی حالت ملی به خود گرفت.

وی با اشاره به حضور میهمانانی نظیر استادان هنرمند امیرخانی ، شیخ الحکمایی، فیروزه ای، حمید سبزواری ومسئولانی نظیر مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و کاراندیش معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عابس خلقی مسئول روابط عمومی خانه هنرمندان ایران که از تهران به این مراسم آمده بودند و همچنین حضور مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: خوشبختانه در شب و روز برگزاری  نکوداشت آنقدر استقبال خوبی به عمل آمد که علاوه بر تالار کاشفی که مملو از جمعیت بود در سه طبقه مجتمع فرهنگی هنری اسرار جمعیت حضور داشتند و از طریق دوربین های مدار بسته ای که در کریدور، نگارخانه امیرشاهی و طبقه همکف نصب شده بود برنامه داخل تالار را دنبال  می کردند.

وی ادامه داد: این ها همه برگرفته از خلوص نیت استادماستیانی است که بچه های هنری سبزوار چنین از صمیم قلب دست به دست هم دادند و همه بدون هیچ توقعی پا در عرصه گذاشتند و بنده از هرکس خواهشی داشتم، همه دوستان قبول زحمت کردند و واقعا وقتی الان عکس های مراسم را می بینم از آن همه شکوهی که خلق شده بود، شگفت زده می شوم.

شجاع مقدم سپس گفت: ان شاالله به زودی عکس های نکوداشت را بعد از برگزاری این مراسم تجلیل از عوامل در سایت های محلی شهرستان منتشر خواهیم کرد تا دوباره مروری شود بر استقبال گسترده و نظم و انضباط و حضور حداکثری عزیزانی که در جریان نکوداشت به استاد ماستیانی و جامعه هنری سبزوار احترام گذاشتند.

وی دلیل تأخیر در برگزاری  این آیین تجلیل از عوامل را بدین صورت عنوان کرد که بودجه اولیه همایش قبلا توسط وزارات ارشاد تهیه شده بود بقیه را باید از خود شهرستان  تهیه می کردیم و از طرفی پس از برگزاری مراسم اصلی نکوداشت با پایان سال 93 مواجه شدیم که  مجال برگزاری آیین تقدیر از عوامل اجرایی نبود و سرانجام موکول به امروز شد.

شجاع مقدم افزود: مسئولیت اجرایی  نکوداشت در کمتر از یک ماه به زمان برگزاری به بنده حقیر سپرده شد اما خدا را شاکرم که توانستیم با همکاری همه دوستان از این مسئولیت مهم سربلند بیرون بیاییم وامروز استاد ماستیانی و خانواده محترمشان از مجموع برگزاری  نکوداشت رضایت خاطر دارند.

 وی همچنین گفت: در ایام قبل از نکوداشت آثار استاد ماستیانی نظیر مجسمه حکیم سبزواری، هفت پیکر سربداران، مجسمه مادر و المان های میدان اسرار که در سطح شهر نصب شده بودند، تعمیر، رنگ آمیزی و نورپردازی شد و در سومین شب اسفند ماه که هوا نیز بسیار سرد بود با حضور گرم مردم و مسئولان در محل میدان اسرار مجدداً از آثار ایشان رونمایی شد.

شجاع مقدم در ادامه گفت: در نکوداشت استاد ماستیانی نگاه اداری نبود بلکه هر کاری انجام می شد برخاسته از دل دل بود و همه عوامل اجرایی  که تقریباً 95 نفر بودند، از دل وجان مایه گذاشتند.

این فعال فرهنگی و هنری سبزوار و کارمند با سابقه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از برکات مثبت و مستقیم برگزاری نکوداشت استادماستیانی در سبزوار، زمینه سازی برای انتخاب این شهر به عنوان میزبان  جشنواره ملی خوشنویسی رضوی است.

وی دراین زمینه توضیح داد: در اسفندماه گذشته هنگامی که نکوداشت استاد ماستیانی در سبزوار برگزار شد تعداد زیادی از میهمانان  برجسته کشوری  و استانی که قبلا ذکر نامشان آمد، در این مراسم شرکت کردند و از همان  زمان با دیدن ظرفیت های سبزوار و وجودهنرمندانی چنین حاذق نظیر استاد ماستیانی  و نیز  نظم وکیفیت برگزاری  نکوداشت و برنامه ها و نمایشگاه های جانبی آن و امکانات موجود در سبزوار، توانمندی  های این شهر برای میزبانی از جشنواره ملی خوشنویسی رضوی به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: به ویژه نگاه مثبت استاد امیرخانی که از چهره های ماندگار هنری کشور هستند و سابقه مدیریت انجمن خوشنویسان و نیز عضویت در شورای عالی خانه هنرمندان ایران را دارند و خود شخصا در مراسم نکوداشت استاد  ماستیانی  شرکت نموده و از نزدیک ظرفیت های شهرستان را مشاهده کردند، در انتخاب سبزوار به عنوان میزبان جشنواره ملی خوشنویسی رضوی که تا قبل از این همواره درمراکز استان  ها برگزار شده است، تأثیر بسزایی داشت.

شجاع مقدم در پایان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت استانداری و فرمانداری  ویژه شهرستان سبزوار، اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سبزوار، شورای فرهنگ عمومی شهرستان، شورای اسلامی شهر، شهرداری، دانشگاه حکیم سبزواری، دانشگاه علوم پزشکی، آموزشکده فنی و حرفه ای دخترانه بقیه الله، مدیریت آموزش و پرورش سبزوار، گروه 47 مهندسی سلمان، موسسه آبادانی دیار سربداران، سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری، موسسه فرهنگی هنری انتظار قائم وخانه هنرمندان  ایران را به عنوان برگزارکنندگان یا حامیان مالی ومعنوی نکوداشت استاد ماستیانی، نام برد و از همکاری همه آنان قدردانی  کرد.

در ادامه مراسم معاون سیاسی اجتماعی فرماندار سبزوار گفت: استاد ماستیانی از هنرمندان پیشکسوتی است که نه فقط در شهرستان سبزوار بلکه در سطح کشور به خاطر آثاری که خلق کرده، مطرح است.

حسین میردشتی در ادامه به نقش  موسسه انتظار قائم و سیدرضا مختاری در برگزاری این مراسم اشاره  کرد و سپس با توجه به برگزاری جشنواره خوشنویسی رضوی در سبزوار گفت: این مورد نیز از افتخاراتی است که نصیب شهرستان شده و امیدواریم در حوزه فرهنگ و هنر بتوانیم به همین شکل قدم های خوبی برداریم.

رئیس اداره فرهنگ وارشاداسلامی سبزوار نیز در این مراسم ضمن تبریک پیشاپیش میلاد امام رضا(ع) از تمام دست اندرکاران

برگزاری نکوداشت استادحسین ماستیانی از جمله دستگاه های اداری، هنرمندان و به ویژه موسسه انتظار قائم به خاطر زحمات ویژه ای که در این نکوداشت متقبل شدند، تقدیر کرد.

محبوبه طبسی سپس به برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی رضوی که در سبزوار برگزار می شود اشاره کرد و گفت: سیدنورالله رضوی و سایر دست اندرکاران برگزاری جشنواره خوشنویسی در یک  ماه گذشته به صورت شبانه روزی زحمات زیادی کشیده اند تا این جشنواره در سبزوار به خوبی به مرحله برگزاری برسد.

علیرضا شرافت از جمله هنرمندان پیشکسوت خوشنویسی سبزوار نیز در این  مراسم گفت: استاد ماستیانی شاگردان زیادی را آموزش داده اند که بنده یکی از پیشکسوت ترین هنرآموزان مکتب ایشان هستم. 

وی افزود: هنگامی که بنده 9 ساله بودم وایشان 19 سال داشتند، در آن سال ها به مغازه ایشان می رفتم و آموزش نقاشی می دیدم و خاطرات دوران کودکی در خاطرم هست و اکنون نیز این توفیق را دارم که همیشه به ایشان عرض ارادت کنم.

استاد ماستیانی نیز دراین مراسم در ابتدا به بیان توضیحاتی عرفانی  درباره جایگاه هنر پرداخت و گفت: هنرمند مالک اصلی  آثار خود نیست زیرا هرآنچه به صورت اثر  هنری دیده می شود، از عنایت خداوندی است که بر دست و ذهن و زبان هنرمند جاری می شود و در وادی عشق جز خدا ، خالق  ومالک دیگری وجود ندارد.

وی سپس به برخی از ارزش های اصیل فرهنگی و هنری سبزوار اشاره کرد و گفت: اگر امروز نکوداشت ماستیانی برگزار شده، ماستیانی یک پنجره عبوری است به وسعت بی کران هنر حاشیه کویر و شهر سبزوار که این شهر در اکثر هنرها جایگاه ویژه ای دارد.

این هنرمند نقاش، پیکرتراش و خطاط سبزواری در ادامه از فرمانداری، شورای شهر، شهردار، اداره ارشاد سبزوار، آقای مختاری در برگزاری این برنامه تقدیر  کرد وگفت: بالاخص تلاش آقای شجاع و سایر دوستانی  کهدر در برگزاری این مراسم شب و روز نداشتند، جای قدردانی ویژه دارد.

گزارش تصویری(کلیک کنید)

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما