محسنی ثانی: مرکز درمان بستر روداب تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

 نماینده مردم سبزوار در مجلس:

مرکز درمان بستر روداب تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز درمان بستر روداب تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.


به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، محمدرضا محسنی‌ثانی ظهر امروز در دیدار با دهیاران و اعضای شوراهای بخش روداب سبزوار با اشاره به اختصاص 926 تن قیر برای آسفالت محور روداب به سبزوار اظهار داشت: تعریض این محور مواصلاتی از مهم‌ترین مطالبات و نیازهای مردم منطقه بوده که با پیگیری‌های صورت گرفته و سفر مسئولان کشوری به شهرستان، اجرای این پروژه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طول این محور 45 کیلومتر است، تصریح کرد: یکی از دلایلی که اجرای این پروژه در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت، همت مردم و شهردار روداب برای اجرای بخشی از این پروژه به عنوان یک کار مردمی بود.

محسنی‌ثانی با بیان اینکه حضور مردم در عرصه سازندگی این محور سبب شد تا امروز بیش از 10 کیلومتر از این محور 45 کیلومتری تعریض شود، عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته تعریض 25 کیلومتر از این محور توسط وزارت صنایع و معادن و 10 کیلومتر نیز توسط وزارت راه و شهرسازی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه تکمیل و اتمام این پروژه نیازمند اعتباری بالغ بر 8 میلیارد تومان است ادامه داد: در حال حاضر 926 تن قیر برای آسفالت پروژه تخصیص داده شده و در زمینه اعتبارات نیز پیگیر هستیم تا وزارتخانه راه و شهرسازی و صنایع و معادن به تعهداتشان در این زمینه عمل کنند تا مردم روداب از نعمت راه بین شهری بهره‌مند شوند.

محسنی‌ثانی با اشاره به اینکه در سفر وزیر راه و شهرسازی بیشترین میزان قیر رایگان در کشور به سبزوار اختصاص پیدا کرد، یادآور شد: در حال حاضر بخشی از تعهدات ایجاد شده در سفر وزیر راه و شهرسازی پیگیری و محقق شده و ما پیگیر هستیم که مابقی تعهدات را نیز به سرانجام برسانیم.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به پروژه مرکز درمان بستر شهر روداب نیز ادامه داد: احداث این پروژه از مهم‌ترین مطالبات مردم عزیز این منطقه بود که با پیگیری‌های صورت گرفته این پروژه وارد فاز اجرایی شده و در حال حاضر بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر 750 میلیون تومان هزینه شده است، یادآور شد: از ماده 180 نیز اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان به این پروژه اختصاص یافته که از این میزان 330 میلیون تومان اختصاص داده شده است.

محسنی‌ثانی با بیان اینکه بر اساس قول دانشگاه علوم پزشکی قرار بود این مرکز در سال گذشته به بهره‌برداری برسد، افزود: با تلاش صورت گرفته و بر اساس قول‌های داده شده این پروژه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئله کمبود آب در منطقه روداب یادآور شد: متاسفانه در منطقه با کمبود جدی آب مواجه هستیم که اداره آب و فاضلاب روستایی از طریق تانکر روستاهای منطقه را آبرسانی می‌کند و با توجه به اینکه این اداره یک تانکر آبرسانی برای این کار دارد، آبرسانی به همه روستاها امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: با توجه به نیاز منطقه به افزایش تانکر آبرسانی این مسئله از طریق وزارت نیرو پیگیری خواهد شد تا بتوانیم ظرف چند روز آینده این مشکل را حل کنیم تا مردم منطقه از نعمت آب شرب بهره‌مند شوند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های منطقه روداب در زمینه معدنی ادامه داد: منطقه روداب دارای ظرفیت‌های خوبی در این زمینه است و میتوان با جذب سرمایه‌گذاران این معادن را در منطقه فعال کرد.

وی با بیان اینکه احیای این معادن در منطقه سبب رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان می‌شود، افزود: امروز دیگر هیچ مشکل قانونی برای ایجاد بنگاه‌های صنعتی و اقتصادی در کشور نداریم و صنعتگران با توجه به این قوانین و رفع مشکلات قانونی می‌توانند فعالیت‌های ارزشمندی را در منطقه روداب داشته باشند.

محسنی‌ثانی با بیان اینکه متاسفانه برخی از کارگزاران قانون را به درستی اجرا نمی‌کنند گفت: برخی از پروژه‌های اقتصادی به دلیل همین ضعف در اجرا معطل مانده که پیگیر هستیم تا بتوانیم این معضل را نیز برطرف کنیم.

وی با اشاره به اختصاص 10 درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی در زمینه توسعه بخش کشاورزی گفت: قانون رفع موانع تولید هم راستای رفع مشکلات بخش صنعت تصویب شده که امیدواریم دولت هر چه سریع‌تر این مسئله را در دستور کار خود قرار دهد.

محسنی‌ثانی به دغدغه مردم روداب در زمینه آموزش و پرورش نیز اشاره و عنوان کرد: بحث واگذاری مدارس به بخش خصوصی و بلاتکلیفی نمایندگی آموزش و پرورش روداب یکی از مهم‌ترین معضلات منطقه است که باید از نگاه تخصصی‌تر این مسئله مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: این مسئله باید از طریق اداره‌کل و وزارت آموزش و پرورش مورد پیگیری قرار گیرد که پس از ارائه نظر کارشناسی از این سازمان خواهیم خواست این موضوع را در دستور کار قرار دهند تا وضعیت آموزش و پرورش این منطقه از بلاتکلیفی خارج شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست مردم روداب در زمینه استقرار اداره کمیته امداد در این شهر گفت: متاسفانه 40 درصد از مردم منطقه زیر پوشش این اداره هستند که یک معضل مهم در منطقه محسوب می‌شود و باید با اجرای سیاست‌های جدید این افراد را از حالت مستمری‌بگیری به سمت خودکفایی و اشتغال ببریم.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی طرح تفکیک وظایف بهزیستی و کمیته امداد را در دستور کار خود قرار داده است، اضافه کرد: در بحث استقرار اداره در منطقه روداب، ما در انتظار بازبینی چارت تشکیلاتی کمیته امداد کشور هستیم که به محض بازبینی استقرار اداره مستقل در شهر روداب نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما