با نزدیک به 9هزارنفر دانشجو:

دانشگاه حکیم سبزواری یکی از دانشگاه های بزرگ و معتبر کشور است/ سیاست دانشگاه پذیرش دانشجویان روزانه است

تابناک:

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری:
 

افزایش‌دانشجویان‌خارجی‌دردانشگاه‌حکیم‌سبزواری

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: پذیرش دانشجویان خارجی دانشگاه حکیم سبزواری افزایش می‌یابد.

جواد حداد‌نیا در جمع خبرنگاران شهرستان سبزوار با بیان اینکه دانشگاه حکیم سبزواری با 8 هزار و 904 دانشجو بدون احتساب دانشجویان ورودی 94، یکی از دانشگاه‌های بزرگ و معتبر کشور است، اظهار داشت: تعداد دانشجویان در سال 93 نسبت به سال 92 حدود 8 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه از آذر ماه سال 92 کاهش تعداد دانشجویان شهریه‌پرداز و افزایش دانشجویان دولتی در دانشگاه حکیم سبزوار در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در سال 92 سهم دانشجویان شبانه به دولتی 45 بر 55 درصد بود که با سیاست‌های دانشگاه این آمار در حال حاضر 10 بر 90 درصد است.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به اینکه در حال حاضر 90 درصد دانشجویان دانشگاه حکیم دولتی هستند، خاطرنشان کرد: این امر در جهت کیفی سازی دانشگاه صورت گرفته زیرا در چند سال اخیر ورود دانشجویان شبانه چیزی جز ضرر و زیان برای دانشگاه چیزی به همراه نداشته است.

حداد نیا با بیان اینکه وی با تاکید بر اینکه دانشجو شبانه یک ورودی ضرر ده است، یادآور شد: باید توجه داشته باشیم که طبق آمار دانشجوی روزانه نسبت به شبانه در کنکور سراسری از کیفیت بالاتر و بهتری برخوردار است که این در افزایش سطح کیفی دانشگاه بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه پرداخت حقوق به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری که در طرح‌های تحقیقاتی با حضور و نظر استاد راهنما شروع به کار کرده‌اند از سال 93 در دانشگاه حکیم سبزواری اجرایی شده است، عنوان کرد: در سال 93 بالغ بر 30 درصد تسهیلات تکمیلی در دانشگاه تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه یکی از مشکلات دانشگاه در حوزه آموزشی مربوط به تعداد هیئت علمی دانشگاه است، اضافه کرد: از سال 92 تا 4 ماه ابتدایی سال 94 تعداد اعضای هیئت علمی از 212 نفر به 249 نفر رسیده است که 16 نفر آنها در 4 ماه ابتدایی امسال اضافه شده اند که احکام بخشی از آنها صادر و بخشی دیگر در حال صدور است.

حداد نیا با تاکید بر اینکه از اعضای هیئت علمی کسانی که در 10 سال گذشته خود کار پژوهشی نداشته باشند کنار گذاشته می‌شوند، تصریح کرد: سرانه مقاله معتبر علمی از 0.67 در سال 92 به 3.1 درصد در سال 93 رسیده که باید در سال جاری از ضریب 2 عبور کنیم که اگر این اتفاق نیفتد امور پژوهشی دانشگاه نیازمند تجدید نظر است.

وی با بیان اینکه هزینه قرار دادهای مرتبط دانشگاه با بخش صنعت در سال 92 حدود یکصد و 80 میلیون تومان بوده است، گفت: این رقم در سال گذشته با 800 تومان رسیده و پیش بینی میکنیم که این عدد در سال جاری به یک و نیم میلیارد تومان برسد.

حدادنیا با بیان اینکه برای نخستین بار در تاریخ دانشگاه حکیم، این دانشگاه در سال 93 در بحث دانشگاه‌های خارج کشور ورود پیدا کرد، افزود: با پیگیری‌های جدی در حوزه ارتباطات بین المللی در 2 سال اخیر دانشگاه موفق به انعقاد 2 قرار داد بین المللی با ایتالیا و فرانسه شد که قرار داد با دانشگاه ایتالیا منعقد و با فرانسه در آستانه انعقاد است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 3 دانشجو در مقطع دکتری به ایتالیا فرستاده شده‌اند و از ابتدای سال 94 در آنجا مشغول به ادامه تحصیل هستند، اظهار کرد: با وجود این توافقات ولی بازهم در این زمینه عقب هستیم.

حداد نیا با اشاره به تحصیل 180 دانشجو خارجی در دانشگاه حکیم سبزوار، خاطرنشان کرد: در این زمینه دانشگاه رشد 50 درصدی داشته است و ما مصمم هستیم که سهم دانشجویان خارجی در دانشگاه را افزایش دهیم.

وی با اشاره به رایزنی‌هایی که برای جذب دانشجویان چینی در رشته ادبیات فارسی انجام شده است یادآور شد: با ورود دانشجویان خارجی ساختار دانشگاه باید تغییر کند زیرا امکانات رفاهی برای دانشجویان خارجی متفاوت است.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه های ایتالیا و فرانسه

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما