تا آبان 94:

فاز اول آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه حکیم سبزواری با ظرفیت 1000 نفرافتتاح می شود

 رئیس دانشگاه حکیم سبزواری به تازگی در نشستی که با حضور اصحاب رسانه داشت از افتتاح فاز اول آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه حکیم سبزواری تا مهر یا آبان آینده خبر داد. پروژه ای که طبق اطلاعات اسرارنامه بزرگترین سالن اجتماعات شهرستان های خراسان رضوی بعد از کلانشهر مشهد است و از این حیث سبزوار را با فاصله ای زیاد نسبت به سایر شهرستان ها در جایگاه دوم خراسان رضوی قرار می دهد.

مجله اینترنتی اسرارنامه در ادامه متن کامل اظهارات دکتر جوادحدادنیا درباره پروژه های عمرانی دانشگاه حکیم سبزواری به ویژه آمفی تئاتر مرکزی این دانشگاه را منتشر می کند:

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: فاز اول آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه حکیم سبزواری با گنجایش 1000 نفر تا مهر یا آبان سال جاری افتتاح می شود.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، دکتر جواد حدادنیا در نشست خبری که به تازگی باخبرنگاران سبزوار داشت، ضمن بیان این خبر اظهارداشت: مجوز احداث این آمفی تئاتر از سال 87 اخذ شده اما متأسفانه تا پایان 92 فقط حدود 20 درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: از زمانی که مسئولیت ریاست دانشگاه حکیم را برعهده گرفته است، سعی کرده احداث این آمفی تئاتر را تسریع کند و اکنون پیشرفت آن به حدود 75 درصد رسیده است.

این مسئول ادامه داد: حتی سعی داشتیم افتتاح فاز اول آمفی تئاتر مرکزی را در هفته دولت اتفاق بیافتد اما هنوز  مقداری از کار باقی مانده و انشاالله در مهر یا آبان آینده شاهد افتتاح فاز اول این پروژه خواهیم بود.

حدادنیا سپس به سایر پروژه های عمرانی دانشگاه حکیم سبزواری نیز اشاره  کرد و گفت: به طور کل بین سال های 89 تا 92 دانشگاه درگیر یک رکود در زمینه طرح های عمرانی شد به طوری که اکثر این طرح ها متوقف بود و یا پیشرفت بسیار کندی داشت.

وی افزود: دانشکده علوم پایه با مساحت 10500 متر مربع که از سال 88 مجوز ساخت آن از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اخذ شده بود و برایش در دولت هم ردیف اعتباری در نظر  گرفته شده بود، اما پیشرفت این پروژه تا انتهای سال 92 فقط 5 درصد بود اما با تلاش هایی که در دانشگاه حکیم انجام گرفت امروز این پروژه چیزی حدود 43 درصد پیشرفت دارد و امیدواریم فاز اول آن تا ابتدای سال 95 به بهره برداری شود.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری همچنین به پروژه سالن ورزشی شماره 4 دانشگاه هم اشاره کرد که عملیات احداث آن در سال 86 شروع شده بود و تا پایان 92 عملا در حد فنداسیون و اسکلت اصلی متوقف مانده بود، اما در پایان سال 93 تقریبا این پروژه تکمیل شده و اکنون دارد کف سازی ها و کارهای مقدماتی قبل از افتتاح در آن انجام می شود و  ابراز  امیدواری کرد که از مهر 94 این سالن ورزشی بتواند پذیرای فعالیت های ورزشی دانشجویان باشد.

وی سپس به پروژه جدید دیگری که در سال 93 کلنگ زنی شده و تا کنون پیشرفت خوبی داشته اشاره کرد و گفت: طرح 3000متری توسعه دانشکده نفت دانشگاه حکیم سبزواری از 22 بهمن 93 کلنگ زنی شد و تا الان رشد خیلی خوبی داشته است که در ضلع شمالی دانشگاه قابل مشاهده است.

حدادنیا در همین رابطه گفت: هنگام کلنگ زنی این پروژه یکی از دوستان گفت در این اوضاع و احوال کمبود اعتبار که اکثر پروژه های عمرانی لنگ مانده اند، کلنگ زنی توسعه دانشکده نفت آیا یک طرح نمایشی است؟ و بنده در پاسخ به او گفتم اگر  این طرح نمایشی باشد، سال آینده مرا در جایگاه ریاست دانشگاه نخواهید دید و اکنون  می بینیم که اگر با همین سرعت به جلو برود و اعتبارات  مناسب هم تزریق شود تا پایان سال 95 این پروژه افتتاح می شود.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در بخش دیگری  از گزارش خود، به آن دسته از پروژه های عمرانی دانشگاه حکیم هم که تا کنون پیشرفت قابل توجهی نداشته اند اشاره کرد و گفت: سلف سرویس شماره 2 دانشگاه اشاره که با 4 هزارمتر مربع زیربنا، توافق نامه ساخت آن در سال 88 تنظیم شده است تا پایان سال 92 فقط حدود 5 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و متأسفانه اکنون نیز پیشرفتی چندان مطلوبی نداشته و به میزان حدوداً 10 درصد رسیده است.

وی همچنین گفت: پروژه خوابگاه جدید دانشگاه حکیم نیز  که مجوز احداث آن مربوط به سال 88 است تا پایان 92 حدود 20 درصد پیشرفت  فیزیکی داشت و اکنون تقریبا متوقف است.

این مسئول سپس پروژه خانه فرهنگ دانشجو را که در سال 88 مجوز ساخت دریافت کرده با پیشرفت فیزیکیش 40 درصدی یکی دیگر  از پروژه های عمرانی دانشگاه حکیم سبزواری دانست.

حدادنیا در ادامه پروژه محوطه سازی را یکی دیگر از وجهه های همت خود در دوران ریاست بر دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: دانشگاه حکیم سبزواری به لحاظ ساخت و سازهای ساختمانی تقریبا وضعیت خوبی دارد، اما از لحاظ محوطه سازی و ایجاد امکانات تفریحی و رفاهی برای دانشجویان وضع چندان مطلوبی ندارد که برای جبران این اشکال اعتبارات بسیار خوبی در سال های 93 و 94 برای این قسمت اخذ کردیم.

وی اعتبار محوطه سازی دانشگاه در سال 93 را حدوداً یک میلیارد سیصد میلیون تومان و در سال 94 هم یک میلیارد و هشتصد و چهل میلیون تومان عنوان کرد و گفت ویژگی این اعتبارات این است که از سال قبل ما تقریبا صد در صد این اعتبار را در خردادماه گرفته ایم.

وی افزود: ما واقعا نگاه ویژه ای به بخش عمرانی محوطه سازی داشته ایم که الان در پشت سازمان مرکزی محوطه سازی شروع شده، اکنون دارد مطالعات پروژه بوستان دانش برای همین قسمت از دانشگاه انجام می شود.

حدادنیا در همین زمینه به انعقاد قراردادی برای ایجاد بوستانی به مساحت 4 هزارمتر مربع در جلو مهمانسرای دانشگاه خبر داد که گفت پیمانکار اکنون کار خود را آغاز کرده است. وی همچنین به محوطه سازی جلو سردر دانشگاه و سایر  قسمت ها نیز اشاره  کرد که اکنون قابل  مشاهده است.

*    *    *

گفتنی است: دانشگاه حکیم سبزواری سال هاست که پس از دانشگاه فردوسی مشهد در جایگاه دومین دانشگاه بزرگ ملی خراسان رضوی و یکی از دانشگاه های مهم شرق  ایران مطرح است و حتی اکنون 180 دانشجوی خارجی در این دانشگاه در حال تحصیلند و بنابراین باید امکانات تفریحی و آسایشی لازم نیز متناسب با این جایگاه برای دانشگاه حکیم فراهم باشد.

اما به نظر  می رسد از بین همه پروژه های عمرانی مهمی که دکتر حدادنیا عنوان کرده است، آمفی تئاتر مرکزی این دانشگاه با ظرفیت 1000 نفر از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد. زیرا در حال حاضر متأسفانه در شهرستان سبزوار همه سالن  هایی که برای همایش ها و جشنواره های ملی و بین المللی وجود دارد، ظرفیتی زیر 500 نفر دارند و این اصلا در حد نیاز و شأن شهرستانی بزرگی نظیر سبزوار نیست. اما در صورتی که تالار آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه حکیم سبزواری با ظرفیت 1000نفره به بهره برداری برسد یکی از بزرگترین تالارهای موجود در استان خراسان رضوی خواهد بود. زیرا در حال حاضر به استثنای کلانشهر مشهد که از این نظر جایگاه خاص خود را دارد، تنها فرهنگسرای سیمرغ در شهرستان نیشابور با ظرفیت 700 نفر از یکی از بزرگترین تالارهای اجتماعات استان برخوردار است. بنابراین با افتتاح آمفی تئاتر1000 نفری دانشگاه حکیم سبزواری، شهرستان سبزوار از این حیث می تواند بعد از مشهد در جایگاه دوم خراسان رضوی قرار گیرد و از آنجایی  که تالارهای دانشگاه حکیم سبزواری همواره علاوه بر رفع نیازهای داخلی خود این دانشگاه در مواقع ضروری برای برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی ، هنری، سیاسی، اقتصادی و ... کل شهرستان نیز مورد استفاده قرار گرفته اند بنابراین وجود بزرگترین تالار همایش های شهرستان های استان خراسان رضوی در دانشگاه حکیم سبزواری (بعد از مشهد) می تواند امتیاز مهم و موثری در جهت ارتقاء سطح برگزاری و شأن و وجهه برنامه های مهم ملی و بین المللی در غرب خراسان باشد.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

دانشگاه حکیم سبزواری یکی از دانشگاه های بزرگ و معتبر کشور است

نظرت را بنویس
comments

همشهری

پیشرفت به قیمت زدن از غذای دانشجو نداشتن کاغذ برای امتحان...... پیشرفت نیست نباید فقط فقط به فکر ساختمان سازی بود متاسفانه جنبه های علمی در دانشگاه هر روز کم رنگ تر میشه

همشهری

درود برشما. جناب دکتر منون بابت این همه زحمات ی که برای اعتلای دانشگاه در کشور میکنین .بنده یک پیشنهادی درخصوص دانشگاه داشتم وامیدوارم دربرنامه شماقراربگبیرد. سردردانشگاه سبزوار هیچگونه تناسبی بابافت وتوسعه دانشگاه ندارد امیدوارم بااجرای یک سردر بین المللی این دانشگاه رو مطرح تر ازلحاظ زیبایی والمان درسطح کشوروخاورمیانه بکنین.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما