رضا نامنی:

موفقیت های دفتر خبر صدا وسیمای سبزوار در نتیجه وجود هم افزایی مثبت میان خبرنگاران شهرستان است

دفتر خبر صدا و سیما در سبزوار در سال های اخیر یکی از فعال ترین رسانه های خبری دیار سربداران بوده است به طوری که فعالیت مجدانه خبرنگاران این دفتر در دیگر شهرستان  های خراسان رضوی زبانزد بوده و در رسانه هایشان نمود یافته (منبع1) و همچنین در ارزیابی  هایی که توسط کارشناسان صدا و سیمای خراسان رضوی صورت می گیرد معمولا خبرنگاران این دفتر جایگاه های ممتاز و قابل تقدیر را به خود اختصاص  می دهند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، انتخاب سمانه علی اکبری بانوی خبرنگار آزاد صدا و سیمای خراسان رضوی در سبزواربه عنوان یکی از 5 خبرنگار برتر آزاد استان در همایشی  که جمعه گذشته در کاشمر برگزار شد، تأیید دیگری بر این  ادعاست که خبرنگاری از سبزوار توانسته است در رقابت با حدود 70 خبرنگار دیگر جایگاه برتر را به دست آورد.

از همین رو خبرنگار اسرارنامه به سراغ رضا نامنی رئیس دفترخبر سبزوار رفته و در مصاحبه ای تلفنی دیدگاه های او را در این زمینه جویا شده  است.

این تهیه کننده، کارگردان و محقق صدا و سیمای خراسان رضوی که اکنون بیش از 4 سال است که مسئولیت دفتر خبر سبزوار را برعهده دارد، به  خبرنگار اسرارنامه گفت: هرچند انتخابی که روز جمعه گذشته انجام شده است فقط از بین خبرنگاران آزاد صدا و سیمای خراسان رضوی بوده و شامل حال نیروای رسمی نمی شده است، اما انصافاً همه نیروهای فعال در دفتر خبر سبزوار و البته شهرستان های تازه تاسیس غرب خراسان رضوی، زحمت می کشند و در کار خود نوآوری، خلاقیت ، همدلی و همکاری دارند و از این بابت شایسته تقدیرند.

وی افزود: خانم نعمتیان یکی از سردبیران خبر سیمای استانی که خودش گوینده اخبار نیز هست، درحاشیه مراسم دیروز در کاشمر تعامل و ارتباط موجود بین بچه های دفتر خبر سبزوار با یکدیگر و نیز با خبرنگاران شهرستان های همجوار را ستود و گفت به خاطر این ارتباط تنگاتنگ نگاه ما به سبزوار تنها معطوف به دفتر خبر این شهرستان نیست بلکه تمام شهرستان های تازه تاسیس غرب خراسان را همراه سبزوار می بینند.

رضا نامنی سپس اظهار داشت: از ابتدای ورودم به این مسئولیت در سبزوار سعی بر این داشتم که با پرهیز ازگرفتار شدن در دام حب و بغض ها فضا را به سمتی هدایت کنم که هم راستا با توسعه شهرستان باشد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی خبرنگاران سبزوار در ادامه فضای خبری شهرستان را به طور کل مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به وجودچندین سایت اینترنتی فعال، خبرگزاری های ایرنا، فارس و روزنامه های قدس، خراسان و ... گفت: اگر خبرنگاران صدا و سیما در سبزوار توانسته اند موفق عمل  کنند و به کسب مقام هایی دست یابند بی شک در نتیجه وجود جو خبری پویا و مثبت در سبزوار است چرا که فعالیت خبرنگاران سایر رسانه ها در این شهرستان سوژه های مناسب و دیدگاه های عمیق تری به دست اندرکاران دفتر خبر می بخشد و به نوعی می توان  گفت یک نوع هم افزایی در بین رسانه های شهرستان هست که به ارتقاء سطح خبری سبزوار کمک کرده است.

وی سپس اظهار داشت: هرچند به فعالیت انجمن صنفی خبرنگاران سبزوار انتقاداتی وارد می شود که ممکن است بعضی از این انتقادات صحیح هم باشد اما سبزوار باز هم از  بسیاری از شهرستان های استان جلوتر است و در پرس و جوهایی که از شهرهای دیگر به عمل آورده ام، متوجه شده ام بسیاری از شهرستان های استان حتی فاقد انجمن یا کانونی مختص خبرنگاران هستند.

نامنی در پاسخ به این سئوال که کاشمر چگونه برای برگزاری نشست تخصصی خبرنگاران آزاد صدا و سیمای خراسان رضوی انتخاب شد؟ گفت: شهرستان کاشمر نماینده ای در مجلس شورای اسلامی دارد که فردی بسیار رسانه ای است و در این  مدت زحمات زیادی برای تجهیز دفتر خبر کاشمر کشیده و امکانات زیادی را جذب کرده است.

وی ادامه داد: اسماعیل نیا نماینده کنونی کاشمر  که قبلا مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان رضوی بود، برای اینکه توانمندی های کاشمر دیده شود پیگیری های زیادی کرد تا این نشست در کاشمر برگزار گردد و علاوه بر او سایر مدیران کاشمر به خصوص شهردار آن شهر بسیار از این برنامه حمایت کردند و سعی کردند تا آنجا که در حد توان  شهرستان است سنگ تمام بگذارند.

وی افزود: در تماسی تلفنی که روز شنبه با شهردار کاشمر داشتم از تلاش ها و حمایت های موثر او از برگزاری  این نشست تخصصی در کاشمر قدردانی کردم.

نامنی  سپس با تأکید گفت: البته سبزوار نیازی به این جور کارها و هزینه ها ندارد، زیرا خوشبختانه به اندازه کافی شناخته شده است و جایگاه دفتر خبر سبزوار سالهاست با وجود افراد توانمندی چون محمود درقدمی تثبیت شده است.

وی تأکید کرد: عملکرد دفتر خبر سبزوار به گونه ای بوده است که الان نمایندگان و مسئولان شهرستان های دیگر خراسان رضوی پی به فواید مثبت چنین دفتری در شهرشان برده و به دنبال تأسیس و تقویت دفاتر خبر هستند.

نامنی البته تصریح کرد: همانطور که قبلا عرض کردم اگر موفقیتی برای دفتر خبر سبزوار به دست آمده است در نتیجه وجود جو پویا و فعال خبری در سبزوار است که دفتر خبر همیشه از توان خبرنگاران و اعضای انجمن صنفی سبزوار بهره برده و رابطه متقابل  داشته اند و به طور نمونه همین خانم علی اکبری که امروز خبرنگار آزاد صدا و سیمای خراسان رضوی است در اصل خبرنگار سایت ها و رسانه های مکتوب سبزوار وعضو انجمن خبرنگاران بود که دفتر مرکزی خبر پیوست.

وی در ادامه دلیل موفقیت خانم علی اکبری در بین سایر خبرنگاران آزاد خراسان رضوی را خلاقیت ، تنوع خبری، حضور پررنگ و ... عنوان کرد و گفت: سیدرسول عزیزی نیز که از خبرنگاران صدا و سیما در کلات است، در چند سال اخیر ارتباط و تعامل خوبی با بچه های خبر سبزوار داشته و اکنون نیز پس از اینکه گزارش هایش را در کلات فیلم برداری می کند به سبزوار می آید و با همکاری اعضای دفتر خبر محصول نهایی  را تولید می کند.

نامنی در پایان ابراز امیدواری کرد: این همکاری و همدلی بین خبرنگاران واصحاب رسانه سبزوار ادامه پیدا کرده و گسترش یابد و بتوانند به یکدیگر نزدیک تر شده و درامور صنفی و حرفه  ای خود به همصدایی  برسند تا بتوانند موثرتراز این واقع شوند و در راستای پیشرفت شهرستان  عمل کنند.

*     *     *

لازم به توضیح است دفتر خبر صدا وسیما در سبزوار هم اکنون دارای 4 نیروی رسمی(آقایان نامنی، برزویی، درقدمی و فاتحی) و یک خبرنگار آزاد (خانم علی اکبری) است.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

تجلیل از دو خبرنگار سبزواری در نشست تخصصی صدا و سیمای خراسان رضوی

نظرت را بنویس
comments

مفتح

جناب نامنی و همکاران محترم در دفتر خبر سبزوار از زحمات شبانه روزی شما در راستای رسالت خطیری که بر عهده دارید و نیز به خوبی ایفا نمودید قدر دانیم و امیدواریم که همانگونه کهرپیگیر بودید در اینده ای نه چندان دور شاهد ارتقاء دفتر خبر سبزوار باشیم و رادیو سبزوار توسط شما عزیزان تحقق یابد که با شناختی که از حضرت عالی دارم این امر شدنیست و دور از ذهن نیست جایگاه سبزوار در حدیست که نمی شود با دیگر شهرستانهای خراسان مقایسه کرد و اگر نیازی به مقایسه می باشد بایستی با برخی مراکز استان قیاس شود و کمبودهای این شهرستان در حوزه خبری را با این نگاه ارزیابی کرد
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما