4 هزار میلیارد تومان سرمایه مردم در موسسه میزان بلاتکلیف است

رمضان‌علی سبحانی‌فر در گفت وگو با  خانه ملت، با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف وضعیت سپرده‌گذاران و سهامداران موسسه میزان و پدیده شاندیز، افزود: وضعیت سهامداران پدیده شاندیز و راهکارهایی برای رفع معضل این افراد در شورای عالی امنیت ملی مصوب شده است که اکنون در انتظار امضای رئیس جمهور برای ابلاغ و اجرای این مصوبات هستیم.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واقعیت آن است که اگر مشکلات سهامداران پدیده شاندیز رفع شود بخش عمده‌ای از موسسه میزان نیز برطرف می‌شود چراکه حدود 740 میلیارد تومان از سپرده‌های موسسه میزان در پدیده شاندیز وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه موسسه میزان حدود 12 سال فعالیت داشته و اگر بدون مجوز بوده باید طی سال‌های گذشته از فعالیت آن جلوگیری می‌شد، تصریح کرد: فعالیت گسترده موسسه میزان منجر به اعتماد مردم شده و اکنون که این موسسه منحل شده کسی پاسخگوی تعیین تکلیف سپرده‌گذاران آن نیست.

وی یادآور شد: بر اساس قانون اساسی نظام حافظ مال مردم است اما متاسفانه اکنون شاهدیم که بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، وزیر کشور هیچ‌یک مسئولیت رسیدگی به وضعیت سپرده‌گذاران موسسه میزان را قبول نکرده و اعلام می کنند که این معضل به آنها ارتباطی ندارد.

سبحانی‌فر تاکید کرد: اکنون 4 هزار میلیارد تومان از سپرده‌های مردم در موسسه میزان بلاتکلیف است و هیچ کسی پاسخگوی آن نیست؛ نمایندگان مجلس بارها جلسات مختلفی را با وزیر کشور،‌ رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد برگزار کردیم اما هریک از آنها سلب مسئولیت می‌کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، گفت: درحال حاضر سپرده‌گذاران موسسه میزان چند روز است که مقابل بانک مرکزی تجمع کردند و خواستار مطالبات خود شدند که لازم است به این وضعیت هرچه سریع‌تر رسیدگی شود./

 

نظرت را بنویس
comments

محمدجوند

سپاسگذاریم جناب سبحانی فر که والاانصاف دلسوز پرتلاش برای شهرمان بودی خداوند حفظت کنه

یک نفر ناراضی

سلام. آقای سبحانی فر از کدوم نظام صحبت می کنید؟ نظامی که خودش ..... و .....هم پرورش می ده!
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما