اشیاء تاریخی زیادی در انبار اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی داریم که باید به موزه شهر سبزوار منتقل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، کاظم کرامت عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وظایف ادارات بر دوش شورای شهر افتاده است، اظهار داشت: متاسفانه ادارات در حل مشکلات مردم همکاری و همدلی ندارند و این امر سبب سرگردانی مردم شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات مردم سبزوار مسئله پروژه مسکن مهر است، تصریح کرد: بیش از 10 هزار شهروند سبزواری در این منازل ساکن شده‌اند و همواره برای حل مشکلاتشان به شورای شهر مراجعه می‌کنند و این در حالی است که بخش مهمی از مطالبات آنان مربوط به ادارات است و در حوزه اختیارات شورا و شهرداری نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار با بیان اینکه امروز شهرک اندیشه و جنوب و منطقه شرق سبزوار نیز دارای مشکلاتی هستند، خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات شهروندان ما نیاز به عزم جدی ادارات شهرستان داریم و مسئولان باید در یک همدلی و همزبانی پای کار باشند.

کرامت با بیان اینکه شورا و شهرداری بخشی از مشکلات مردم را که در حوزه اختیارات و توان باشد، پیگیری می‌کند، ادامه داد: این اقدامات منجر به حل همه مشکلات نمی‌شود و باید اقدامات جدی دیگری صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار با بیان اینکه موضوع مشکلات مسکن مهر دارای ابعاد مختلفی است، عنوان کرد: این پروژه دارای ضوابط و مقررات خاصی است و اعتبارات ویژه برای احداث پارک محله، مسجد و مکان‌های تفریحی در آن پیش‌بینی شده که باید دید این اعتبارات در کجا هزینه شده که پس از گذشت چند سال هنوز مردم منطقه از داشتن یک پارک محروم هستند.

وی در ارتباط با موزه شهر سبزوار گفت: شهر سبزوار تنها شهر استان خراسان رضوی و تنها شهر در شرق کشور است که از نعمت موزه شهر بهره‌مند است و مسئولان شهرداری و موزه باید اقدامات بیشتری برای حضور مردم در این مکان داشته باشند.

کرامت با تأکید بر اختصاص اعتبارات ویژه برای خرید اجناس و اشیاء تاریخی برای موزه شهر، ادامه داد: اشیاء تاریخی زیادی در انبارهای اداره‌کل میراث فرهنگی استان داریم که باید رایزنی شود تا بتوانیم آنچه که متعلق به شهرستان سبزوار است را به موزه شهر منتقل کنیم تا مردم بتوانند از آن بهره ببرند.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

توصیه هایی برای دکتر سلیمانی رئیس جدید اداره میراث فرهنگی سبزوار

نظرت را بنویس
comments

همشهری

باسلام اگر شورای شهر به جای مداخله درامور سایر ادارات وظایف ذاتی خود را به نحوه احسن انجام دهد قطعا 60درصد مشکلات شهرستان به خودی خود حل خواهدشد
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما