پیام جواد مجابی برای تولد محمود دولت آبادی:مردم ایران قدر او را می‌دانند، و از ته دل دوست دارندش

جواد مجابی شاعر و نویسنده برجسته کشورمان که تا کنون چندین کتاب شعر، داستان و پژوهش ادبی از وی منتشر شده است، در پیامی کوتاه که توسط روزنامه ایران به چاپ رسیده است، سالروز تولد محمود دولت آبادی نویسنده برجسته سبزواری را تبریک گفت و او را به خاطر همه صفات ارزشمندش ستود.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، هرچند در سبزوار زادگاه آقای رمان ایران، متأسفانه برخی جریان های تندرو سیاسی سال هاست سعی می کنند، حتی با نبش قبر زندگی چند دهه قبل این نویسنده بزرگ بالاخره مواردی از اشتباهات را بیابند که به حکم ممکن الخطا بودن در هر انسانی ممکن است وجود داشته باشد، و بعد همان را دستمایه ادامه لجاجت و اصرار کورکورانه خود بر دشمنی با یکی از مفاخر نام آور دیار سربداران قرار دهند، اما این گروه چه در سبزوار  و چه در کل کشور در اقلیت هستند و محمود دولت آبادی از نظر اکثر مردمان دوستدار فرهنگ و ادبیات ایران و نیز از نظر مسئولان بلندپایه فرهنگی کشور، شخصیتی محبوب و مورد احترام است.

این احترام را می توان از جزء جزء کلمات و  عبارات پیام جواد مجابی برای هفتاد و پنجمین زادروز تولد  آقای رمان ایران دریافت کرد:


جواد مجابی
شاعر و نویسنده

پناهگاه عاطفی ایامِ بی‌پناهی‌ها
در استقبال از زادروز هفتاد و پنج سالگی محمود دولت آبادی
زادروز محمود دولت آبادی هنرمند صدیق ایرانی را تبریک می‌گویم و در این یادداشت بر صفت «صدیق» بودن او تأکید می‌کنم. او با سلوک خویش، نشان داده است صداقت دارد نسبت به هنرش و هیچ‌گاه از اصول اخلاقی خویش تخطی نکرده است.  صداقت دارد با مردم خویش که عمرش را صرف همدلی با آنان کرده است. صداقت دارد به فرهنگ ایران؛ او که خود را با ریشه‌های این فرهنگ گره زده است.
صادق است در دوستی‌هایش، در روش و منش خود و بیش از هر چیز با جهانی که خود را یکی از کوشندگان معنوی این سیاره می‌شناسد. بیش از پنجاه سال است که دولت آبادی را می‌شناسم، آثارش را خوانده‌ام، با او در فراز و فرود این روزگار همراه و همسو بوده‌ام، در زمره بهترین دوستان من و پناهگاه عاطفی ایام بی‌پناهی‌ ماست.
مردم ایران قدر او را می‌دانند، و از ته دل دوست دارندش. این نتیجه همدلی نویسنده با مردمی است که تمام عمرش را به خاطر بهروزی آنان کوشیده است.

منبع: روزنامه ایران

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

استقبال مجله سبزواریان از سالروز تولد محمود دولت آبادی با کنایه ای ظریف به برخی دلواپسان

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما