استقبال مجله سبزواریان از سالروز تولد محمود دولت آبادی با کنایه ای ظریف به برخی دلواپسان

مجله اينترنتي سبزواريان به مناسبت فرارسيدن 10 مرداد با مطلبي کوتاه، اما کنايه آميز به استقبال هفتاد و پنجمين سالروز تولد استاد محمود دولت آبادي نويسنده برجسته سبزواري و آقاي رمان ايران رفته است.

به گزارش مجله اينترنتي اسرارنامه ، مجله سبزواريان در اين مطلب با انتشار عکسي از محمود دولت آبادي در حالیکه براي افتتاحيه فيلم شيار143 درتهران حضور يافته بود، به طور غيرمستقيم يادآوري کرده است آن هايي که سال هاست با اتهامات تکراري و بي پشتوانه ضد انقلاب بودن، سعي در منکوب کردن اين نويسنده بزرگ کشورمان به ويژه در زادگاهش سبزوار دارند، بايد به اين سئوال اذهان عمومي پاسخ بدهند مرجع پي بردن به ديدگاه هاي مورد تأييد نظام درباره افراد مختلف  به ويژه اصحاب فرهنگ و هنر چه کساني هستند؟ آيا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و یا در نهایت قوه قضائیه کشور، بهترين مرجع در اين زمينه نيستند؟

آيا آن برخوردي که با اصحاب فرهنگ و هنر در پايتخت جمهوري اسلامي  ايران  اتفاق مي افتد نزديک تر به نظرات و ديدگاه هاي مورد تاييد نظام نيست؟ تا آنچه در شهري  به مراتب کوچکتر با هزاران مشکل ريز  و درشت که عمدتا ناشي  از تخطي ازآرمان هاي اصلي و محوري انقلاب است توسط عده اي تندرو وبه صورت  کاملا سليقه اي اعمال مي شود؟

به طور مثال برخلاف آنچه عده اي محمود دولت آبادي را در شهر  زادگاهش سبزوار با اتهامات ثابت نشده و بي پشتوانه اي  نظير «نويسنده ضد انقلاب» مي کوبند، اما او در تهران پايتخت جمهوري اسلامي ايران  يکي از ميهمان دعوت شده به افتتاحيه فيلم«شيار 143» بود. فیلمی تحسين شده در حوزه دفاع مقدس  که افتتاحيه آن با حضور بسياري  از مادران شهيد و خانواده هاي معزز شهدا اتفاق  افتاد و محمود دولت آبادي دراين مراسم به ديدار نرگس آبيار کارگردان اين  فيلم دفاع مقدسي رفت و به اوسبدي گل اهدا کرد.

موارد مشابه اين بسيار است که نشان  مي دهد اين نويسنده محبوب و نام آور سبزواري اگر هم در پاره اي از موارد به عنوان يک فرد متفکر داراي انديشه هايي انتقادي نسبت به بعضی سیاست های نظام باشد(که البته مانند هر شهروندی حق انتقاد کردن را دارد)،  اما ضد نظام و برانداز نيست و از آن گذشته خودش هم هيچ داعيه رهبري و پرچم داري در حوزه مسائل سياسي ندارد و هم او و هم طرفدارانش  می دانند که عمده محبوبيت و تأثيرگذاري دولت آبادی  در زمينه ادبي  است.

اینک در حالي  که معلوم نيست مشاهده اين  برخوردهاي سليقه اي و تندروانه با يکي از فرزندان شايسته ديار سربداران و  ترس  بي دليل از  يک نويسنده ادبي و قلم او، تا چه زماني در سبزوار ادامه خواهد داشت ، اما خوشبختانه يک اتفاق مثبتي که در دو سه سال اخير شاهد آن بوده ايم، توجه جدي تر رسانه هاي محلي سبزوار به موضوع مشاهير اين شهر به ويژه بزرگاني نظير  محمود دولت آبادي بوده است به طوري که ديگر حالا برخلاف حدود 3 سال  قبل نام بردن واستفاده از تصوير  محمود دولت آبادي در سايت ها ونشريات مکتوب محلي سبزوار تابو محسوب  نمي شود و حتي سال گذشته مراسمي مختصر به بهانه هفتادو چهارمين سالروز تولد دولت آبادي باحضور شماري از چهره هاي ادبي و فرهنگي سبزوار در هتل کاملياي اين شهر برگزار شد و در آن از تمبریادبود آقای رمان ایران پرده برداری شد. اين ها نشان مي دهد به تدريج با مطالبي که نويسندگان مختلف مي نويسند زمينه براي تغيير و اصلاح رويکردهاي حاکم بر فضاي سياسي و فرهنگي شهر سبزوار فراهم  مي آيد.

پس از این این  مقدمه که البته از خود متن اصلی طولانی تر شد، نوبت به انتشار مطلب کوتاه سایت سبزواریان در استقبال از 10 مرداد می رسود.

سبزواریان در این مطلب کوتاه نوشته است:

به مناسبت ۱۰ مرداد، سالروز تولد آقای رمان ایران، استاد محمود دولت‌آبادی
 
مراسم افتتاحیه فیلم شیار ۱۴۳
 
در زمان اکران این فیلم در سبزوار، برای تعداد زیادی از مسئولان دعوتنامه ارسال شد ولی خیلی از کسانی که ادعای «ارزشی بودن» داشتند؛ برای تماشای فیلم وقتی نداشتند…

 

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

به بهانه هفتاد و پنجمین سالروز تولد محمود دولت آبادی آقای رمان ایران

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما